Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Så jeg unner meg ikke noe om jeg setter på en film hjemme i åttetiden, tar meg to øl og et glass whisky og stikker ut og ta meg en liten dans? Må jeg betale 350 kr for to øl og en whisky ute før at det kan kalles å unne seg noe? Det er ikke gratisk hjemme heller, men det er forskjell på 120 kr og 350 kr.

 

Kan jo selvsagt bare betale overpris for mat og drikke ute og sitte uten noe annet, men jeg ønsker å bruke pengene på andre formål som reiser, pinball, hardware, hifi, klær osv. Jeg kjøper både mat og drikke ute, men jeg forsøker å begrense det til et minimum.

 

Jeg orker ikke å bruke 2500 kr på en helaften på byen for så å diskutere på forum med noen som meneer det er galskap at man kjøper en SSD til 3k. Da begrenser jeg heller utskeislsene på byen og kjøper SSD-en med god samvittighet.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk har vel forskjellig definisjon på hva å unne seg noe er. Føler ikke jeg unner meg noe når jeg tar meg en pils foran TVen. Føler jeg unner meg noe om jeg stikker ut med venner på en middag og litt god drikke. Men vi alle er vel forskjellige her også.

 

Jeg liker iallefall bedre å gå ut, enn å sitte i sofaen hjemme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg koser meg bedre når jeg er hjemme for da har jeg flipperspill, arcade-/konsollspillemulering og PC-gaming samt greit anlegg om mulighet for å spille Goa Trance som de aldri spiller ute. Sist gang jeg så et flipperspill ute her var i 1998/1999 og sist jeg spilte i Oslo gikk det med 600kr i poletter og det er langt på vei i hva det koster å kjøpe egne maskiner om det er noe man skal gjøre 1-2 ganger i uken. Det kostet faktisk 200 kr å sette fra seg bilen, så med alkoholfri drikke i tillegg så blir det raskt 1k for en liten flipperkveld, da har man ikke engang tatt med maten. Da er det et lite pluss at man får en deilig pizza med tynn bunn for 85 kr like ved.

 

Tipper det blir knall hvis jeg får på plass en minibar med skap for importøl fra USA, Belgia, Tyskland, Skotland osv, en hylle med diverse whisky og muligens en popcorn-maskin, sukkerspinn, iskremmaskin og muligheter for smoothie, fruk/grønsaksjuice og milkshake. Det irriterer meg at du innbiller deg at man ikke kan kose seg hjemme.

 

Jeg kjøper mat og drikke akkurat mens jeg er ute, men jeg drar ikke ut kl 18 for å kontinuerlig hive ut 300 kr per time til klokken 02-03.

 

Sist lørdag brukte jeg 200 kr på byen og fikk kost meg like greit som om jeg hadde brukt 2k.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Er ikke helt der ennå men jeg jobber med saken. Det må da være fint å ha det man ønsker til lavest mulig kostnad en armlengde unna. Det var irriterende før når jeg måtte dra 50-60 mil til Oslo for å spille.

 

Neste prosjekt blir å pendle til London/Manchester/Blackpool og NYC for å dra på nattklubb for det irriterer meg at det er et bedritent utelivstilbud i Norge.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det irriterer at enkelte tror det er en alarm når jeg mediterer til diverse lydopptak av livsbringende frekvenser. Kan egentlig forstå det siden det er en konstant lyd overlappet av en annen pulserende lyd, men likevel. Helvete faen!

 

Det irriterer meg at samtlige har meldt avbud til lunsj og at snart er halve dagen borte.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Trodde uansett kino hadde gått ut på dato nå som man får helt ok hjemmekinoutstyr for 10-20k. Ikke minst kaster man bort tid på å dra til kinoen og døtid før og etter filmvisningen. Det hele er verken rasjonelt eller effektivt. Dumt å dele ut mer penger enn nødvendig til diverse franchisetakere når man kan være selvforskynt.

En kinobillett. 120 kroner.

"Helt ok hjemmekinoutstyr". 15k.

 

Jeg må med andre ord se 125 filmer på kino for å betale inn dette hjemmekinoanlegget.

(Reisekostnader gjelder ikke, da jeg er i Oslo og bruker kollektivet, som jeg betaler for uansett)

 

Om jeg så to filmer i måneden, ville det tatt meg 5 år å betale ned.

