Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var innom Soundgarden og hørte på Mantra 50 i dag. Steike for en høyttaler. Blir nok disse på meg snart.

 

 

http://www.soundgarden.no/stereo/forsterker/hegel-h80-stereoforsterker-med-dac-sort.html

http://www.hifiklubben.no/Products/nad-c356bee-integrert-forsterker-29379/

 

I butikken hørte jeg høyttalerene på den øverste forsterkeren. Vil nummer to gjøre en tilnærmet like god jobb? Det er jo en del penger å spare. Kan evt. sjekke bruktmarkedet.

Ja, det er nok "endel" forskjell i lyd. Jeg endte opp på en primare i22 til mine B&W etter og ha drarr de ned på soundgarden og lekt meg i lytterommet en times tid, riktig nok brukt til 6k og ikke nye hos de til 13 ;)

 

Slå to fluer i en smekk ?

 

Edit: Ser den er på grisetilbud nå; http://www.soundgarden.no/primare-i22-dac-integrert-forsterker-sort.html

Endret av SKAÐI
Lenke til kommentar

Fikk kjøpt samme forsterker (Onkyo TX-NR1010S) :w00t: Holdt på å gå for Onkyo TX-NR 727 (Satt ned fra 8k til 4k) i natt men sovna faktisk. Da jeg våkna var det 50% på 1010S så valgte den istede :)

 

Blir vel en helt annen verden enn den jeg har nå, Onkyo HT-R380.

Noen som kan anbefale greie høyttaler kabler som ikke koster skjorta?

Lenke til kommentar

Fikk kjøpt samme forsterker (Onkyo TX-NR1010S) :w00t: Holdt på å gå for Onkyo TX-NR 727 (Satt ned fra 8k til 4k) i natt men sovna faktisk. Da jeg våkna var det 50% på 1010S så valgte den istede :)

 

Blir vel en helt annen verden enn den jeg har nå, Onkyo HT-R380.

Noen som kan anbefale greie høyttaler kabler som ikke koster skjorta?

 

 

Min anbefaling av høyttalerkabler er vanlig lampettledning fra Clas eller Biltema, pluss noen greie bananplugger. Jeg er i hvertfall hellig overbevist om at dyre kabler er å kaste penger ut av vinduet. Har testet litt forskjellig selv, hører ingen forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

post-148614-0-71643500-1391342172_thumb.jpg

 

post-148614-0-09840800-1391342416_thumb.jpg

 

Har dette på test nå. CM8 på CA 640a sammen med Dali E9F.

 

CM8 er jo utrolig oppløste, og diskanten er veldig behagelig å lytte til over tid. Men det må mer effekt til for å få dem til å slå, så suben utenom trengs.

 

Et par monoblokker next.

 

 

Endret av Akse
  • Liker 2
Lenke til kommentar

CM8 er virkelig pene høyttalere, både lydmessig og utseendemessig. Jeg sier veldig gjerne takk til litt flere bilder! Gjerne litt bedre kvalitet også, kremt kremt ;)

Helt enig. Noe av det penere jeg har sett faktisk. Skal teste CM9 og 10 når jeg har fikset god nok elektronikk.

 

ryi0.jpg
bmqy.jpg
ddvu.jpg
aljt.jpg
ac2w.jpg
osbd.jpg
Lenke til kommentar

Jepp, det ser jeg absolutt for meg. RF82 er rimelig fete rockehøyttalere da.

 

Akkurat hooket meg opp med Wimp HIFI over Bluesound Node. Jeg vil si det tok lyden et nivå høyere. Kjører også Spotify med PC gjennom Cambridge DAC, men lydnivået ble vesentlig høyere fra kilden nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...