Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, noen ble sure her. Ja, skrev det litt slurvete. Fordi jeg skrev det mens jeg drev med middagen. Men det var forståelig for noen ihvertfall. Det virker som du bare overdriver siden du er redd for å feil i en diskusjon klart å tydelig. Du virker nesten desperat i måten du svarer tilbake på.

 

 

Flere av de på øya døde ikke på øya, fordi de kom seg vekk fra øya. Flere overlevde, og flere av dem døde normalt eller på andre måter etter øya. Også etter serien egentlig var ferdig.

 

Kirka og det alternative universet var der de møttes etter døde. Alle dør en gang. De så like ut akkurat som de møttes første gang fordi de er slik de kjente hverandre. Og det var slik, fordi de husket hverandre i etterlivet at de kunne gå videre til hva enn som var neste skritt etter døden.

 

Så nei, de var ikke døde.

 

 

 

Bunn og grunn så sier du ting på hva du tror. Ikke hva som åpenbart skjedde/skjer. Så det du sier at du ikke kan stole på serieskapere er bare svada. Du kan stole på noen. Ikke alle, ja. Men du kommer med et dårlig eksempel, fordi du ikke forsto hva som skjedde i Lost.

 

Hva som skjer med folk når de dør i The Walking Dead, enten det er ved vanlig dødsfall, henging eller lignende så vet vi at de blir til zombier. Man trenger ikke noe zombier til å smitte deg før du dør for at du transformerer til en etter du dør. Det eneste unntaket er hvis hjernen din ikke fungerer på grunn av at den deles, knust, skutt (derfor de skyter ned de fleste zombier i huet, ikke bare fordi det er mest dødelige) o.s.v.

 

Jeg er hverken sur, desperat eller redd for å ha feil. Jeg er kun misunnelig på deg som kjenner personer inn og ut - hva de tenker, føler, og motivasjonen bak handlingene deres - etter å ha lest to innlegg. Det er virkelig imponerende.

 

Jeg skal ikke prøve å skryte på meg å vite bedre enn andre hva som skjedde på slutten av lost. Det var min oppfatning at de var døde hele tiden, og jeg har ikke lest andres refleksjoner rundt avslutningen, så har ikke hatt noen grunn til å se annerledes på saken. Det er uansett ikke tema for tråden. Poenget jeg prøvde å få frem er at en ikke skal ta imot alt en blir servert uten å tenke over hva det faktisk vil si.

 

Dét sagt, så har jeg ingen betenkeligheter rundt teorien din om zombienes opphav.

Lenke til kommentar
Hva som skjer med folk når de dør i The Walking Dead, enten det er ved vanlig dødsfall, henging eller lignende så vet vi at de blir til zombier. Man trenger ikke noe zombier til å smitte deg før du dør for at du transformerer til en etter du dør. Det eneste unntaket er hvis hjernen din ikke fungerer på grunn av at den deles, knust, skutt (derfor de skyter ned de fleste zombier i huet, ikke bare fordi det er mest dødelige) o.s.v.

 

 

 

 

Slik jeg har oppfattet det så blir man ikke automatisk en "walking dead" ved å dø på naturlig vis, for å bli en zombie må du være smittet av zombie-viruset og dette kan skje på flere måter enn å bli bitt; feks kloring eller å innta kroppsvæske fra zombier gjennom mat/drikke eller ved at du får zombieslim i et sår eller i munnen.

 

For de som lurer på mer angående zombier anbefales "Zombie survival guide" på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Det er slik jeg ikke oppfatter det.

 

...the rule is: WHATEVER it is that causes the zombies, is something everyone already has. If you stub your toe, get an infection and die ... you turn into a zombie. UNLESS your brain is damaged. If someone shoots you in the head and you die ...you're dead. A zombie bite kills you because of infection, or blood loss ... not because of the zombie "virus.""

 

Konduktans: Jeg skriver tross av alt virker som. Lost-diskusjonen er over. Derfor jeg tok den også i spoiler, for å slippe å la folk lese igjennom det som ikke har med denne tråden å gjøre.

