Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SirOwen skrev (30 minutter siden):

Care to elaborate?

Gjerne.

Prøvde å framleie en leilighet, 8 av 11 som tok kontakt leste ikke annonsen og var overrasket at det bare var et par måneder kontrakten hadde igjen selv om det var skrivd 3 ganger. Tidsslukere gjorde så jeg kke fikk leid den ut, inkl treig huseier.

Haugevis av folk som bruker dager på å forhandle og prute, når vi endelig blir enige kutter de kontakt.

Folk setter tidsfrist på at jeg skal komme med motbud, jeg svarer og hører ikke tilbake før lenge etter dems egen frist. Selges i mellomtiden etter tidsfrist og da jeg hører fra de og det er visst verdens undergang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, VegardBS said:

Gjerne.

Prøvde å framleie en leilighet, 8 av 11 som tok kontakt leste ikke annonsen og var overrasket at det bare var et par måneder kontrakten hadde igjen selv om det var skrivd 3 ganger. Tidsslukere gjorde så jeg kke fikk leid den ut, inkl treig huseier.

Haugevis av folk som bruker dager på å forhandle og prute, når vi endelig blir enige kutter de kontakt.

Folk setter tidsfrist på at jeg skal komme med motbud, jeg svarer og hører ikke tilbake før lenge etter dems egen frist. Selges i mellomtiden etter tidsfrist og da jeg hører fra de og det er visst verdens undergang.

Er enig i mye av dette.

Sist jeg solgte bil på Finn, la jeg den bevisst noen tusen under generell pris for samme type, og skrev spesifikt i annonsen at prisen var ferdig prutet. Allikevel rant det inn meldinger med skambud, de fleste 20-30 tusen under pris.

Holdt på å kontre til den ene "smartingen" at han kunne få kjøpt den for 5000 over prisen, men mtp at det kunne være en gærning, tok jeg ikke sjansen. Hadde vel ratt stått på døra mi kun iført sauehode og avsagd hagle ?

Lenke til kommentar
SirOwen skrev (8 minutter siden):

Er enig i mye av dette.

Sist jeg solgte bil på Finn, la jeg den bevisst noen tusen under generell pris for samme type, og skrev spesifikt i annonsen at prisen var ferdig prutet. Allikevel rant det inn meldinger med skambud, de fleste 20-30 tusen under pris.

Holdt på å kontre til den ene "smartingen" at han kunne få kjøpt den for 5000 over prisen, men mtp at det kunne være en gærning, tok jeg ikke sjansen. Hadde vel ratt stått på døra mi kun iført sauehode og avsagd hagle ?

Ja, utrolig mye rart man kan møte på Finn. Jeg er i hvertfall ferdig som selger der, sender heller ting på dynga enn å bli frustrert over useriøse fjomper.

Jeg forstår hvorfor folk selger bruktbiler gjennom forhandlere med større tap enn om de selger privat, for da trenger ikke de å styre med Finn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En person går inn bak diskene på apoteker og forsyner seg med medisiner gang å gang i området.
Men får fortsette å gå fri, fordi "vilkårene  for fengsling ikke er til stede". Ansatte på apotekene er livredde.
apotek.jpg.5f7aa5258dd76ad9af702725166b0711.jpg

Irriterer eller mest provoserer meg. Det må bli mye strengere. Dagens kriminalpolitikk er en vits.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt tragisk ja.
''Vi må være snille, kan ikke gjøre noe som denne personen ikke vill :) :) '''
Så da får han gå fritt og plage livet av samfunnet.
Flott.

 

En annen ting som irriterer fra samme by som artikkelen ovenfor, (Haugesund)
Dem skal ha silda jazz opplegg nå til helgen, med utvidet uteservering og greier på kaien.
Meget passende i disse tider.

Er jo bare en stor fyllefest uansett, og avstand kan man bare glemme at blir overholdt.
 

Glad jeg bor i nabokommunen og ikke betaler skatt til suppekjøkkenet (Rådhusgjengen) der.

Endret av Skogslik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skogslik skrev (2 timer siden):

En annen ting som irriterer fra samme by som artikkelen ovenfor, (Haugesund)
Dem skal ha silda jazz opplegg nå til helgen, med utvidet uteservering og greier på kaien.
Meget passende i disse tider.

