Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Det er ei kjent sak at du må gjere absolutt alt eller ingenting for ei sak, sant. Er du alltid så konfronterande?

Selvfølgelig? Skal man konfrenterer noen med ditt eller datt, så tar jeg igjen. Jeg går ikke rundt å rakke ned på folk. Akkurat med tro og religion. Jeg respekterer for at de tror på slikt, men ikke kom og prøv å forandre meningen min.

 

Når personene skal prakke på deg med at du ikke kildesorterer når de selv kjører med en bil som forurenser brutalt. Ja da synes jeg det er greit å ta igjen.

 

Blir bare for dumt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde folk på besøk:

Sorterer du ikke mat?

Nei, kjører du El bil? Eter du økologisk? Er du VEGAN? Sparer du strøm? Bruker du energipaneler?

Nei, så please hold kjeft.

 

Bare fordi man sorterer matavfall så betyr det ikke at du er så jævlig miljøvennelig da, når man ikke gjør eller har det andre som er miljøvennelig

 

Miljøfolk azz

Jeg har sett reklame på nett hvor Dag i fra serien driver å klager på at man ikke orker kildesortere fordi man ikke orker å vaske søpla si først. (Man skal t ydeligvis vaske søpla si før man kaster den)

Endret av Dr Jones
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns ikke det. Det og sortere søppelet tar 2 sek og er noe alle kan gjøre.

Ja, men nå skal du vaske alt før du hiver det.

 

 

(Alt havner på samme sted, og de som sorterer søppla gir faen og bare kaster søppelposer med søppel der og der) (Uten å sjekke hva som er i de engang)

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Syns ikke det. Det og sortere søppelet tar 2 sek og er noe alle kan gjøre.

Det samme kan man vel si om strøm. For det er noe alle kan gjøre og er ganske enkelt. hvorfor bruke strøm for å se på tv/serie? Spille spill på pc/konsoll? Unødvendig bruk av strøm som igjen fører til skader

 

Ja, flott at folk sorterer og har stor respekt til dem, på lik linje med folk som tror på en gud. Men da må de også respektere andre som ikke gjør det/bryr seg ikke/lat/whatsoever eller som ikke følger etter.

Endret av Laffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da voldsomt. Tror du folk gråter fordi de har en mening enn deg`? :huh:

 

Det kan være ganske mye forskjell på kildesortering i kommunene. Her er det veldig enkelt. Mat og restavfall oppi samme.

glass/blikk og papir for seg. og det er det, ingen problem.

Og her har det vært "hahaha vi gir faen, bortsett i fra metall og ved" De orker jo ikke å sortere søppla slik som vi gjør.

 

Det er å bare å kaste faenskapet hvor enn det passer.

Endret av Dr Jones
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

Så mange urelevante sammenligninger da gitt.

Gråter du? Hovedsaken er at hvorfor bry seg eller rakke ned på dem som ikke gjør det samme, når dem selv gjør det samme på en annen måte. Hykleri og dobbelmoralsk kalles det.

 

Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe.

 

Kildesortering er forøvrig noe som er godt tilrettelagt, så det er svært enkelt for alle og utføre. (unntatt deg da).

Lenke til kommentar

 

Syns ikke det. Det og sortere søppelet tar 2 sek og er noe alle kan gjøre.

Ja, men nå skal du vaske alt før du hiver det.

 

 

(Alt havner på samme sted, og de som sorterer søppla gir faen og bare kaster søppelposer med søppel der og der) (Uten å sjekke hva som er i de engang)

Hvor er det du bor hvor alt havner på samme sted?

Lenke til kommentar

Å vaske søpla kan være en miljøsynd. Da jeg bodde på kontinentet var dette "strengt forbudt", om nødvendig skulle man i så fall benytte oppvaskvann. Å vaske med vann fra springen, eller enda verre, varmt vann, ville oppheve miljøgevinsten, sto det i informasjonsbrosjyren.

 

Nordmenn er nå så flinke til å kildesortere at det har blitt et problem. Dette har ført til at vi produserer så lite restavfall at søppel må importeres fra utlandet til forbrenningsanleggene for fjernvarme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Syns ikke det. Det og sortere søppelet tar 2 sek og er noe alle kan gjøre.

Ja, men nå skal du vaske alt før du hiver det.

 

 

(Alt havner på samme sted, og de som sorterer søppla gir faen og bare kaster søppelposer med søppel der og der) (Uten å sjekke hva som er i de engang)

Hvor er det du bor hvor alt havner på samme sted?

 

Bærum, Asker, Lillestrøm, Bergen, Troms. Og Oslo.

 

Å vaske søpla kan være en miljøsynd. Da jeg bodde på kontinentet var dette "strengt forbudt", om nødvendig skulle man i så fall benytte oppvaskvann. Å vaske med vann fra springen, eller enda verre, varmt vann, ville oppheve miljøgevinsten, sto det i informasjonsbrosjyren.

 

Nordmenn er nå så flinke til å kildesortere at det har blitt et problem. Dette har ført til at vi produserer så lite restavfall at søppel må importeres fra utlandet til forbrenningsanleggene for fjernvarme.

Jeg har fått reklame om at jeg må vaske plast osv.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Jeg har fått reklame om at jeg må vaske plast osv.

Det er fordi Norge er velsignet med rent overflatevann som er lett tilgjengelig. Du skal ikke bevege deg langt fra Norge før rent vann er en mangelvare. Men også i infoen du har lest bør det stå at det ikke skal benyttes varmt vann. Er kartonger og emballasjer så tilgriset at det krever varmt vann å rengjøre, bør det gå i restavfallet, også her i landet.

Lenke til kommentar

 

 

Så mange urelevante sammenligninger da gitt.

Gråter du? Hovedsaken er at hvorfor bry seg eller rakke ned på dem som ikke gjør det samme, når dem selv gjør det samme på en annen måte. Hykleri og dobbelmoralsk kalles det.

Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe.

Kildesortering er forøvrig noe som er godt tilrettelagt, så det er svært enkelt for alle og utføre. (unntatt deg da).

Nettopp. Jeg velger sykkelen/buss/tbane fremfor bilen når jeg skal på jobb eller handle, mens andre velger det ikke! Enten fordi de ikke vil eller fordi de må pga jobbrelatert/barn/bor langt langt unna

 

Men rakker jeg ned eller prøver å fremheve meg som et bedre menneske enn dem? Nei. (Noe du tydeligvis gjør)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tilrettelagt? Man må langveis bare for å få levert en blikkboks eller et syltetøyglass!

 

Tenkte det samme. :)

 

Jeg kjenner til gamle folk som bruker "halve dagen" på å rengjøre og tørke søppel, sortere og frakte det til fots til nærmeste gjenvinningspunkt, tre kvarter unna. Det er trist å se gamle folk kaste bort sine siste dager på søppel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...