Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Prøver ikke å være kul og radikal heller, synes bare folk kan slappe av og roe ned nervene sine et par hakk, og ikke ta alt i verden så forbanna seriøst.

 

Fyllekjører ytterst sjeldent, og vet at det er uforsvarlig, men det er ikke noe å gjøre et stort nummer ut av når man ikke er særlig beruset heller.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel ta en titt på dine gamle poster og du finner det jeg mener ganske fort.

 

Prøver ikke å være kul og radikal heller, synes bare folk kan slappe av og roe ned nervene sine et par hakk, og ikke ta alt i verden så forbanna seriøst.

 

Fyllekjører ytterst sjeldent, og vet at det er uforsvarlig, men det er ikke noe å gjøre et stort nummer ut av når man ikke er særlig beruset heller.

 

Ytterst sjeldent er ikke godt nok. Det er ei heller null gode argumenter for å kjøre etter at man har drikki litt eller mye. Jo mer man drikker jo mer tror man at man har kontroll. Du kan ikke bedømme selv om du er kjøredyktig eller ikke etter 1, 2, 3 eller 4 øl da dine evner for å oppfatte dette er lammet.

 

Jeg tar ting som faktisk er seriøst, seriøst. Fyllekjøring går ut over andre og derfor er ikke det en "slapp av det går bra" ting. Fyllekjøring gjør meg mektig irritert og ødelegger så mye for alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I følge deg, kanskje. Du klikker jo i vinkel med en gang noen har en tankegang som er litt utenfor sosiale normer.

 

Det er dårlig gjort å true vennene sine for noe slikt som beruset kjøring, det er jeg enig i.

 

Å kjøre på offentlig vei når man er beruset er uansvarlig. Ansvarlighet har ingenting med å følge loven å gjøre, som allerede sagt av noen andre i tråden så gir noen folk faen i hva du gjør med ditt eget liv så lenge du klarer å ta ansvar for det selv (inkludert meg), men i det øyeblikket man risikerer å skade noen andre som ikke er involvert er det bevis på at man ikke klarer å ta ansvar. Hadde ansvar blitt tatt hadde ikke en slik situasjon oppstått, og det inkludererer beruset kjøring. Det er greit nok å ville være fri og utsette seg selv for fare, men du kan ikke skrike frihet uten å ta hensyn til de andre menneskene som også liker friheten sin. Hva med en hypotetisk person som ble påkjørt og mistet da friheten til å dra på tur i helgen fordi skaden påført gjorde at nevnt person endte på sykehus? Jeg tar ikke livet så altfor seriøst jeg heller, men når det kommer til andre folk sin helse er det seriøst.

 

tl;dr: Gjør hva faen du vil så lenge du ikke utsetter andre folks frihet og helse i prosessen.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jeg fullt klar over.

 

Når jeg er lett brisen klokka 4 på en lørdagskveld og kjører på en landevei, da føler jeg ikke at jeg setter andre mennesker i mer fare enn jeg gjør når jeg kjører stuptrøtt til skolen om morgenen.

 

Ettersom det er ulovlig å kjøre bil lettere beruset så er det vel også ulovlig å kjøre om du er så trøtt om morgenen at du kan sammenligne det med å være beruset. Så det argumentet faller for sin egen logikk.

Lenke til kommentar

Det er jeg fullt klar over.

 

Når jeg er lett brisen klokka 4 på en lørdagskveld og kjører på en landevei, da føler jeg ikke at jeg setter andre mennesker i mer fare enn jeg gjør når jeg kjører stuptrøtt til skolen om morgenen.

 

Ettersom det er ulovlig å kjøre bil lettere beruset så er det vel også ulovlig å kjøre om du er så trøtt om morgenen at du kan sammenligne det med å være beruset. Så det argumentet faller for sin egen logikk.

 

Det er ulovlig å kjøre dersom du ikke er i stand til å holde deg oppmerksom. Dette gjelder enten trøtthet, medisiner, alkohol, kroniske sykdommer eller smerter.

 

Tingen er at alkohol er et stort problem fordi det er flere ganger verre, får deg til å kjøre fordi impulskontrollen din er svekket og at det er målbart.

