Simen1 Skrevet 30. september Skrevet 30. september (endret) Medias overdrevne offer-framstilling er irriterende. Først og fremst vil nok de fleste av disse 50-75 være fornøyd med at huset deres blir kjøpt til en god pris og dermed inngå en avtale som er bra for begge parter. Videre er ikke ekspropriasjon noe som misbrukes over en lav sko. Det er et grep man tar med tungt hjerte når det er tungtveiende grunner for det. Til fellesskapets beste, og fellesskapet er tross alt sånne som meg og deg. Vi kan ikke ha det sånn at enkeltindivider kan stille seg i veien for og sabotere nasjonale prosjekter og atpåtil få viljen sin. Da stopper mye av samfunnsutviklingen i Norge. ____________ Hadde jeg vært en av de 50-75 så hadde jeg vurdert å enten flytte huset til ny tomt eller selge og kjøpe noe nytt. Men jeg hadde ikke tatt til takke med noen upris. Funfact: Apropos flytting av hus så vet jeg om et sånt tilfelle fra en annen veiutbygging. En huseier solgte huset som sto "midt i veien" for den nye traseen for 4 millioner til entreprenøren. Deretter registrerte han et foretak og tilbød sin tjeneste: Fjerning av det gamle huset for 2 millioner. Han kjøpte tomt like i nærheten for 1 million og brukte 1 mill på ny grunnmur og flytting av huset. Så da satt han igjen med samme huset som før, samme utsikt, ny kjeller og 4 mill på konto. Endret 30. september av Simen1
Mr.M Skrevet 30. september Skrevet 30. september Simen1 skrev (1 time siden): Medias overdrevne offer-framstilling er irriterende. Først og fremst vil nok de fleste av disse 50-75 være fornøyd med at huset deres blir kjøpt til en god pris og dermed inngå en avtale som er bra for begge parter. selv om man blir kompensert, kan det nok være følelsesmessig påkjenning for noen. Er vel litt avhengig av hva slags tilknytning man har til stedet/eiendommen. alternativet til å flytte, er å klore seg fast og heller godta litt trafikkstøy gjennom stua
Simen1 Skrevet 30. september Skrevet 30. september (endret) Kina har visst en annen politikk på sånt enn oss. Jeg er glad jeg bor i Norge Muligheten for ekspropriasjon under norsk lov er et samfunnsgode, ikke motsatt. Eiendommer eksporprieres ikke bare for å plage folk for bagatellmessige gevinster. Edit: Norske politikere er kanskje for tilbakeholden med ekspropriasjon. Rett utenfor Tromsø bygges nå en ny europavei og bru over en fjord til 3,5 milliarder kroner, for å skåne ca 45 boligeiere fra ekspropriasjon for å kunne utvide den eksisterende veien. Ser vi bort fra selve breddeutvidelsen er det 77 millioner kroner per bolig, som vi skattebetalere må betale. Så det er ikke bare i Oslo og Moss det finnes skandaleprosjekter der milliardene ruller tilsynelatende uten mål og mening. Endret 30. september av Simen1 1
vidor Skrevet 4. oktober Skrevet 4. oktober (endret) Vil gjerne rette en stor takk til min lokale KIWI som besluttet å kutte og ta inn Monster Aussie Lemonade (som faktisk var god og hadde en perfekt avbalansert smak uten den fremtredende falske sukkersmaken) for å begynne å ta inn Rio Punch som smaker ekkel plastikk. Gikk derfor helt bort fra å drikke Monster av og til av mangel på en akseptabel smak. Gidder ikke teste flere alternativer som bare kommer til å skuffe meg heller. Takk for at dere drar meg i en sunnere retning og får meg av energidrikk-kjøret. Det hadde jeg ikke forventet av NorgesGruppen. Endret 4. oktober av vidor 2
Sharpings Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Når ska media slutte å runke egoene til Frank Løke eller Sofie Elise? Disse menneskene og andre såkalte influensere er jo bare veldig PR-kåte narsissister som hele tiden vil ha oppmerksomhet selv om de ikke har en eneste interessant tanke i hodet sitt. Og media som VG, Dagbladet og TV2 står selvfølgelig klare med kamera hver gang de skal ha en lite "episode" hvor de føler seg oversett i 4 sekunder og MÅ på TV for å få sin dopamindose. Orker ikke lese aviser lenger. Man kan jo ikke unngå trynet til Frank Løke noe sted. 2
