Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Det irriterer meg at jeg "hele tiden" (vel, mer enn én gang i dette enogtredveårige livet mitt) må drive og bytte ut sedlene mine. Og spesielt de nye, som ikke ligner grisen. Jeg liker å ha geniet Birkeland på 200-lappen, Asbjørnsen på 50-lappen, Flagstad på 100-lappen, Undset på 500-lappen, og Munch på 1000-lappen. Jeg er ikke like begeistret for Gokstadskipet eller fisk. I alle fall ikke på sedlene mine.

 

Og så er det et evig pes å komme seg i banken for å veksle inn de gamle i nye, for at pengene mine fortsatt skal ha verdi. Heldigvis trenger jeg ikke ta 1000-, 500-, og 50-lappene før 2018 og -19.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De gamle sedlene er gyldige til 30. mai 2018. Du trenger ikke bytte de inn før da for å få brukt pengene dine. Har du fortsatt gamle sedler etter 30. mai 2018, så kan du bytte de inn hos Norske Bank frem til 30. mai 2028.

 

Ikke kan du bytte inn nå heller, med mindre du spesifikt ber om det i butikk.

http://www.norges-bank.no/Sedler-og-mynter/Ny-seddelserie/sporsmal-og-svar/

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

Det irriterer meg at jeg "hele tiden" (vel, mer enn én gang i dette enogtredveårige livet mitt) må drive og bytte ut sedlene mine. Og spesielt de nye, som ikke ligner grisen. Jeg liker å ha geniet Birkeland på 200-lappen, Asbjørnsen på 50-lappen, Flagstad på 100-lappen, Undset på 500-lappen, og Munch på 1000-lappen. Jeg er ikke like begeistret for Gokstadskipet eller fisk. I alle fall ikke på sedlene mine.

 

Og så er det et evig pes å komme seg i banken for å veksle inn de gamle i nye, for at pengene mine fortsatt skal ha verdi. Heldigvis trenger jeg ikke ta 1000-, 500-, og 50-lappene før 2018 og -19.

Hvorfor bruker du kontanter i 2017?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det irriterer meg at jeg "hele tiden" (vel, mer enn én gang i dette enogtredveårige livet mitt) må drive og bytte ut sedlene mine. Og spesielt de nye, som ikke ligner grisen. Jeg liker å ha geniet Birkeland på 200-lappen, Asbjørnsen på 50-lappen, Flagstad på 100-lappen, Undset på 500-lappen, og Munch på 1000-lappen. Jeg er ikke like begeistret for Gokstadskipet eller fisk. I alle fall ikke på sedlene mine.

 

Og så er det et evig pes å komme seg i banken for å veksle inn de gamle i nye, for at pengene mine fortsatt skal ha verdi. Heldigvis trenger jeg ikke ta 1000-, 500-, og 50-lappene før 2018 og -19.

Fordi det er helt normalt å ha massevis av cash liggende?

Lenke til kommentar

Wow.

 

 

m20k: Hvis det er noen store skoler eller barnehager i nærområdet ditt er det en fin midlertidig jobb. Ikke sikkert du får jobbe 100% hver dag, men på skoler med litt størrelse er det et ekstremt stort behov for vikarer, spesielt på SFO. Og gjør du en god jobb tar det ikke lang tid før du blir hentet inn til skolen ved behov også, uavhengig av bakgrunnen din. Og plutselig jobber du mer eller mindre 100% før du vet ordet av det.

 

Jobber på en relativt stor skole, og vi har et lass av vikarer hver eneste dag. Både lærere og assistenter. Ser nye fjes hver eneste uke.

Lenke til kommentar

 

At jeg føler meg mislykket. Får ikke jobb, konstant press fra familie om at jeg må skaffe meg jobb og at jobb er viktig. Som om jeg ikke SKJØNNER det. Er ringevikar, men jobber kanskje 1 gang annenhver måned. Det er 1 ringevikar til som blir spurt først. Kan ikke vedkommende jobbe, får jeg jobbe. Hvis en av de ansatte slutter, er det hun som blir tilbudt en høyere stilling, så det er lite håp for meg å få en høyere stilling. Praksisplass via NAV fører ikke til noen ting annet enn attest og en ekstra referanse + litt erfaring. Levert mange åpne søknader, og bedt venner og familie lese i gjennom søknadene og CV'en. Hører ingenting fra de jeg leverer søknader til.

 

Ser på Facebook at gamle kompiser har flyttet til en annen by, fått fast jobb, kjøpt egen bil, reiser til syden med tittelen "Elsker livet"... Må innrømme at jeg kjenner på sjalusien.

