Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Tøff" Bruksbil til rundt 40 000,-


Primer4

Anbefalte innlegg

Hei, er noen dager til jeg kan kjøre opp, 68 for og være eksakt, er det bil som surrer i hodet hele tiden, om jeg sveiser rekkverk på skolen eller spiller mw2 på xboxn.

 

Lagde en tråd om muligheten for jdm bil for noen måneder siden men det blir uaktuelt da jeg bodde i bergen og bil hadde ikke vært livsviktig for og komme seg rundt, mens nå kan det fort gå 22000km+ første året,

så har litt andre krav til driftsikkerhet & bensin/diesel forbruk nå. dvs. har ikke lyst på noe som bruker mer enn 1l/mila på blandet kjøring.

Forsikring er ikke så farlig da jeg nesten blir nødt til og sette bestefaren som eier da forsikring er svindyrt på attenåring uansett.

 

Her er en liten liste rangert etter hva jeg ser på som smart og helt over til relativt irrasjonelle alternativer :p

 

  • Klasse A smarte valg
    Vectra B, Galant G8, Astra G, Corolla osv.
  • Klasse B Litt mer etter hjertet
    MB 190e 2L, Bmw e36 316/318, VW Scirocco(mk1), Calibra 2L, celica/prelude med 2l eller mindre osv.
  • Klasse C Kommer seg
    BMW e34/w28 535/525/523, e30/e36 325/323, Omega b v6, ford scorpio a 2.8 Volvo 740 Tic, 240 Tic, hvilken som helst matt svart skamsenka volvo med kantfelger, b21, rakrør og weber gasser *sikle*,
  • Klasse D *tafse*
    Mazda 323gti-r/gtx, 200sx s13, Vw Corrado,

 

 

 

Har allerede vært og sett på ett par biler og hovedsaklig så går jeg for den første hvor jeg ser att jeg får ett veldig bra kjøp, om det er fra d-lista eller a, ellers så hadde det vært fint med litt input fra andre enn fattern som roper Carina og 626 98'+ hver gang jeg spør han om råd.

 

Angående driftsikkerhet er det ikke jordas undergang om hva som helst går i stykker så lenge det ikke skjer på nytt neste uke da jeg er hovedsaktlig interessert i og kjøre og ikke stå lent over panseret på platten fremfor huset her i 20- i vinter. :p

 

 

 

 

Må unskylde att det ble rotete men hadde tross allt 2 i skriftlig matte i fjor :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Subaru Impreza eller Suzuki Baleno er vel trygge, kjedelige biler som også har 4WD til vintermoro. På snø og is trenger man strengt tatt ikke 350 hk for å ha det moro...

 

Et litt mer ungdommelig alternativ kan vel være Audi 80/100/A6 Quattro, men de har jeg fnatt erfaring med utover at jeg ser de ligger til under 40.000 på Finn.

Endret av epifant
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vil selv sett etter en Opel Astra G, Vectra B, kjørt så lite som mulig med null rust til 40 000.

 

Noe sånn som dette:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23920430

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23765524

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23763343

 

Når prioritering av leilighet blir høysete så blir det nok noe sånt på meg. Eventuelt noe japansk, som er kjedelig som f***, men det mest driftsikre.

Lenke til kommentar

Kan legge til disse på A-lista iallfall:

Toyota Carina, Mitsubishi Carisma og Mercedes E-klasse.

 

Carina E vil nok bli økonomi-favoritten. Greie delepriser, bruker ikke så mye bensin (7L/100KM) og billig forsikring.

 

En ting å tenke på når en handler bil i denne prisklassen er at jo mer utstyr, jo mer kan bli ødelagt. Kjøp en bil som er enkel, da er det lite som kan bli ødelagt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde heller valgt noe morsomt som går i stykker enn noe kjedelig, med mindre du er avhengig av bilen til daglig transport.

har familie mellom nordkapp å lindesnes samt godt stykke til både skole, jobb, pluss på noen harryturer og litt helgejobbing som festsjofør så blir det noen kilometer ja ;)

 

Du nevnte Galant G8, men hva med en G6? Denna er tøff :yes:

Ser for meg den der skamsenket, uten emblemer med breie kantfelger og gun-metal lakk, eller hvit for den del med karbon panser å bakluke:dribble:

Hehe, ga han ett fair bud, håper på positivt svar nå. :)

Ikke den mest økonomiske bilen men 4x4, lettkjørt, gti på bakluka ;)

 

Kjøp deg en Mercedes.

 

Det er enkelt og greit driftssikkert c250d er rekna som den mest driftssikre bilen som _NOEN_ gang er serie produsert, seig god gammal diesel, skjøl kjører eg en E230 som har rullet noen meter, hatt bilen i 1 år nå, aldri hatt problemer med den..

 

Trodde det var den her w123 som er så voldsomt slitesterk, Men får litt båtfølelse av større mb'er, men det har jo sin sjarm og er absolutt aktuellt :).

 

 

ellers så er jo både baleno, carisma, impreza og carina aktuelle om jeg får god pris,

Lenke til kommentar

Carina E vil nok bli økonomi-favoritten. Greie delepriser, bruker ikke så mye bensin (7L/100KM) og billig forsikring.

 

0.7 på mila er ikke akkurat noe å rope hurra for...

 

F.eks bruker Astra G 0.55 med en 1.4l med 90 hester, og 0.625 med en 1.8l med 125 hester.

 

Det er mye forskjellig i denne prisklassen, selv har jeg kun gode erfaringer med Astra G, dog fra forhandler til litt mer enn hva trådstarter vil bruke.

 

Selv min gamle Astra G 98' med 208k på telleren var 100% pålitelig, tilogmed i -35. Galvanisert karosseri, så 0 problemer med rust selv med daglig kjøring på saltede veier.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

bumpedibump

 

22 dager til jeg kjører opp, ingen bil, maks 30 000,- i budsjett grunnet noen viktige og noen mindre viktige innkjøp (sub til surroundanlegget, ny skole-laptop etcetera)

 

Men, søkene mine begynner å bli smalere, dvs. B-vectra og G8 galant og da helst stasjonsvogn og så nærme stjørdal som mulig. (Selv om jeg begynner forstå at man må nesten ned til øst/vestland for og finne noe som fyller kravene mine)

 

Liker Best utsendet på galantene, og regner med at de er mer driftsikre men, ser for meg att vectra har mye billigere deler om noe først går galt?

 

Noen inspill?

 

edit: hva tror dere om denne for eksempel?

Endret av kristus?
Lenke til kommentar

Vil selv sett etter en Opel Astra G, Vectra B, kjørt så lite som mulig med null rust til 40 000.

 

Noe sånn som dette:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23920430

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23765524

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23763343

 

Når prioritering av leilighet blir høysete så blir det nok noe sånt på meg. Eventuelt noe japansk, som er kjedelig som f***, men det mest driftsikre.

 

190

Lenke til kommentar

190

for min del hadde det nok enda opp på taket bak snøfonna etter første dag med snø :p

Akkurat det jeg og en kompis gjorde for to uker siden. Bortsett fra at vi ikke landa på taket da. Men vi stod greit fast ja. Klokka to på natta.

 

Men anbefaler Mitsubishi på det sterkeste. Kjøper ikke annet selv. Kanskje litt "kjedelige biler hvis det er spenning du er ute etter, men det funker i hvertfall. Har hatt Galant G8 i familien før og hadde ikke noe problem med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...