Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Føler ikke 'heksejakt' er riktig ord her - undersøkelsene og journalistikken rundt det Hanvold holder på med er absolutt på sin plass.

Jeg brukte bare definisjonen av ordet:

 

"En offentlig svertekampanje mot en enkeltperson."

 

At den er berettiget har jeg ingenting imot.

 

Også tenkte jeg det var litt fiffig siden ordet henviser til jakten på mennesker med overnaturlige evner... :wee:

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Uenig i at det er en svertekampanje. Hanevold klarer fint å sverte seg selv. Jeg synes NRK omtaler og formidler realitetene ganske nøytralt.

Jeg er enig i at NRK er stort sett nøytrale i denne saken, men du må da se at en slik forfølgelse er unaturlig da fyren sikkert ikke er mye verre enn andre forretningsmenn med tvilsomme selskapsstrukturer. Det blir i mine uproporsjonelt å lage så mange saker om denne fyren, som i det store og hele er en "nobody".

Lenke til kommentar

Fortsatt uenig. Hanevold kynisk utnytter naive mennesker på et høyere nivå. Det er det hele forretningen hans går ut på. Andre næringsdrivende har ofte uheldige bieffekter og tilfeller av kyniske og urimelige ting, men det er nå ganske sjeldent at det er hele forretningsmodellen. Slike får forsåvidt også pressedekning deretter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Jeg ser argumentet.

 

Dog forblir vi uenige om at _hele_ forretningen går ut på å utnytte naive mennesker (selvom jeg er enig i at dette er en stor del av hovedgeskjeften).

Lenke til kommentar

Jeg ser argumentet.

 

Dog forblir vi uenige om at _hele_ forretningen går ut på å utnytte naive mennesker (selvom jeg er enig i at dette er en stor del av hovedgeskjeften).

 

Hvilken del av den går ikke ut på det? At han ikke driver virksomhet for de som ikke betaler ham det de kan, er han jo faktisk helt ærlig på?

 

Han sier rett ut at om en ikke donerer store summer til ham, så kan en bare spare seg både å høre på ham og tro på Jesus. 

 

Denne mannen fortjener hverken din sympati eller forståelse for noe av det han holder på med:

 

http://www.hylekoret.no/player/14

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Hvilken del av den går ikke ut på det? At han ikke driver virksomhet for de som ikke betaler ham det de kan, er han jo faktisk helt ærlig på?

 

Han sier rett ut at om en ikke donerer store summer til ham, så kan en bare spare seg både å høre på ham og tro på Jesus.

 

Denne mannen fortjener hverken din sympati eller forståelse for noe av det han holder på med:

 

http://www.hylekoret.no/player/14

Han har slettes ikke min sympati og jeg synes han er like ufyselig som deg. Men jeg prøver bare å kommentere det på en mer nøytral måte. Visjon Norge gjør visst hjelpearbeid i utlandet, i tillegg til å holde noen mennesker med jobb og levere underholdning til endel kristne personer.

 

Edit: jeg ser det kan misforstås, men jeg synes altså IKKE at du er ufyselig. Bare Hanevold :)

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Han har slettes ikke min sympati og jeg synes han er like ufyselig som deg. Men jeg prøver bare å kommentere det på en mer nøytral måte. Visjon Norge gjør visst hjelpearbeid i utlandet, i tillegg til å holde noen mennesker med jobb og levere underholdning til endel kristne personer.

 

Edit: jeg ser det kan misforstås, men jeg synes altså IKKE at du er ufyselig. Bare Hanevold :)

 

Tror ikke Hanvold driver med noe hjelpearbeid hverken her eller i utlandet (men vet ikke) - det er vel "mirakelpredikanten" Pedersen som skryter på seg det. Og barnehjemmet han holdt på å samle inn penger til ble det vel avslørt at ikke fantes... fin gjeng.

 

Men så lenge vi er enig om at Hanvold er ufyselig, så holder det for min del :) Og takk for oppklaringen - skjønte det, men greit å unngå misforståelser i alle fall :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

https://www.nettavisen.no/livsstil/lori-loughlin-fra-full-house-risikerer-40-ar-i-fengsel-for-universitets-skandalen/3423844608.html

 

"risikerer 40 år i fengsel"

 

nei det gjør hun ikke. Garantert nei, no, njet

 

Kjendiser og fiffen slipper billigere unna. I den grad det utmåles fengselsstraff, muligens et par måneder eller noe, bli det nok avtjent med "samfunnsstraff" og må gjøre noe for veldedighet etc.