 

Er du for trøtt om morgenen til å kjøre men gjør det like vel så er du også en idiot.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Ettersom det er ulovlig å kjøre bil lettere beruset så er det vel også ulovlig å kjøre om du er så trøtt om morgenen at du kan sammenligne det med å være beruset. Så det argumentet faller for sin egen logikk.

Feil, lovgivningen har ikke noe med i hvilken stand du er til å kjøre, den har kun med alkoholpromille å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Feil, lovgivningen har ikke noe med i hvilken stand du er til å kjøre, den har kun med alkoholpromille å gjøre.

 

Ikke det?

 

 

 

 

§ 21. Alminnelige plikter.

Ingen må føre eller forsøke å føre kjøretøy når han er i en slik tilstand at han ikke kan anses skikket til å kjøre på trygg måte, hva enten dette har sin årsak i at han er påvirket av alkohol eller annet berusende eller bedøvende middel, eller i at han er syk, svekket, sliten eller trett, eller skyldes andre omstendigheter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nå mente jeg at jeg aldri kommer til å bli straffet bare fordi jeg er litt trøtt om morgenen, eller om jeg er syk, men det øyeblikket promille-måleren overstiger 0.2 blir jeg straffet uansett om jeg var i bedre stand til å kjøre da eller ikke.

 

Da får du skrive det du mener da, og ikke noe helt annet. Det stemmer selvsagt at det er ekstremt vanskelig å påbevise trøtthet i en sjåførsituasjon. Men om du er så trøtt om morgenen at du kan sammenligne det med å være beruset så bør du la bilen stå. Dette går på respekt overfor andre trafikanter. Det å være beruset, som å være veldig trøtt, fører til at dine reaksjonsevner går ned uten at du nødvendigvis merker selv at de gjør det. Og det er nettopp det som er farlig med å kjøre selv om du "bare er lettere beruset".

 

(Og bare for ordens skyld. Jeg sier ikke at jeg ikke har kjørt bil når jeg har vært trøtt. Jeg sier heller ikke at jeg ikke har kjørt bil et par timer tid etter jeg har tatt en halvliter til maten. Men jeg kjører ikke bilen min hjem etter å ha drukket i godt lag og jeg sier fra på jobb om jeg er for trøtt til å jobbe overtid eller føler jeg ikke kan kjøre på grunn av en av de andre grunnene som er nevnt i §21. Selv om det "helt sikkert" hadde gått helt fint å gjøre det).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

så bør du la bilen stå.

Skuter. Det blir en helt annen risiko. Jeg ville aldri ha kjørt bil i alkoholpåvirket tilstand.

Poenget mitt er at jeg omtrent ikke utgjør særlig større risiko for andre enn jeg vanligvis gjør når jeg kjører, med tanke på at det nesten ikke er trafikk om natta, og at jeg kjører saktere og mer forsiktig. Jeg kjører i påvirket tilstand en gang i halvåret, men kjører til skolen hver eneste dag mer eller mindre trøtt, men ingen reagerer på det ettersom alle gjør det.

 

Tror ikke folk skjønner at man velger selv hvor man vil sette grensa, og at noen tøyer den litt lenger.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare ut av ren nysgjerrighet, hvor dårlig syn har du?

Jeg har -6,5 på venstre øye og -6 på høyre øye og jeg føler meg bare halvveis blind uten briller. :p

 

Aner ikke. Har ikke gaddet å dratt til noe øyelege for det synes jeg blir teit. Da føler jeg meg ihvertfall blind. Skulle kanskje gjort det, men vil ikke vite hvor svakt syn jeg har i tall eller/og vite at jeg kanskje må ha briller/linser. :thumbdown:

 

Kan liksom ikke sitte helt bakerst i klasserommet og se for å si det slik. Irriterende, da hvis jeg skal sitte med kompiser, så skal de gjerne sitte lengst bak som mulig. Gidd ikke å lone framme heller... :p

 

 

EDIT: Noe som irriterer meg. Nett kjørt 6 timer fra Sunnmøre. Når man har tatt siste ferge, selvfølgelig sist ut av den jævla fergen.

Og man sku tro at det var trailerne som var trege, men neida. Faen rene sportsbiler i forhold til de andre loppene som ikke klarer å kjøre.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...