Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Du får ikke noe som kjører på DC til å kjøre på AC, og 230V er langt over toleransegrensen om du hadde hatt 230V DC.

Tenkte å bruke ein AC/DC adapter, med output 600mA. Men eg veit ikkje om det er rett/nok straum til akkurat den kjølebagen.

Edit: Eg gløymte visst å forklare i min første post at det skulle brukast nokre spolar og jern mellom 230V og apparatet.

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han skriver da ikke at han skal ha 230v DC?

 

 

Har ein 12V kjølebag, men ikkje 230V adapter. 45W står det på apparatet, må eg verkeleg ha ein 230 AC til 12V DC som gir 4.5A? Ser ikkje akkurat sannsynleg ut. Ja, eg har gått VG1 elektro, og nei, eg lærte ikkje så mykje elektromatte.

ja? o.O

Lenke til kommentar

Nå har det skjedd igjen. En eller annen snik har parkert på vår private parkeringsplass her i borettslaget, på tross av at det henger en svært tydelig lapp på veggen som sier at parkeringsplassene har blitt private (så det kan ha vært et uhell da det var gjesteparkering før). Man får lyst til å ringe EuroPark eller personlig taue vekk bilen. :mad:

Lenke til kommentar

ja? o.O

 

Det er poenget. Han har ingen trafo, han spurte derimot:

 

må eg verkeleg ha ein 230 AC til 12V DC som gir 4.5A?

 

Ja, det må han, eller ihvertfall noe som treffer nærmt 12V.

 

Tenkte å bruke ein AC/DC adapter, med output 600mA. Men eg veit ikkje om det er rett/nok straum til akkurat den kjølebagen.

Edit: Eg gløymte visst å forklare i min første post at det skulle brukast nokre spolar og jern mellom 230V og apparatet.

 

Bare glem det. Du kommer til å gå langt over komponentene sin spenningstoleranse.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...