-----------

 

Sesong 3 spoiler:

 

 

 

Merle tilbake!

 

http://dailydead.com...eturn-as-merle/

 

Michael Rooker har også godt ned noen kilo siden sist han var med i TWD. Passer bra?

 

 

 

Lenke til kommentar

Det er slik jeg ikke oppfatter det.

 

...the rule is: WHATEVER it is that causes the zombies, is something everyone already has. If you stub your toe, get an infection and die ... you turn into a zombie. UNLESS your brain is damaged. If someone shoots you in the head and you die ...you're dead. A zombie bite kills you because of infection, or blood loss ... not because of the zombie "virus.""

 

Konduktans: Jeg skriver tross av alt virker som. Lost-diskusjonen er over. Derfor jeg tok den også i spoiler, for å slippe å la folk lese igjennom det som ikke har med denne tråden å gjøre.

-----------

 

 

Med zombie-virus så mener jeg selvsagt infeksjon. Og man må (slik jeg tolket det, og slik Zombie-boka sier det) ha infeksjon i kroppen for å bli en zombie, og denne infeksjonen kommer jo ikke av seg selv. Dog kan man jo spekulere i hvordan den første zombien ble til og hvor viruset/infeksjonen opprinnelig kommer fra. Og for å være på den trygge siden vil det alltid være lurt å skyte døde personer i hodet når det er zombie-tider, i tilfelle personen har fått viruset i kroppen.

Lenke til kommentar

Det finnes forskjellige tolkninger av zombier. Mens vi er vant til at man må bli bitt/klort for å bli smittet, har The Walking Dead valgt en annen tilnærming. Zombie-boken tar den mer brukte versjonen.

 

Men det er jo nettopp ved å bli bitt og klort som man blir smittet i The Walking Dead (det har vært situasjoner med begge som har resultert i smitte). Det eneste de ikke har tatt opp her er risikoen ved å ha zombienes involler på kroppen sin, men det kan hende de bare har hatt flaks.

 

Edit: Og da lurer jeg på hva du mener med at The Walking Dead har valgt en annen tilnærming?

Endret av monoamine
Lenke til kommentar

Har du ikke sett siste episode? Randell (gutten med håndjerna) ble en zombie etter at Shane knakk nakken hans, de andre påpekte at han verken var bitt, klorert eller noen andre ting og at det var dette som var dødsårsaken hans og også at han ble en zombie/walker. Noe som sier at ALLE blir zombier når de dør pågrunn at alle er smittet fra før av.

Endret av Grizzler
Lenke til kommentar

Har du ikke sett siste episode? Randell (gutten med håndjerna) ble en zombie etter at Shane knakk nakken hans, de andre påpekte at han verken var bitt, klorert eller noen andre ting og at det var dette som var dødsårsaken hans og også at han ble en zombie/walker. Noe som sier at ALLE blir zombier når de dør pågrunn at alle er smittet fra før av.

 

Hvis alle var smittet fra før så ville alle vært zombier også - for når viruset først sprer seg i kroppen lammer det deg og gjør deg til en zombie. Dette har jeg ikke fra boken, men fra serien da han karen med mørkt hår og skjegg (husker ikke navn) ble bitt i magen i første sesong. Vi fikk riktignok ikke se han dø og våkne opp som en zombie, men situasjonen med han og de som har blitt klort viser at man ikke trenger å få et dødelig bitt for å bli en zombie. Når det kommer til Randell så har vi jo ikke fått vite 100% at han ikke har blitt smittet på noen måte ute i skogen eller tidligere. Shane ble jo også en zombie etter at han døde, men vi vet heller ikke hvorvidt han ble smittet uti skogen eller ei. Det er godt mulig teorien din stemmer, men vi har ikke fått noe bevis for hverken den eller det motsatte.