skaftetryne32 Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Sharpings skrev (24 minutter siden): Når ska media slutte å runke egoene til Frank Løke eller Sofie Elise? Når de som klikker på det slutter å klikke på det, ikke skyld på media, de prøver bare å få ting til å gå rundt, det er vi idiot konsumenter som er de som klikker på sånt. Sharpings skrev (27 minutter siden): Orker ikke lese aviser lenger. Man kan jo ikke unngå trynet til Frank Løke noe sted. klikk på nyheter, som f.eks👇 https://www.vg.no/nyheter Ikke på rampelys eller lignende, som f.eks👇 https://www.vg.no/rampelys ikke tenk på forsiden av en nettavis som en forside, men mer som en startside, et startpunkt, hvor du navigerer derfra er opp til deg, det er ikke nødvendigvis det viktigste som er på forsiden. 1
Feynman Skrevet 18. oktober Skrevet 18. oktober (endret) NRK syns jeg er en bra greie generelt sett, men nå til dags er jeg skuffet og skremt fordi: EDIT: Ser ut som noen har sagt fra: https://www.nrk.no/urix/flere-hundre-tusen-i-anti-trump-demonstrasjoner-over-hele-usa-1.17617441 Dog, det unnskylder ikke førstnevnte livestream. EDIT2: Noen spør godt: Endret 18. oktober av Feynman Mer info 2 2
Simen1 Skrevet 18. oktober Skrevet 18. oktober (endret) KI ser ut til å være det store nye skumle på internett for tida. For all del, der er mye skummel utvikling som skjer der men vi må ikke glemme helt Edward Snowden avsløringene som herjet for et tiår siden. Overvåkning er fortsatt en stor trussel mot menneskelig frihet og demokrati. Jeg kom over en 16 minutter lang video om det som jeg bare måtte få ut et eller annet sted. Med penger og kontakter kan man spionere på hvem som helst når som helst. Og det brukes til helt andre ting enn å bare jakte ned usympatiske kriminelle.. det kan faktisk være de usympatiske kriminelle som bruker det for å jakte ned lovlydige sympatiske borgere. Endret 18. oktober av Simen1 2 1
Reg2000 Skrevet 19. oktober Skrevet 19. oktober (endret) 19 hours ago, Feynman said: NRK syns jeg er en bra greie generelt sett, men nå til dags er jeg skuffet og skremt fordi: Må bare si at hver eneste gang jeg har lest en kommentar av typen "Nrk sier ingenting om.." eller "norske medier nevner aldri.." så finner jeg de artiklene som noen påstår ikke finnes i løpet av ca 30 sekunder. Enten er noen bare ekstremt dårlig på å lese aviser eller så prøver man å skape et narrativ ved å komme med ren løgn. Endret 19. oktober av Reg2000 1
Feynman Skrevet 19. oktober Skrevet 19. oktober 3 minutes ago, Reg2000 said: Må bare si at hver eneste gang jeg har lest en kommentar av typen "Nrk sier ingenting om.." eller "norske medier nevner aldri.." så finner jeg de artiklene som noen påstår ikke finnes i løpet av ca 30 sekunder. Enten er noen bare ekstremt dårlig på å lese aviser eller så prøver man å skape et narrativ ved å komme med ren løgn. I denne saken hadde faktisk de andre norske mediene rapportert og dekket protestene. NRK var ekstremt treg og har den nevnte livestreamen ferskt på rullebladet. Kun rett å rimelig å spørre hva faen de tenker på. 1
vidor Skrevet i går, 16:40 Skrevet i går, 16:40 On 10/12/2025 at 11:09 AM, Sharpings said: Når ska media slutte å runke egoene til Frank Løke eller Sofie Elise? Disse menneskene og andre såkalte influensere er jo bare veldig PR-kåte narsissister som hele tiden vil ha oppmerksomhet selv om de ikke har en eneste interessant tanke i hodet sitt. Og media som VG, Dagbladet og TV2 står selvfølgelig klare med kamera hver gang de skal ha en lite "episode" hvor de føler seg oversett i 4 sekunder og MÅ på TV for å få sin dopamindose. Orker ikke lese aviser lenger. Man kan jo ikke unngå trynet til Frank Løke noe sted. De fleste oppdager etter hvert at de som søker oppmerksomhet i media uten å at de har et oppbyggelig budskap som regel gjør det av rent ego. De fleste oppdager som regel at slik media-horing har en relativt høy pris. Enkelte er villig til å spille media-spillet og de ender opp med å bruke hverandre mer eller mindre symbiotisk. Kjenner veldig lite til Løke, men Sofie Elise falt i alle fall i unåde i NRK (som satset på henne for å dekke en målgruppe). Når hun ble litt vel mye utflytende så trakk de seg tilbake og ventet. Når dras hun inn i A-laget på prøve regner jeg med. For min del er jeg ikke i målgruppen for henne eller dette så jeg skipper det greit, og det gjelder egentlig hele dama. Hun trenger en god psykolog sånn at hun slipper å lufte skittentøyet sitt i media hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå