Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VegardBS skrev (På 28.9.2020 den 2.06):

en helt perfekt fungerende parkeringsplass skal gjøres om ved å halvere antall plasser for å få inn et par planter og halvparten av de igjen er til skolens ansatte så det ikke blir plass til elever lenger.

Når det kommer skole eller barnehage i et område, skal veiene snevres inn og det kommer fartsdumper. Det kommer også en stor mengde foreldre og parkerer i den innsnevrede veien, når de skal på foreldremøter og feiringer. Som selvsagt fører til at veien blir enda smalere & med dårlig sikt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
58 minutes ago, Tåkefyrste said:

Tror heller du må torturere de idiotene som kaster fra seg slikt i naturen, og som er grunnen til at vi ikke har det lengre.

Dette har aldri vært noe problem, plastbestikk har eksistert her til lands i mange tiår. 99,9% havner på fyllinga. Det som er problemet er HYSTERISKE MILJØTULLINGER.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
WarpX skrev (11 minutter siden):

Dette har aldri vært noe problem, plastbestikk har eksistert her til lands i mange tiår. 99,9% havner på fyllinga. Det som er problemet er HYSTERISKE MILJØTULLINGER.

Makan til skråsikker du skulle være. Selvsagt er plastbestikk et problem, noe som raskt kan bekreftes av en spasertur på din lokale strand.

0,1% av alt plastbestikk er også latterlig mye plast. Jeg skjønner at det var et illustrativt tall, men det er også et poeng i at det ikke skal så mye slurv til før du har skapt plastsøppel for de neste 100 årene. For hver plastgaffel du mister i vinden så er det noen som må plukke den opp.

Å akseptere dagens unødvendige bruk av engangsplast er bare tøv, uansett hva man mener om miljøvernere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
E.C. skrev (8 minutter siden):

Er de egentlig det? De ruster nok vekk raskere enn plasten brytes ned. Dessuten så er ikke effekten av rust den samme som mikroplast i naturen.

Som skrevet lengre opp, plastbestikk og sånt var aldri noe problem
Mesteparten av plasten i naturen kommer fra skipstrafikk og utlandet

Engangsgriller har startet mange branner, store og små
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det største bidraget fra land, kommer visstnok fra slitasje fra bildekk.
Nøyaktig hvor store deler av plasten man finner i sjøen som er blåst fra land, eller dumpet fra båt, er vanskelig å måle etter det faktum. Det spiller vel uansett liten rolle. Grunnen til at man finner plast langst strender, handler i stor grad om at alt løst avfall til slutt ender opp i havet.

Forøvrig kan vi nok klare oss uten engangsgriller til positiv effekt, også, uten at det gir noen mening å skulle sette disse tingene opp mot hverandre, det er ikke slik at vi kun kan satse på en hest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir naivt å tro at man ikke forsøpler så mye her i Norge at man ikke behøver tiltak. Hver gang jeg går tur i nærområdet langs en bilvei ligger det stadig ølbokser, brusbokser, både plast- og glassflasker, kaffekopper fra forskjellige merker, youghurtbegere, diverse fast-food artikler, plastposer, sushi-brett og alt mulig annet dritt. Jeg skjønner ikke at folk får så mye glede av å hive det ut av bilvinduet i fart. Dette er ikke noe blåst hit fra India via havet.

Jeg likte også sugerør i plast bedre enn de i papp, men når enkelte av mine medmennesker er drittsekker og hiver søppel der de ikke ser det selv, "out of sight, out of mind", så må det dessverre bli slik for at vi ikke skal drukne i søppel til slutt. Jeg vil også tippe at de fleste som hiver søpla i naturen innser heller ikke at det må bli plukket opp av noen og at det kommer til å koste mer over skatteseddelen, for alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
E.C. skrev (26 minutter siden):

Hver gang jeg går tur i nærområdet langs en bilvei ligger det stadig ølbokser, brusbokser, både plast- og glassflasker, kaffekopper fra forskjellige merker, youghurtbegere, diverse fast-food artikler, plastposer, sushi-brett og alt mulig annet dritt.

Så du mener altså at vi skal forby alt?
Glass og alubokser er mer skadelig i naturen enn plast
Glass har startet branner, og dyr har blitt skadet av å spise glass og alubokser

Skal vi først forby en ting, så får vi gå hele veien og forby alt, unntatt ren papp selfølgelig, for det brytes jo ned

  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Dubious said:

Skal vi først forby en ting, så får vi gå hele veien og forby alt, unntatt ren papp selfølgelig, for det brytes jo ned

Det er ikke alle områder hvor man er helt i mål med alternative embalasjer, da er det vel bedre at man begynner der man kan?
Hvorfor være absolutt, bare for prinsippets del? Er det ikke like nyttig å være pragmatisk og la stien bli til mens man går den?
Glass er ikke særlig skadelig for naturen i seg selv, det brytes ikke ned i micropartikler som er et av hovedproblemene med plast, det er også lett å gjennvinne.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Gavekort said:

Makan til skråsikker du skulle være. Selvsagt er plastbestikk et problem, noe som raskt kan bekreftes av en spasertur på din lokale strand.

Oh really? Kan ikke huske å ha sett masse plastbestikk på noen strender. Hvorfor var det ikke mye roping og skriking om dette før i tida? Det er heller propaganda fra massemedia som har ført til massesuggesjon og hysteri her og i EU.

 

3 hours ago, Gavekort said:

Å akseptere dagens unødvendige bruk av engangsplast er bare tøv, uansett hva man mener om miljøvernere.

Plastbestikk er helt nødvendig for meg, siden jeg hater å vaske bestikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...