 

(Ser forresten ikke poenget med å spørre "Har du ikke sett siste episode?" når du ikke tar hensyn til at det spørsmålet kan ha et svar i dine påfølgende uttalelser)

Lenke til kommentar

Hvorfor prøve å se logikken i noe som ikke er særlig logisk egentlig?

 

Come on, zombier liksom..? :) Kan vi ikke da bare godta 'årsaken' som 'ubestemt' inntil videre da? For all del vi vet så kan jo hele serien ta en venstresving og bruke ''straff fra gud'' unnskyldningen. Og spiller det egentlig noen rolle hvordan folk blir infektert? Det er jo ikke det serien egentlig handler om.

Lenke til kommentar

Alle har viruset i seg, men det gjør de ikke om til vandrende døde før de faktisk er døde. Blir man bitt, kloret e.l. får man infeksjon man kan dø av eller kan dø av blodtap, man får ikke zombie viruset i seg av å bli skadet av en zombie. Dette har skaperen av The Walking Dead selv sagt om hvordan det fungerer, og jeg tror heller på hans forklaring enn alle andre som prøver å finne logiske grunner, ettersom det er hans serie og hans "verden".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mulig det har blitt diskutert før, men siden det virker umulig å søke skikkelig etter forumoppdateringen spør jeg allikevel.

I en scene i sesong 2 ser man at Atlanta blir bombet av mange helikoptre, men da rick rir inn i byen på hest ser jo gatene helt rene ut.

Har zombiene rengjort byen siden den ble bombet, eller ble bombingen bare lagt til på impuls i sesong 2 for å fylle opp tid?

Endret av waddaf
Lenke til kommentar

Ikke lenge igjen til sesongavslutningen nå :D Blir litt kjedelig å vente helt til slutten av oktober på se. 3, men får bare håpe det blir verdt det.

 

Mulig det har blitt diskutert før, men siden det virker umulig å søke skikkelig etter forumoppdateringen spør jeg allikevel.

I en scene i sesong 2 ser man at Atlanta blir bombet av mange helikoptre, men da rick rir inn i byen på hest ser jo gatene helt rene ut.

Har zombiene rengjort byen siden den ble bombet, eller ble bombingen bare lagt til på impuls i sesong 2 for å fylle opp tid?

Var det ikke bare nepalm, eller brannbombe eller hva det heter da?

Endret av G-Man™
Lenke til kommentar

Alle har viruset i seg, men det gjør de ikke om til vandrende døde før de faktisk er døde. Blir man bitt, kloret e.l. får man infeksjon man kan dø av eller kan dø av blodtap, man får ikke zombie viruset i seg av å bli skadet av en zombie. Dette har skaperen av The Walking Dead selv sagt om hvordan det fungerer, og jeg tror heller på hans forklaring enn alle andre som prøver å finne logiske grunner, ettersom det er hans serie og hans "verden".

 

Jeg har ikke lagt meg opp i å researche rundt serien og finne ut hva serie-skaperen mener er "fasiten", men hvis det du sier stemmer så forklarer det lite den situasjonen med han som fikk et bitt i magen som ikke var dødelig. Men det var først når han fikk bittet at viruset begynte å spre seg, ved at han ble ekstremt syk og de andre skjønte at han kom til å bli en zombie og derfor satte han fra seg langs veien. Kan godt være at alle har det viruset i kroppen naturlig og at det er flere ting som utløser det? At man ikke må dø, men at det holder med å få et bitt eller å bli klort for å sette igang? Selv om serieskaperen sier en ting så står han jo fritt til å forandre serien etter hvert for å forvirre oss seere, så det skal bli spennende å se hva som skjer.

 

Ny episode lastes ned i morgen - gleder meg :)

Lenke til kommentar

Talking Dead i natt;

 

Exec producers Glen Mazzara and Robert Kirkman and Laurie Holden (who plays Andrea) join host Chris Hardwick to discuss the season finale.

 

Uten å tenkte meg om så mye, så regner jeg med at det er vanskelig å se på dette i Norge direkte? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...