Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig mye fint på Hifisentralen ja. Hadde faktisk helt glemt den nettsiden. Takk for påminnelse.

 

Er det noen som forresten vet hva som skjer med AVForum? Var nede i en lang periode, men er oppe igjen nå med oppgradert design og slikt, men jeg finner jo ikke fram til noe. Kommer meg ikke inn på AVtorget, minHiFi eller minHjemmekino. Nå synes jeg de tuller fælt. AVforum som er en så fin side.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De fleste stereo-receivere har en s/pdif inngang - og de fleste enheter med hdmi utgang har også en spidf utgang, så dette er den vanligste måten å gjøre det på, da en stereoenhet ikke vil bruke den ekstra kapasiteten til hdmi uansett.

 

Utover dette så har jeg sett at i hvert fall yamaha og h/k har hatt et par serier som har hdmi switcher innebygget i stereoreceiverne sine.

Lenke til kommentar

ATWindsor: Ble litt for bastant. Det jeg har sett/hørt av H/K har ikke overbevist meg, og utseende på de to receiverne jeg tidligere har sett på (en del år siden) var litt vel plastikk. Mye mulig det har forandret seg, men jeg har alt inntatt mitt førsteinntrykk.

 

Ser Schiit Audio har kommet med en rimelig DAC (http://schiit.com/products/modi), kanskje den kan være noe? Har selv Schiit Bifrost+Valhalla, og er veldig fornøyd med det oppsettet. Har ikke lest noe om den rimelige varianten enda.

 

 

tore_v1: Den så interessant ut, åpen kildekode og greier.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...