 

For ikke å tenke på hvordan et hjemmekinoanlegg tar opp plass, støyer for naboene, og lignende.

 

 

Tror jeg holder meg til kinosalen de få gangene jeg er på kino, gitt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

At foreldrene mine behandler lillesøsteren min som dritt, etter at hun ufrivillig ble dimmet fra millitæret pga tilbakefall på ME. Har ikke støttet henne i det heletatt, bare fortalt henne hvor skuffa de er over henne. Wtf?

Irriterer også at det var dårlig arbeid fra Forsvaret sin side, som ikke sjekket opplysningene ordentlig. Ettersom de fortalte henne at hun ikke hadde kommet igjennom sesjon om de hadde visst at hun hadde hatt ME. Står jo i papirene hennes! Gjør jobben ordentlig. Hun kunne ha søkt seg inn på skole, og ikke blitt møtt med skuffelsen her.

Bra foreldrene mine reiser bort i helga. Hun trenger tid for seg selv til å bygge opp overskudd, skal hjelpe henne så godt jeg kan. Bare bra at tilbakefallet ikke var så stort.

Lenke til kommentar

Så både du og søstra di sliter/har slitt med ME? Er det vanlig at det "ligger i familien"?

Indeed, de forsker på om det kan ligge innenfor familien. Både fysisk og psykisk. Tenker spesielt på den siste. Foreldrene mine er ikke akkurat helt i vater, om jeg kan si det slik.

 

 

Sier seg selv att man ikke kan dra til militæret da.

Synes det er bra hun prøvde, ettersom det er noe hun har ønsket veldig sterkt. Bedre å angre på noe man har gjort, enn ikke gjort. Uansett, så er det dårlig arbeid fra Forsvaret sin side.

Lenke til kommentar

En kinobillett. 120 kroner.

"Helt ok hjemmekinoutstyr". 15k.

 

Jeg må med andre ord se 125 filmer på kino for å betale inn dette hjemmekinoanlegget.

(Reisekostnader gjelder ikke, da jeg er i Oslo og bruker kollektivet, som jeg betaler for uansett)

 

Om jeg så to filmer i måneden, ville det tatt meg 5 år å betale ned.

 

For ikke å tenke på hvordan et hjemmekinoanlegg tar opp plass, støyer for naboene, og lignende.

 

 

Tror jeg holder meg til kinosalen de få gangene jeg er på kino, gitt...

 

Tja, du kan se både TV/serier og høre musikk på utstyret. Antar at du gjør en eller flere deler fler ganger i uken.

 

Det irriterer meg at du skal minimalisere et behov. Det er ikke effektivt å bruke 3-4 timer på å få sett en film som varer to. Det er bedre å ha ubegrenset tilgang enn å reise og betale per gang for å ha tidvis tilgang.

Lenke til kommentar

Tar meg 20 minutter fra døren er låst, til jeg sitter i kinosalen. 40 minutter ekstra for å se en film er ikke noe problem. Kinoen har som oftest mye bedre bilde og lyd enn hva jeg selv kan skaffe. Jeg får iallefall ikke "lov" til å spille så høyt som kinoen gjør, uten at naboen står på døra og slår inn døra. Da må jeg i så fall flytte på landet og kjøpe meg et hus.

 

I den situasjonen derimot, hvor du bor lengre unna, har plass til det, og naboene ikke blir plaget av det, så støtter jeg absolutt en god hjemmekinoløsning.

 

Men en tur på kino unner jeg alle. 120 kroner er ingenting, og vanligvis er kinoopplevelsen av topp kvalitet. Har aldri hatt problemet med folk som prater under filmen.

Lenke til kommentar

 

Tja, du kan se både TV/serier og høre musikk på utstyret. Antar at du gjør en eller flere deler fler ganger i uken.

 

Det irriterer meg at du skal minimalisere et behov. Det er ikke effektivt å bruke 3-4 timer på å få sett en film som varer to. Det er bedre å ha ubegrenset tilgang enn å reise og betale per gang for å ha tidvis tilgang.

Nå tar ikke du med prisen på den aktuelle filmen, serien og musikken i regnestykket ditt heller. Dette er jo ikke gratis, med mindre du stjeler det og da er du egentlig ikke interessant og diskutere med heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...