 

men vi får se  :hm:

Lenke til kommentar

"risikerer 40 år i fengsel"

 

nei det gjør hun ikke. Garantert nei, no, njet

 

Forstår ikke helt den saken der. Trodde det var kjent for de fleste at rikinger betalte ungene sine inn på prestisjeskoler der borte. Om de skal rydde opp i dette er det vel ganske mange kjente folk (deriblant statsledere og "adelige") som må i fengsel, eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt den saken der. Trodde det var kjent for de fleste at rikinger betalte ungene sine inn på prestisjeskoler der borte. Om de skal rydde opp i dette er det vel ganske mange kjente folk (deriblant statsledere og "adelige") som må i fengsel, eller?

 

Enig i det - om noe så er vel dette "the american way" og god grunn til å starte en "USA! USA! USA!"-chant for å hylle de som betaler for privilegier?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt den saken der. Trodde det var kjent for de fleste at rikinger betalte ungene sine inn på prestisjeskoler der borte. Om de skal rydde opp i dette er det vel ganske mange kjente folk (deriblant statsledere og "adelige") som må i fengsel, eller?

Pengene gikk til enkelte ansatte, ikke til universitet generelt, og det var småpenger relativt sett.

 

The american way også inkluderer affirmative action og hvert prestisjeskole har som mål å finne flinke minoriteter og fattige. Det finnes mange mer av disse enn de som kjøper privilegier med å donere store penger.

Lenke til kommentar

Pengene gikk til enkelte ansatte, ikke til universitet generelt, og det var småpenger relativt sett.

 

The american way også inkluderer affirmative action og hvert prestisjeskole har som mål å finne flinke minoriteter og fattige. Det finnes mange mer av disse enn de som kjøper privilegier med å donere store penger.

 

Da så..  De som kjøper seg inn tar uansett plassen fra en flinkere elev som ellers ville fått den. Jeg synes ikke det er så mye bedre å donere penger til skolen enn å bestikke en trener for å kjøpe plass.

Lenke til kommentar

The american way også inkluderer affirmative action og hvert prestisjeskole har som mål å finne flinke minoriteter og fattige. Det finnes mange mer av disse enn de som kjøper privilegier med å donere store penger.

 

Dette hadde sikkert vært et mer kraftfullt poeng om det ikke ble skrevet på en debattside i et land hvor alle har muligheten til å utdanne seg på høyeste nivå basert på sine ferdigheter og ikke er avhengig av å være en heldig utplukket til en prestisjeskole som kun ønsker å heve sitt image som veldedig og samfunnsengasjert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da så.. De som kjøper seg inn tar uansett plassen fra en flinkere elev som ellers ville fått den. Jeg synes ikke det er så mye bedre å donere penger til skolen enn å bestikke en trener for å kjøpe plass.

De som donere store penger til skolen gjør det mulig å ha mer elever, særlig fattige elever. Det blir en fordel for mange, ikke bare familien deres Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Dette hadde sikkert vært et mer kraftfullt poeng om det ikke ble skrevet på en debattside i et land hvor alle har muligheten til å utdanne seg på høyeste nivå basert på sine ferdigheter og ikke er avhengig av å være en heldig utplukket til en prestisjeskole som kun ønsker å heve sitt image som veldedig og samfunnsengasjert.

Disse universiteter ønsker elever med diverse bakgrunner selv om de blir stadig angrepet av konservative og de må kjempe til å bevare retten til å gjør det..

 

Datteren min går på et av dem, jeg forstår godt hva de driver med. Jeg traff en elev fra Kragerø på dette universitet og lurte på hvorfor han valgte dette universitet. Han sa at han ikke fikk gå på universitet han ville gå på i Norge(ikke nok plasser) og universitet i USA tilbød han noe som ikke finnes i Norge. En må spørre på et system som 7% prosent av studentene (0.7% i USA ) studerer i utlandet.

 

Uansett er ditt fokus på den negativ siden og karikaturiseringen overfladisk og misførende.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...