Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

djgudleif skrev (9 timer siden):

Ja, jeg er vel vant med det fra der også. Poenget mitt var at med Mac så kan man forvente at det blir sånn i overskuelig fremtid. Her må man drite i design, det er mer viktig at man blir enig om noe. ASUS har sikkert sett på Mac og Thinkpad, men gjort noe helt for å sette et "personlig preg".

Egentlig burde alle drite i "fn", det finnes machine learning og AI som kan vite hva man vil utifra kontekst.

Jeg har aldri opplevd Fn-tasten noe annet sted enn til høyre for Ctrl, men jeg har aldri hatt Mac.

Jeg foretrekker uansett, om så bare av gammel vane, oppsettet [ Ctrl ]  [ Fn ].

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøleskap skrev (9 timer siden):

Datamaskiner som våkner opp fra hvilemodus i løpet av natta. Hvorfor er dette en greie?

Et av universets mysterier det.. Men i mitt tilfelle var musa satt til å styre strømmen og da ved minste klikk eller berøring fikk  laptopen til å gå. Du kan slå den av i innstillingene til musa og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Rune_says skrev (12 timer siden):

Folk som skriver "Ha en fin dag" som avslutning på en negativ tilbakemelding.

Så falskt at det blir irriterende.

Kommer litt an på hvordan tilbakemeldingen er formulert, og også hvem man sender den til. Det er jo ofte ikke personen i andre enden sin skyld, kanskje er vedkommende like sur som deg over de samme tingene, men får ikke gehør for å få priortert sakene.
Synes det er greit å prøve å være vennlig og høflig også når man klager, men kommer som sagt litt an på hvem man retter klagen til. Jo "høyere opp", jo mindre vennlig bør man være.
De som sitter med myndighet fortjener kjeften, mens de som sitter på support eller som kundebehandler har ofte ikke så mye de skulle sagt.

Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (1 time siden):

Kommer litt an på hvordan tilbakemeldingen er formulert, og også hvem man sender den til. Det er jo ofte ikke personen i andre enden sin skyld, kanskje er vedkommende like sur som deg over de samme tingene, men får ikke gehør for å få priortert sakene.
Synes det er greit å prøve å være vennlig og høflig også når man klager, men kommer som sagt litt an på hvem man retter klagen til. Jo "høyere opp", jo mindre vennlig bør man være.
De som sitter med myndighet fortjener kjeften, mens de som sitter på support eller som kundebehandler har ofte ikke så mye de skulle sagt.

Ja her er det vel riktigere å si tekst-melding fra en nabo som går tilbake på en avtale om en minnelig løsning jeg oppfattet enighet om et par dager forut.  Dvs bryter samtidig "en avtale er en avtale".  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Myst skrev (2 timer siden):

Et av universets mysterier det.. Men i mitt tilfelle var musa satt til å styre strømmen og da ved minste klikk eller berøring fikk  laptopen til å gå. Du kan slå den av i innstillingene til musa og se om det hjelper.

Musa var ikke engang kobla i. Ikke var den på nett heller. Skjønner det virkelig ikke.

Lenke til kommentar

Ikke en eneste rutebuss vil gå i Trøndelag fra lørdag, men streikegeneralen tror likevel at streikende bussjåfører får støtte fra passasjerene.

- Det tviler jeg sterkt på at de får og håper at mange sykmelder seg og de resterende kjøper seg elbil og bruker den framover og dropper bussen

Det finnes andre måter å forhandle lønn på

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 timer siden):

Ikke en eneste rutebuss vil gå i Trøndelag fra lørdag, men streikegeneralen tror likevel at streikende bussjåfører får støtte fra passasjerene.

- Det tviler jeg sterkt på at de får og håper at mange sykmelder seg og de resterende kjøper seg elbil og bruker den framover og dropper bussen

Det finnes andre måter å forhandle lønn på

Nå kjenner ikke jeg så godt til den spesifikke situasjonen, men så langt jeg vet får de rimelig dårlig betalt sett i forhold til det ansvaret de har og ugunstige arbeidstider, samt mye av bermen de kommer borti. Og fyi, de har vel ikke gått rett i streik, det har vel kommet til det pga uenighet i ordinære lønnsforhandlinger. Altså, disse "andre måtene" du refererer til har nok vært prøvd først.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Danielzu skrev (29 minutter siden):

Personer som ikke settere seg inn i nyhetssaken og bare leser tabloid-overskriften

Har lest saken og det er det samme hvert eneste år
De må ha noen elendige "snakke-for-seg" personer

Blir tvungen lønnsnemnd om sykepleiere og leger sykmelder seg fordi de ikke kommer seg på jobb

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irriterer meg når folk oppfører seg hovne og blærete.

Ble minnet på en hendelse for lenge siden. Gikk gjennom byen, så så jeg 20 meter unna en full mann som tryna over sykkelen og slo hodet i en granittmur. Det så ikke bra ut, men han satt seg opp langs muren og virka egentlig ikke forslått. Jeg gikk bort dit. Samtidig stoppa en bil og ei dame kom ut. Jeg prøvde å kommunisere og spurte om jeg skulle ringe ambulansen. Ho bare hadde det sureste uttrykket i ansiktet og sa ingenting, bare styra og romsterte rundt han. Bare ignorerte meg fullstendig. Så da bare gikk jeg. Kom tilbake 10 minutter etterpå (hadde handla), da stod ambulanse der og prata med'n. Dama var vekk. Følte bare jeg ble så brydd av den dama tidligere så jeg gadd ikke å fortelle dem at jeg så hva som skjedde. De virket ikke som de tok det helt seriøst heller, bare stod der og prata med'n. Han kunne jo ha hjernerystelse. Men jeg gikk bare videre. Angrer på at jeg ikke sa hva jeg så. Bare på grunn av den dama som oppførte seg som en idiot.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Irriterer meg over at vi ikke har porsjonsposer med potetgull. Søkte på nett og da var det selvfølgelig fordi chipsposer er en synder som ligger igjen i naturen etter folk, hvis jeg forstod nettsidene rett med skumlesingen min. Jeg har ikke selvkontroll på potetgull når det først er en åpen pose i huset...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...