Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tåkefyrste skrev (47 minutter siden):

eg handler primært forbruksvare som Pepsi Max og Kjøtt/Kylling i Sverige. Tviler på at de klarer å fjerne nok avgifter til at man får 4x1.5L til 29.90 slik som over grensa. 

Uten sukkeravgiften kan de komme ganske nært, og du må kjøpe veldig mye brus på den turen om du skal spare inn kostnaden med å kjøre til Sverige

Når covid er "over" så skal jeg sende pakker til Sverige, da frakt koster mye mindre og det blir ikke ekstra tollkostander på varer kjøpt i EU

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Dubious said:

Uten sukkeravgiften kan de komme ganske nært, og du må kjøpe veldig mye brus på den turen om du skal spare inn kostnaden med å kjøre til Sverige

Når covid er "over" så skal jeg sende pakker til Sverige, da frakt koster mye mindre og det blir ikke ekstra tollkostander på varer kjøpt i EU

Det koster vel meg ca 200kr i drivstoff + bom å kjøre t/r Sverige. Så 3x4 pakk med pepsi så har jeg allerede spart inn turen. Og da kommer alt man sparer på det andre man kjøper bare som en bonus.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
48 minutes ago, Larzen_91 said:

Sprørs hvor langt unna du bor. Grensebyene på norsk side av grensa har nok hatt en eksplosiv vekst i år, nok et bevis på feilslått avgiftspolitikk.

Det er jo fordi det i praksis er forbudt å handle i sverige nå. Reduserte avgifter vil sikkert redusere svenskhandelen litt, men for mange vil det fortsatt være mye å spare på en månedtlig svensketur, selv om norsk mat skulle bli litt billigere.

Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (8 minutter siden):

Folk som ikke har bikkjene sine i bånd, det er jo fint at folk gir seg selv unntak fra båndtvang i bebodde områder, men om bikkja di biter meg så blir jeg å bli å be om avliving og det uten unntak.

Flere ganger jeg ser hunder uten band ved siden av syklende folk og folk som trener ute..

Litt sjokkerende selv når det er påbudt med bånd noen steder hvis ikke de fleste steder.

Noen har stål kontroll mens noen få jeg har møtt har ingen kontroll, virkelig skummelt når jeg har selv hund under opplæring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...