 

Jeg kan ikke bruke penger på moro, fordi jeg må prioritere mat og regninger. Får dårlig samvittighet bare jeg bruker penger på en kinobillett. Ser ingen ende av denne mørke tunnelen. :(

 

Dagens klageinnlegg, sorry.

 

Hvis man er villig til å flytte på seg, skal det være ledige jobber i dag tror jeg. :)

 

Hva er forresten "Ringevikar"? :hm:

 

 

Her er det en som har skjønt det ser jeg... Hvis man er villig til å flytte på seg osv...

 

Også Lattis :) Hva er forresten ringevikar?

 

Ringevikar er at en på et jævla bemanningsbyrå eller noe ringer rundt og her ringer de til en kollega med mer erfaring eller kjennskap til jobben FØRE vår mann, og så kommer restejobbene til vår person når den førstemannen er syk eller vil ha fri..

 

Hærlig med nye 4 høyreår økte Vikaransettelser og folk over i trygd...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Verre når siste kamp går til helvete.

 

Okei Hbo, hvorfor i helvete skal "Nylig sett" komme opp på forsida? Altså den episoden jeg så sist...

Har ikke akkurat tenkt å se den på nytt.

 

Det gir ikke mening. Skal være "Fortsett å se" som på Netflix. Det er fasit. Fiks det.

Endret av DJ FROSK
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det irriterer meg at jeg "hele tiden" (vel, mer enn én gang i dette enogtredveårige livet mitt) må drive og bytte ut sedlene mine. Og spesielt de nye, som ikke ligner grisen. Jeg liker å ha geniet Birkeland på 200-lappen, Asbjørnsen på 50-lappen, Flagstad på 100-lappen, Undset på 500-lappen, og Munch på 1000-lappen. Jeg er ikke like begeistret for Gokstadskipet eller fisk. I alle fall ikke på sedlene mine.

 

Og så er det et evig pes å komme seg i banken for å veksle inn de gamle i nye, for at pengene mine fortsatt skal ha verdi. Heldigvis trenger jeg ikke ta 1000-, 500-, og 50-lappene før 2018 og -19.

Hvorfor bruker du kontanter i 2017?

 

Hvorfor ikke? Ikke alle steder har kortterminal eller MobilePay / Vipps. Som frisøren min, eller kakelotteri, eller når det kommer kids på døra og vil at jeg skal støtte idrettslaget, korpset, religionen deres, eller whatever. Og så er jeg ikke så keen på å sprette lapper, eller å gå i banken, så de akkumulerer seg. Mange gaver fra bursdager, vunnet på pengespill, pantet flasker osv.

 

 

Det irriterer meg at jeg "hele tiden" (vel, mer enn én gang i dette enogtredveårige livet mitt) må drive og bytte ut sedlene mine. Og spesielt de nye, som ikke ligner grisen. Jeg liker å ha geniet Birkeland på 200-lappen, Asbjørnsen på 50-lappen, Flagstad på 100-lappen, Undset på 500-lappen, og Munch på 1000-lappen. Jeg er ikke like begeistret for Gokstadskipet eller fisk. I alle fall ikke på sedlene mine.

 

Og så er det et evig pes å komme seg i banken for å veksle inn de gamle i nye, for at pengene mine fortsatt skal ha verdi. Heldigvis trenger jeg ikke ta 1000-, 500-, og 50-lappene før 2018 og -19.

Fordi det er helt normalt å ha massevis av cash liggende?

 

Ja, jeg vil si det er det. Også for dem av oss under 70.

Lenke til kommentar

 

Praksisplass via NAV fører ikke til noen ting annet enn attest og en ekstra referanse + litt erfaring.

"Attester og erfaring er mer verdt enn penger, det må du jo skjønne" --NAV-ansatt

 

Gå på butikken og betal med attester og erfaringer da, svarte jeg. Da ble det stille.

 

 

Det verste jeg visste under min jobbsøking var denne setningen.

"Søker kun personer som har erfaring og attester fra tilsvarende jobber/utdanning".

 

Ikke så jævlig enkelt å skaffe slikt hvis man aldri får sjansen! 

Lenke til kommentar

Det irriterer meg at regjeringen fikk fire nye år. Arbeiderne får kutt i sine rettigheter, og rikingene får kutt i sine skatter. For en vits.

 

Vi har nettopp gått gjennom fire år med den dårligste regjeringen på flere tiår, og så fikk de lov til å fortsette? Jeg klarer ikke å fatte at så mange har latt seg lure av FrPs propaganda. De stiller til valg på å beskytte oss mot en fiktiv trussel de har klart å overbevise oss om at er ekte. Kvalmt.

 

Politikk er virkelig et skittent spill, hvor det ikke lønner seg å spille "fair". Integritet er død,

Endret av Skurupu
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...