Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

 

Prøvd deg på chaten deres? Der svarer de forholdsvis raskt.

 

Frem krav om enten ny vare eller heving av kjøpet.

nei men er ordblind, hvil ikke chate på nett sider, jeg ringer i stedet, det er lettere for meg da :)

 

 

Kan potensielt prøve å skrive "Hei! Kan dere ringe meg på xxx xx xxx? Takk!" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Prøvd deg på chaten deres? Der svarer de forholdsvis raskt.

 

Frem krav om enten ny vare eller heving av kjøpet.

nei men er ordblind, hvil ikke chate på nett sider, jeg ringer i stedet, det er lettere for meg da :)

 

 

Kan potensielt prøve å skrive "Hei! Kan dere ringe meg på xxx xx xxx? Takk!" :)

 

har prøvd det oxo :)

Lenke til kommentar

Blir litt lei meg og irritert ovenfor dama. Vi oppdrar to hunder sammen men hun nekter å skifte metode.

Hun bruker fysisk dominans hele tiden og hun måtte bare omplassere hunden hun hadde før pga den var så ulydig.

Likevel fortsetter hun med akkurat samme metode.

 

Jeg roser og belønner hunden for temperament og oppførsel, hun mener jeg ikke må rose hunden når de nettopp har vært ulydig. Men det er ikke det jeg gjør! Jeg roser hunden med en gang den skifter humør og væremåte.

 

Hundevisker-metodene funker IKKE for alle men kvinnfolka er jo helt frelst av han tydeligvis.

Jeg blir cuckolded av Cesar Millan.

Jeg er oppvokst med hund og leser om det hver eneste dag. Jeg har gjort jævlig masse feil men jeg er ikke helt forelsket i en spesiell metode. Men å være feig med fysisk makt og holde hunden nede er ikke å vise dominans!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjerringa driver og maser om at hu må ned i vekt, bli kvitt fett rundt midjen osv.

Hu flyr på treningssenter 4-5 ganger i uka.

 

Hjemme spises det pizza, burger, ostepop og smågodt.

 

Jeg er fornøyd med hvordan hun ser ut jeg, men prøvde en gang å påpeke at alt det ususunne hun spiser annullerer alt slitet hun legger ned i treninga. Dette utløste et hyleri og helvete uten sammenligning, og jeg var en stygg jævel som kunne si noe sånt til henne når jeg åpenbart burde forstått at hun har komplekser.

Det virker som at hun er fornøyd med kostholdet så lenge jeg dytter i meg mer.

 

Jeg er sikker på at hu hadde rast ned i vekt om hu bare hadde kutta ut snacks og sukker.

Hvorfor skal det være så forbanna vanskelig?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Blir litt lei meg og irritert ovenfor dama. Vi oppdrar to hunder sammen men hun nekter å skifte metode.

Hun bruker fysisk dominans hele tiden og hun måtte bare omplassere hunden hun hadde før pga den var så ulydig.

Likevel fortsetter hun med akkurat samme metode.

 

Jeg roser og belønner hunden for temperament og oppførsel, hun mener jeg ikke må rose hunden når de nettopp har vært ulydig. Men det er ikke det jeg gjør! Jeg roser hunden med en gang den skifter humør og væremåte.

 

Hundevisker-metodene funker IKKE for alle men kvinnfolka er jo helt frelst av han tydeligvis.

Jeg blir cuckolded av Cesar Millan.

Jeg er oppvokst med hund og leser om det hver eneste dag. Jeg har gjort jævlig masse feil men jeg er ikke helt forelsket i en spesiell metode. Men å være feig med fysisk makt og holde hunden nede er ikke å vise dominans!

Høres ut som en bitch som ikke fortjener hund.

Lenke til kommentar

Ikkespisgress:

Hun dama di gir meg grøss og frysninger nedover ryggen. Håper hun ikke er halvparten så ille som du beskriver henne.

Nei, hun er ikke ille. Hun er ikke voldelig mot hunden.

Men hun bruker mye negative reinforcement og jeg bruker mer belønning.

 

Cesar sine metoder er gamle og utdaterte men hun er veldig glad i hundene og er ekstremt nøye med helse og alt, men akkurat treningsmåten kunne kanskje fått en oppdatering.

 

(ps hvis du leser dette kjære, vi har allerede kranglet om dette og blitt enig)

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

ikke for å starte noe, men Cesar Millan bruker da veldig mye belønning? Lenge siden jeg har sett det nå, men så veldig mye på det før. Synes å huske at han bruker lite fysisk disiplin, og mye positiv forsterkning? Vet han var litt fysisk i ekstreme tilfeller, mtp. å holde hunden nede og sånn. Men det skal da ikke være nødvendig med mindre hunden er totalt ute av kontroll.

Lenke til kommentar

Du var visst ikke helt fornøyd med henne forleden dag heller. Kanskje jeg fikk feil inntrykk av at hun var kjip og du låste deg inn på WC halve dagen for "drite".

Jeg tror du blander meg med noen andre?!

 

ikke for å starte noe, men Cesar Millan bruker da veldig mye belønning? Lenge siden jeg har sett det nå, men så veldig mye på det før. Synes å huske at han bruker lite fysisk disiplin, og mye positiv forsterkning? Vet han var litt fysisk i ekstreme tilfeller, mtp. å holde hunden nede og sånn. Men det skal da ikke være nødvendig med mindre hunden er totalt ute av kontroll.

Alle bruker vel litt belønning, men han er veldig opptatt av dominans og fysisk korrigering?

Jeg er ganske sikker på at metodene hans fungerer dersom man har en slags "naturlig autoritet". Men veldig mange (i hundeparken og slikt) gjør det han gjør uten resultat.

Lenke til kommentar

Vel, selvfølgelig skal man ikke bare dra i gang metodene hans og forvente et mirakel. Det sier jo han selv også. Alle som har evnen til å håndtere hunder, har sin egen måte å gjøre det på. Å kopiere andre fordi de har suksess med metodene sine, er ikke løsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikkespisgress:

Hun dama di gir meg grøss og frysninger nedover ryggen. Håper hun ikke er halvparten så ille som du beskriver henne.

Nei, hun er ikke ille. Hun er ikke voldelig mot hunden.

Men hun bruker mye negative reinforcement og jeg bruker mer belønning.

 

Cesar sine metoder er gamle og utdaterte men hun er veldig glad i hundene og er ekstremt nøye med helse og alt, men akkurat treningsmåten kunne kanskje fått en oppdatering.

 

(ps hvis du leser dette kjære, vi har allerede kranglet om dette og blitt enig)

Jeg sier det med en gang: jeg kan ingenting om hund, men: hvis jeg var en hund så hadde jeg blitt jævlig forvirret om lederne av flokken (dere eiere) kommuniserte på to helt forskjellige måter og sendte meg motsatte signaler. Tror ikke hunden deres blir mer lydig av at dere ikke samarbeider.
Lenke til kommentar

Volumet på telefonen min. Skrur på absolutt maksimum volum, men står fremdeles å presser høyttaleren hardt inn i øregangen for å høre noe som helst. Og det er om det er helt stille der jeg befinner meg. Om jeg er utendørs er det ikke engang vits å prøve å ha en samtale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...