Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Antakelig insinuere at det høres ut som du prater tull?

 

AtW

 

 

Mulig det atw, mulig det :) Jeg så på klokkeslettet, og tenkte at vesle slimda nok har sittet oppe hele natten for å vurdere "bølgene", og liksom i videoen vedlagt, så lot neket det stå til, hipp hurra, kan Polly få en peanøtt nå .. :p

 

https://www.youtube.com/watch?v=juoGdwLTTBM

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Ikke alle liberalister ønsker en avvikling av staten, mange ønsker en liten stat, uten økonomisk kontroll.

Dere bommer så jævli... Liberalister er folk sån som Jens, Obama... Libertarianere er folk sån som Ron Paul.

Se denne videoen:

 

Edit. Jeg missforstod deg. :)

Men liberalist er ikke det samme som det amerikanerne kaller "liberals".

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

 

 

Ikke alle liberalister ønsker en avvikling av staten, mange ønsker en liten stat, uten økonomisk kontroll.

Dere bommer så jævli... Liberalister er folk sån som Jens, Obama... Libertarianere er folk sån som Ron Paul.

Se denne videoen:

 

Haha. Du er i alle fall LANGT ute på viddene!!!!

 

Han har nok bare blandet litt, for i USA blir de kalt "liberals", og ikke liberalister. I USA er liberalister og libertarianere i samme gruppe om jeg har forstått det riktig.

Endret av melbyes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han har nok bare blandet litt, for i USA blir de kalt "liberals", og ikke liberalister. I USA er liberalister og libertarianere i samme gruppe om jeg har forstått det riktig.

OK. Jens og Co er liberals, da liberals betyr venstrevridde/venstreorienterte.

Kan nok fort bli noen missforståelser her ja. Jeg har påpekt det mange ganger til amerikanere at det er ingen ting som er "liberalt" med venstrevridde ideologier osv. De jeg har snakket med har vært enige i det. :p

Lenke til kommentar

OK. Jens og Co er liberals, da liberals betyr venstrevridde/venstreorienterte.

Kan nok fort bli noen missforståelser her ja. Jeg har påpekt det mange ganger til amerikanere at det er ingen ting som er "liberalt" med venstrevridde ideologier osv. De jeg har snakket med har vært enige i det. :p

Betyr nok ikke venstreorientert nei, men de har i stedet bare tatt over ordet for å virke "liberale".
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Han har nok bare blandet litt, for i USA blir de kalt "liberals", og ikke liberalister. I USA er liberalister og libertarianere i samme gruppe om jeg har forstått det riktig.

OK. Jens og Co er liberals, da liberals betyr venstrevridde/venstreorienterte.

Kan nok fort bli noen missforståelser her ja. Jeg har påpekt det mange ganger til amerikanere at det er ingen ting som er "liberalt" med venstrevridde ideologier osv. De jeg har snakket med har vært enige i det. :p

Liberals er ikke liberalt i USA men liberalists and libertarians er liberalt i USA Vi amerikanere liker å være annerledes

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Han har nok bare blandet litt, for i USA blir de kalt "liberals", og ikke liberalister. I USA er liberalister og libertarianere i samme gruppe om jeg har forstått det riktig.

OK. Jens og Co er liberals, da liberals betyr venstrevridde/venstreorienterte.

Kan nok fort bli noen missforståelser her ja. Jeg har påpekt det mange ganger til amerikanere at det er ingen ting som er "liberalt" med venstrevridde ideologier osv. De jeg har snakket med har vært enige i det. :p

 

Liberals er ikke liberalt i USA men liberalists and libertarians er liberalt i USA Vi amerikanere liker å være annerledes

 

Hehe =)

 

OK. Jens og Co er liberals, da liberals betyr venstrevridde/venstreorienterte.

Kan nok fort bli noen missforståelser her ja. Jeg har påpekt det mange ganger til amerikanere at det er ingen ting som er "liberalt" med venstrevridde ideologier osv. De jeg har snakket med har vært enige i det. :p

Betyr nok ikke venstreorientert nei, men de har i stedet bare tatt over ordet for å virke "liberale".

