Gå til innhold

Er 15 år, hvordan tjene masse penger?


Hååkon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er 15 år og trenger penger!! Det er mye som skal på plass.. Lettmotorsykkkel, lappen, gaming pc, Mac osv :p noen som har noen tips om å tjene store penger!?

Noen godt betalt jobb vil du ikke få.Ikke fordi du ikke duger til noe,men pga din unge alder..du er ikke utdannet med andre ord.Ser du har fått en del tips...men husk skatt tar en del...og det er vel på sin plass og betale litt for seg hjemme også?

Mvh JEE

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen godt betalt jobb vil du ikke få.Ikke fordi du ikke duger til noe,men pga din unge alder..du er ikke utdannet med andre ord.Ser du har fått en del tips...men husk skatt tar en del...og det er vel på sin plass og betale litt for seg hjemme også?

Mvh JEE

 

 

Som 15-åring?

 

Jeg synes da at basisbehov bør dekkes av foreldre inntil man er myndig (dette mener jeg er en del av foreldreansvaret).

Eneste "betalingen" foreldre bør forvente av det, bør jo være at man hjelper til hjemme?

 

Hvis man har tid til en jobb ved siden av skolen, bør vel de pengene brukes på å dekke litt av sitt eget forbruk (utover basisbehovet), og eventuelt større ting i fremtiden.. Som lappen, osv? Det er bare sunt.

 

Ellers er det nok som de andre sier her, jobb hvis du kan, og spar. Da må du også prioritere hva du har mest lyst på, for man kan ikke alltid få alt man vil :) Du tenker nok over hva du bruker pengene på når du har måttet jobbe for dem selv.

Endret av MemorX
Lenke til kommentar
  • 11 år senere...
Abdi.h skrev (12 timer siden):

Hei jeg er en gutt på 15 år som vil tjene penger men for ikke det til på min alder er det noen som har tips eller noe hvordan jeg kan tjene penger 

Mange muligheter, selge avis f.eks. Sjekk finn.no

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Gammal tråd...

Spør kommune, lokale bedriftseigarar osv. om du kan få sommarjobb. Nav kan kanskje også hjelpe. Det vil sikkert også vere mogeleg å få sommarjobb i landbruket, f.eks. bærplukking, men då må du også tole å sitje i ein jordbæråker i mange timar per dag og i allslags vêr utan å få altfor vondt i ryggen osv.

Lenke til kommentar

Virker som kjeden Normal ansetter veldig unge folk. Sannsynligvis for å spare mest mulig.

Når jeg var på den alderen solgte jeg aviser og delte ut vareprøver enten på døren eller i postkassen.

Kommunen har kanskje noen sommerjobber også, om det fremdeles er noen igjen (gressklipping, søppeltømming etc)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...