Ja det er rent idioti. Kan man ikke klare være såpass displinerte at man unngår sånt dette ene skarve året?
Har aldri vært på et forbaska sildaopplegg, for det bryr meg midt i ræva.
Er også fra nabokommune, men har slektninger som bor midt oppi det som jeg er litt nervøs for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (3 minutter siden):

Ja det er rent idioti. Kan man ikke klare være såpass displinerte at man unngår sånt dette ene skarve året?
Har aldri vært på et forbaska sildaopplegg, for det bryr meg midt i ræva.
Er også fra nabokommune, men har slektninger som bor midt oppi det som jeg er litt nervøs for.

Kan ikke forstå hvordan dette ikke er avlyst mtp at de fortsatt ikke tillater mer enn 200 på fotballstadioner rundt om i Norge og at breddeidretten fortsatt ikke er i gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dubious skrev (18 timer siden):

På grunn av usikkerheten med vann så haster det med vindkraft, så det 100% politikerne sin feil at det raseres "fine steder"

Tipper at havstrøm er dyrere enn vindturbiner, eller at det også er skattet høyt 

Finnes flytende vindturbiner, men de er sikkert dyrere enn de som monteres på havgrunn eller på land.

Ja det er selvsagt de som bestemmer som har ansvaret.

Lenke til kommentar

Allerede da det ble satt opp de første kraftlinjene i naturen, burde en ha diskutert hva som er fornuftig bruk av strøm. På samme måte som en hadde klart for seg hva som var nødvendig bruk av bil, under "oljekrisen" rundt 1970. 

I stedet skal en mengde ting føres over til strøm, brev og aviser blir i stor grad lest på data.  Samme med regninger, legejournaler, bibliotekkataloger o.a.  Stadig flere mennesker lever sine liv med å kikke på skjermer. Morgen, middag og kveld. Mye av tida med underholdning  - spill og filmer som vi vet. Det er sikkert en del av de styrendes religion å fore befolkningen med spill, filmer og musikk. Men spesielt fornuftige grunner til å ødelegge naturen, kan en ikke si det er. 

Lenke til kommentar
geir__hk skrev (19 minutter siden):

Enkeltindivider med påstått overfølsomhet for EL, og som til tross for dette bruker utrolig mye tid foran skjermen (og dertil Wifi ?) for å blåse ut sine meninger om saken.

Er faktisk litt enig der, og det var også derfor jeg skrev at spørsmålet burde blitt tatt opp på et tidlig tidspunkt. Helst før publikum ble avhengige av elektronikken. 

I episoden der TVen til Fleksnes slutter å virke, kan vi se hvor avhengige alle er av å få sett på TV. Og at han er villig til å lure seg inn hos fremmede, for å få sett programmet. Og de legger ikke engang merke til at han er der. 

Seinere har det blitt mulig å se på TV og data på nattestid, noe som sikkert bare øker avhengigheten

Lenke til kommentar
Dragen skrev (1 time siden):

Ja, hvordan våger vi å gjøre ting du ikke har noe med.

Huff. Men meningen var å drøfte at det aldri er noen som ser problemer ved bruk av strøm til underholdning. Ved energisparing er det kun snakk om å spare på lyset, eller det varme vannet. Ikke snakk om å skru av alle de duppedittene vi omgir oss med, hva med blinkesko og blinkende reklameskilt, og blinkende julenisser (i desember). 

Frykten for smitte: Skulle ikke landene bli gjenåpnet nå, så vi kunne få en mer gradvis kurve totalt sett? Hvorfor er det da paniske nyhetsoppslag om at land blir røde igjen og at en korridor på skolen er full av elever?

https://www.tv2.no/nyheter/11571923/

De må jo forstå at smitten vil øke og at skolene vil bli fulle av elever når samfunnet skal være nesten som normalt igjen. Skal de stenge ned igjen samfunnet hver femte måned i flere år framover, da.

Lenke til kommentar

Duppedingser er ikke der man sparer inn på budsjettet, ei heller belysning. Det er oppvarming og nedkjøling (produksjon eller flytting av varme) vi bruker den grandiose majoriteten av energien vår på.

Om det skal ha noe for seg å skru av duppedingser må du vippe av bryteren på store serverparker. Lykke til med å få det gjennom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (1 time siden):

Om det skal ha noe for seg å skru av duppedingser må du vippe av bryteren på store serverparker. Lykke til med å få det gjennom.

En slik endring skjer nok ikke i nær framtid, men endringen fra et samfunn der alt skjedde på A4-ark og trykte aviser, har tatt kort tid. Karikaturtegnere har alt grepet tak i at "alle" går og ser på skjermene sine hele døgnet. 

Lading av batterier til framkomstmidler bruker vel også en del strøm. Etter hvert skal alle ferjer ha elektrisk batteri. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...