 

Hm. Ja. Lurer på hvordan det egentlig ble slik.= P

Er kommunister liberals forresten?

Lenke til kommentar

 

 

 

Han har nok bare blandet litt, for i USA blir de kalt "liberals", og ikke liberalister. I USA er liberalister og libertarianere i samme gruppe om jeg har forstått det riktig.

OK. Jens og Co er liberals, da liberals betyr venstrevridde/venstreorienterte.

Kan nok fort bli noen missforståelser her ja. Jeg har påpekt det mange ganger til amerikanere at det er ingen ting som er "liberalt" med venstrevridde ideologier osv. De jeg har snakket med har vært enige i det. :p

Liberals er ikke liberalt i USA men liberalists and libertarians er liberalt i USA Vi amerikanere liker å være annerledes
Hehe =)

 

OK. Jens og Co er liberals, da liberals betyr venstrevridde/venstreorienterte.

Kan nok fort bli noen missforståelser her ja. Jeg har påpekt det mange ganger til amerikanere at det er ingen ting som er "liberalt" med venstrevridde ideologier osv. De jeg har snakket med har vært enige i det. :p

Betyr nok ikke venstreorientert nei, men de har i stedet bare tatt over ordet for å virke "liberale".
Hm. Ja. Lurer på hvordan det egentlig ble slik.= P

Er kommunister liberals forresten?

Slaveri , borgerkrigen og roosevelt

 

Kommunister er communists men har et liberal ideologi

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Gjør din plikt - krev din rett"

 

For så vidt enig med ministeren i at staten burde tilby arbeidsledige kurs og veiledning, for å hindre at folk faller ut sosialt.

 

Om jeg skal tillate meg å kverrulere litt, sliter jeg dog med å følge logikken i "gjør din plikt". Jeg mener, er det ikke egentlig slik at man allerede har gjort sin plikt via skatteseddelen? I teorien "oppbevarer" jo staten pengene for oss, for så å dele dem ut igjen når den mener vi har behov for det. Nå derimot, skal staten altså kreve at du jobber enda en gang for dine egne skattepenger - forkledd som "aktivitetsplikt"? Ikke særlig liberalt.

 

Hva blir det neste, at man må ta oppvasken for å finansiere sykehusoppholdet sitt? På mange måter stikk i strid med FrPs argumentasjon i bompengesaken - at man ikke skal betale to ganger for å kjøre på en vei? :wee:

Endret av LucarioX
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

[....]Jeg mener, er det ikke egentlig slik at man allerede har gjort sin plikt via skatteseddelen? I teorien "oppbevarer" jo staten pengene for oss, for så å dele dem ut igjen når den mener vi har behov for det.[...]

Det var vel en litt rar teori om skatt?

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar

Ja, staten er snill som vil oppbevare pengene for deg. For den tar jo ikke pengene med makt med trusler om fengsel, og gir smuler tilbake for å være snill. Blir det samme som at han som raner deg er "snill" å gir tilbake 20,- av de 100,- han tok med makt. Raneren vet jo best hva de pengene burde brukes til, selv om du skulle være uenig i det.

Endret av melbyes
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

*Sukk* Satt og lyttet til Dagsnytt 18 mens jeg spilte, og hørte antydninger til en spenstig debatt mellom lederen av KRFU og FPU da programleder innledet segmentet, men jeg var nødt til å sette spillet på pause og måpe da jeg hørte FPU-lederen levere en urdårlig prestasjon. Programleder stiller flere ganger spørsmål for å få konkrete svar, men FPU-lederen fortsetter å hamre inn svada og tøys. Både programleder og KRFU-leder ser nærmest overrasket ut over hvor grovt FPU-lederen bommer, og gjentar de samme momentene til alles store fortvilelse. Det føltes som å se et barn prøve å presse en firkant inn i åpningen til en sirkel. (Poenget er altså ikke selve politikken partene forfekter, men heller hvordan FPU-lederen later til å ikke forstå forskjellene mellom de som kan hjelpes i eget land/naboland og de som er nødt til å få asyl annetsteds av sikkerhetsårsaker).

 

http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/NNFA56082114/21-08-2014 - omtrent 49:30 min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...