Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Har enkelte favoritt-ord , Banos er ett av dem.......Laban et annet.

 

Man kan si ordene på forskjellige måter . akkurat som Kari Bremnes :

 

Kaji Bremnes !

 

-når KB går forbi men man er likegyldig for man har sett henne 1000 ganger før : "pludre pludre pludre , å det e bare Kari Bremnes , pludre pludre pludre"

 

-når KB går forbi selv om man trodde hun var død : "Åh herregud , KARI BREMNES !" :/

 

-når man leker gjemsel med KB : "KB !" , "KB !" *hopper opp og ned*

 

(klassisk Eia , he he)

Lenke til kommentar

Tre idioter på kinoen i går som satt og pratet høyt i gjennom hele filmen. Folk hysjet vel på dem en 10-15 ganger uten at det så ut til å hjelpe. :hrm:

 

Dersom de hysjer så mye kan det hende at "hysjerne" bråker mest. :tease:

 

Trodde uansett kino hadde gått ut på dato nå som man får helt ok hjemmekinoutstyr for 10-20k. Ikke minst kaster man bort tid på å dra til kinoen og døtid før og etter filmvisningen. Det hele er verken rasjonelt eller effektivt. Dumt å dele ut mer penger enn nødvendig til diverse franchisetakere når man kan være selvforskynt.

 

Folk må være veldig late eller dårlig i matematikk siden de ikke har noen problemer med å:

kjøpe god whisky ute til 170 kr for et glass når man kan nyte det samme hjemme for 46 kr glasset.

betale 250kr for en stor hamburger når de kan lage sin egen for en femtikrone.

 

Det krever litt planlegging og struktur å gjøre ting selv, men det får da være måte på latskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde uansett kino hadde gått ut på dato nå som man får helt ok hjemmekinoutstyr for 10-20k. Ikke minst kaster man bort tid på å dra til kinoen og døtid før og etter filmvisningen. Det hele er verken rasjonelt eller effektivt. Dumt å dele ut mer penger enn nødvendig til diverse franchisetakere når man kan være selvforskynt.

 

Ikke alle har råd og plass til sånt vettu, hvor ellers skal man se de nye filmene da? Hvis du vet om hvordan vi kan skaffe oss de filmene i full HD kvalitet samme tid som de kommer på kino, del det gjerne med oss. :)

Lenke til kommentar

 

Ikke alle har råd og plass til sånt vettu, hvor ellers skal man se de nye filmene da? Hvis du vet om hvordan vi kan skaffe oss de filmene i full HD kvalitet samme tid som de kommer på kino, del det gjerne med oss. :)

 

Hvis man ikke har råd eller plass der og da, skal man da belage seg på at man aldri får råd eller plass eller skal man jobbe mot å få råd og plass? Skal man se tilbake på hvem man var og hadde i går og dømme seg selv til å aldri ha noe mer eller skal man strekke seg mot det man ønsker og realisere sine mål og drømmer? Hvis man hele tiden skal gi fra seg 4-5 ganger summen til andre for ting man kan gjøre selv så får man ikke råd til noe som helst i det lange løp.

 

Jeg hadde heller ikke råd eller plass til diverse, men så ordnet det seg likevel. Jeg fokuserte på hvordan jeg kunne realisere drømmen fremfor å henge meg opp i begrensningene, leide en varebil, kjørte 120 mil ned til Danmark og vips var jeg på vei hjem med realisert drøm.

 

977148_10151482535616626_292858971_o.jpg

 

På vei hjem tok jeg en dag i Sverige for å nyte finværet og ha det litt gøy.

 

1072110_10151474566961626_699068988_o.jp

28 stk vunnet på bamsekran på 100 kr.

 

1074902_10151472731781626_1237013679_o.j

Jeg er bare helt rå på bamsekran, på lik linje med at jeg er rå på det meste annet. Det nermest renner ut bamser raskere enn man greier å putte på penger og den herlige følelsen når man får opp 3 bamser på en enkelt "grab" må bare oppleves.

 

De fleste kan få ordnet en eller annen form for hjemmekino ved å henge opp lerret og montere en projektor i taket eller på bakveggen. Har man råd til å gå på kino har man råd til hjemmekino også med mindre det er snakk om det årlige kinobesøket man har spart til et helt år for å realisere.

 

20k fordelt på 10 år blir ca 5,50 om dagen. Mange folk bruker 15kr/dag på å kjøpe VG eller 20 kr på en brus. Det er bare tull at man ikke har råd dersom man er interessert i å se film. I verste fall får man gå ned til utstyr for 10k og da er det snakk om under 3kr/dag.

50-100 kr for en film eller betaling for en streamingtjeneste kommer selvsagt i tillegg men poenget mitt var at alle i dette landet har råd til å dekke grunutgiftene i å ha slikt utstyr dersom de har interesse av å ha slikt utstyr.

 

Det irriterer noe grønnjævlig med folk som henger seg opp i begrensninger eller hindringer isteden for å realisere sine drømmer. At man ikke har realisert det allerede betyr ikke at det ikke er mulig selv om mange tror det. Livet er fantastisk dersom man ønsker at det skal være det, innse at ting er mulig.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

Folk må være veldig late eller dårlig i matematikk siden de ikke har noen problemer med å:

kjøpe god whisky ute til 170 kr for et glass når man kan nyte det samme hjemme for 46 kr glasset.

betale 250kr for en stor hamburger når de kan lage sin egen for en femtikrone.

 

Det krever litt planlegging og struktur å gjøre ting selv, men det får da være måte på latskap.

 

Eller så vil de kanskje ut å være sosiale med andre mennesker? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...