Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

når det gjelder den saken om at en åtte år gammel gutt som ikke fikk noen gjester til bursdagen, så står det i artikkelen fra VG at foreldrene ikke ønsker sønnens navn eller navnet på skolen deres skal komme på trykk i avisen. Men kjører man navnene på foreldrene gjennom en søkemotor på internett, så kommer det frem nøyaktig adresse. Foreldrene er bosatt på et ganske lite sted, og det er vel ikke særlig mange barneskoler i området, og dermed blir kanskje ikke navnet på barneskolen særlig vanskelig å finne det heller.

 

Foreldrene kan ikke ha særlig greie på internett dersom dem ikke har fått med seg hvor enkelt det faktisk er å finne ut hvor dem er i fra. Alle og enhver fra lokalmiljøet skjønner vel hvem det er snakk om uansett...

Nå er det en ganske betydelig forskjell å få navnene trykt i en avis, og gi muligheten til at nysgjerrige folk skal kunne lete dem opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når det gjelder den saken om at en åtte år gammel gutt som ikke fikk noen gjester til bursdagen, så står det i artikkelen fra VG at foreldrene ikke ønsker sønnens navn eller navnet på skolen deres skal komme på trykk i avisen. Men kjører man navnene på foreldrene gjennom en søkemotor på internett, så kommer det frem nøyaktig adresse. Foreldrene er bosatt på et ganske lite sted, og det er vel ikke særlig mange barneskoler i området, og dermed blir kanskje ikke navnet på barneskolen særlig vanskelig å finne det heller.

 

Foreldrene kan ikke ha særlig greie på internett dersom dem ikke har fått med seg hvor enkelt det faktisk er å finne ut hvor dem er i fra. Alle og enhver fra lokalmiljøet skjønner vel hvem det er snakk om uansett...

Hvis man går ut i fra artikkelen kan man komme til navnet. Men det viktige er at man ikke kommer fra navnet til artikkelen. Det er kjekt for barna at ikke den artikkelen kommer opp når man googler navna til barna.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det var ikke meningen å laste opp bildet? Det er som å slå til noen og bare si "neida".

Hahaha, nei, mente at det ikke var meningen at det skulle bli så stort. :p

 

Edit: Må legge til at jeg sitter og ler høylytt av den kommentaren din. Litt flaut, siden jeg er på jobb. :blush: Litt irriterende at jeg ikke klarer å slutte å le. Kanskje slutte å browse forum mens jeg jobber?

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Hahaha, nei, mente at det ikke var meningen at det skulle bli så stort. :p

 

Edit: Må legge til at jeg sitter og ler høylytt av den kommentaren din. Litt flaut, siden jeg er på jobb. :blush: Litt irriterende at jeg ikke klarer å slutte å le. Kanskje slutte å browse forum mens jeg jobber?

 

Bedre å flire enn å være sur da ;)

Lenke til kommentar

Det er da et kjempelurt triks, benytter meg ofte av det samme.

Det er det helt sikkert. Sikkert forskjellig ifra person til person. Men jeg personlig har ikke noe problem å sitte ved siden av andre ukjente personer. Sikkert derfor jeg ble irritert av denne situasjonen...

 

Når du benytter deg av offentlig transport er dette noe du skal være klar over og jeg mener at du skal gi plass til andre personer som benytter seg av det samme.

Endret av Tkse
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er det helt sikkert. Sikkert forskjellig ifra person til person. Men jeg personlig har ikke noe problem å sitte ved siden av andre ukjente personer. Sikkert derfor jeg ble irritert av denne situasjonen...

 

Når du benytter deg av offentlig transport er dette noe du skal være klar over og jeg mener at du skal gi plass til andre personer som benytter seg av det samme.

Jeg gir såklart fra meg plassen hvis de spør. Men hvis det er la oss si 5 ledige seter, og det kommer på 1 person, så bruker jeg trikset for å få den ene personen til å forhåpentligvis velge noen andre enn meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...