Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk akkurat tak i en Onkyo TX-NR3010 for en ganske så nedsatt pris. Har kalibrert og justert de siste dagene, og den spiller virkelig godt med Klipsch.

 

Byttet også ut RC-64 med et par RF-82 som begge ligger på TVbenken. Får en helt annen opplevelse under filmtitting. RC-64 var riktignok en veldig fin senterhøyttaler, men den holder jo ikke følge med RF-7 mkII.

Lenke til kommentar

Fikk opp BW 804 Diamond igjen i dag. De står med to NAD 275 effekttrinn. Ikke gode nok for disse høyttalerne, men fy faen det er behagelig å høre på over tid altså. Helt utrolig oppløste.

 

Prøvde først med vanlige 2,5mm kabler, og byttet deretter til Van den Hul - The revelation. Bassen kom mer frem, og ble litt tyngre, samtidig som lydbildet ble en anelse mer komplett. Morsomt å prøve.

 

BW804DIAHGBK_1.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tester ut en ny liten finesse som har navnet Lightpack. Jeg har lenge sett etter noe som likner Philips Ambilight som man selv kan montere, og Lightpack er det nærmeste jeg har funnet hittil. Det leser dessverre ikke av bildesignalet direkte fra HDMI-kabel, men må kobles til datamaskinen som spiller av materialet. Kobles via USB. Jeg bruker jo utelukkende XBMC for materiale som spilles av på storskjermen, så for meg passer det perfekt. Det eneste som er synd er at Windows og flerskjermsløsninger ikke er det mest sømløse som finnes, derfor må jeg plassere ut alle målepunktene på skjermen manuelt hver gang recieveren skrus av... 30 punkter, phew. Håper på en fiks!

 

Ny senter og reciever er også med. RF-82 og Onkyo 3010! Strålende! :w00t:

 

post-161752-0-05539500-1392598043_thumb.jpg

 

post-161752-0-11445400-1392598046_thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

Tipper du har litt peiling på Argon kabler siden du jobber i Hi-Fi Klubben. Er det en merkbar forskjell i praksis mellom Argon Red edition RCA og Blue edition? Er ikke snakk om noe high end forsterker (en NAD C356BEE). En annen ting, de to jumperne som forbinder pre-out og main in på denne forsterkeren, blir det noe merkbar forskjell i lyd ved å bytte disse til f.eks Van den Hul the link?

Lenke til kommentar

herlig, da har jeg satt den på spikes. takk for svar

 

er det lurt å ha på equalizer på forsterkeren? skjønner ikke hvordan man bruker equalizer.

 

det er ingen presets, det er manual eller off. det ser omtrent sånn ut:

 

speaker -> center ->63Hz -> () hvor mange dB

 

for eksempel

 

hvis det er relevant bruker jeg platespiller

Endret av Bork Laser
Lenke til kommentar

 

 

Tipper du har litt peiling på Argon kabler siden du jobber i Hi-Fi Klubben. Er det en merkbar forskjell i praksis mellom Argon Red edition RCA og Blue edition? Er ikke snakk om noe high end forsterker (en NAD C356BEE). En annen ting, de to jumperne som forbinder pre-out og main in på denne forsterkeren, blir det noe merkbar forskjell i lyd ved å bytte disse til f.eks Van den Hul the link?

 

Stiller meg tvilsom til at du vil høre noen forskjell for å være ærlig.

 

Det er i high-end jeg har klart å høre forskjell ved kabelbytter, og da er det snakk om å gå fra kabler til 50,- meteren til kabler som koster 1000,- meteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...