Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Skal prøve å svare etter beste evne.

1.

 

2.

Mesmer har iallefall jeg inntrykk av at er veldig PVP rettet og sliter litt i solo PVE.

Har riktignok ikke testet mesmer og gjort opp min egen formening.

 

3.

Rasene er hovedsaklig forskjellige i utseendet, starting place og racial elite skills(!). Sistnevnte kan ha en del innvirkning på PVP, alt etter hvor balansert spillet er.

 

4.

Jeg har stor tro på at GW2 kommer til å bli et stort spill, med en stabil brukermasse i noen år fremover. Når det gjelder serverne, så er det krig mellom 3 og 3 servere i PVP, istedenfor mellom rasene.

 

5. GTX570 skal greie det du spør om, men vil nok slite litt i veldig stor PVP fights.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å svare så godt jeg kan xD

 

1. Alle class har 1 healing skill men utenom det, ja, mange har healing support skills, bla Guardian, Elementalist, Engineer, Warrior (faktisk), men ville heller kalt disse professions for support, er ikke noe ekstrem healing vi snakker om her, kun regen boost og protections boons etc som er group based. Ingen direkte heals som vi kjenner fra GW1.

 

Hvem er best av alle? det må enten stå mellom Guardian og Elementalist, begge er jo litt forskjellig men du kan se skillene her:

http://wiki.guildwar...om/wiki/Healing

 

2. Jeg mener at alle class fungerer greit, har ikke spilt så mye mer enn starting areas med mesmer og det går greit selvsagt men har hørt at det ikke er sååå PVE vennlig som andre. PVP derimot, pain in the ass.

 

3. I GW1 var det bare humans, i GW2 kan du velge mellom Asura, Human, Sylvari, Norn og Charr, til PVP har det ikke noe å si, Racial skils fungerer kun på PVE (muligens WvW) men ikke i sPVP.

 

Har hørt at Asura er best i PVP pga størrelse men jeg mener det er bullshit da hitboxene er like store og man targer liksom ikke med musa, de fleste velger å bruke "TAB" eller "Target nearest enemy" knapp.

 

4. Kan faktisk tenke meg at GW2 er allerede større enn GW1, interesssen er mye større enn det det var med GW1, ingen tvil om.

 

Kan trygt si at GW2 vil bli nest størst mmo etter WoW.

 

5. Jada, har 560 OC, klarer det meste uten problem.

Lenke til kommentar

Spørsmål til folket som har prøvd beta, jeg hører hele tiden at det ikke er den klassiske presten, men som en gammel D&D Cleric føler jeg at guardian kan fylle nogelunde samme rolle utifra det man kan lese.

 

Noen som kan forklare hvorfor f.eks. denne builden:

http://gw2.luna-atra.fr/skills_tool/?lang=en&code=3ac6g09c8nhomg9f0000uau78797p7t82ikir ikke vil fungere?(går ut i fra at conditions er ganske vandlig i group dungeons)

 

eller http://gw2.luna-atra.fr/skills_tool/?lang=en&code=3ac2009a9g9omgmk0000kuk797g7n7p7tikir hvis man ikke trenger å bekymre seg for conditions...

Lenke til kommentar

Tja, har spilt en del Mesmer i både PvP og PvE og jeg har ikke funnet noen store PvE problemer. Foretrekker og spille med mesmeren forran elementalisten min på nesten samme level (begynte først med elementalist, prøvde deretter Mesmer og digget den klassen). Time warp elite feks er en ufattelig deilig skill å bruke i boss fights, og når jeg var traita for conditions så hjalp det ganske bra i dungeons. I PvP er det morsomt å leke med fienden, spesielt om man bruker decoy (bytter ut deg med en clone, også går du i stealth. Det skal om jeg ikke tar feil, gjøre at CTRL + T forsvinner. Taktisk bruk av decoy kan garantert hjelpe deg og vinne en PvP kamp).

Når jeg har spilt mesmer solo så har jeg heller ikke støtt på spesielt mange problemer, unntaket er vel i de tilfeller hvor det er mange fiender samtidig, det kan bli litt knotete, og vil nok oppleves som enklere for en elementalist enn en mesmer, men riktig bruk av clones, phantasms, stealth og våpen så går det greit. Forøvrig blir det definitivt mesmer for meg på release, men rase så er jeg usikker, heller mest mot Asura men synes human mesmer ser mer awesome ut.

Lenke til kommentar

Har ikke satt meg inn i crafting og sånt i gw2 men lurer på hva jeg bør være når jeg er human warrior? noen som kan gi meg tips? :D og levler du virkeligt så fort som de sier med bare craftin alene?

 

Hvis du er usikker på hvilke crafting disciplines som passer bra til den og den klassen, vil jeg anbefale deg å ta en titt på http://gaiscioch.com...discipline.html

 

En veldig informativ guide jeg vil anbefale alle som er interessert i crafting å lese gjennom. :)

Lenke til kommentar

 

 

Har egentlig bestemt meg for å bare lage 1 PvE character og i hovedsak bare spille denne klassen også i PvP, ellers kommer spillet til å konsumere alt for mye tid... Det gikk kanskje greit når man var 15, men når virkeligheten tar en igjen innser man at 40-50 timer med gaming i uka ikke er "bærekraftig". :p

 

EDIT: 5: Sitter i dag med et GTX 570, kan det kjøre spillet på max i 1920 x 1080?

 

Jeg spiller på laptop med GTX570M og spiller på 1920 x 1080 med alt på nesten høyeste grafikk. Uten problem :)

Lenke til kommentar

Klarer ikke bestemme meg for rase i det spillet her, aldri hatt noe problemer med det tidligere!

Var først sikker på Female Human, så ble jeg gira på Norn, og nå er jeg skikkelig lysten på en Sylvari. Lurer på om jeg bare skal velge med magefølelsen når serverne åpner, etter jeg har sikret meg navn! :p

Endret av carzas
Lenke til kommentar

Kommer garanter til å se 5x mesmer teams i 5v5 da folk ikke kjenner til classen så godt. Tenk deg hvor irriterende det er å møte flere mesmere samtidig, blir jo håpløst å gjøre ordenlig skade på riktig target.

 

Mesmer er overall veldig god pvp class, både survival messig og damage, o hoi... blir stygt i begynelsen på 5v5, minner litt på lame teams i team arena i GW1... engang var vi 4x paragons, hadde sikkert 50+ wins til noen måtte dra :p Er 100% sikker at dette vil skje, og det vil ta tid før folk finner noen gode team builds.

 

Gief release.

 

Har hørt noen folk snakke om å lage mesmer team i pvp med bare Asura hvor alle kalles for Bulim, Bolim, Bulom, Bulum. Tenk deg 15 sånne løpe rundt og angripe deg. Ikke lett å vite hvem du skal angripe da. :hm::)

Ctrl + T fikser den jobben for deg, clones er ikke så vanskelige :)

 

Jeg tror jeg leste at det ikke skal funke på mesmer, dvs at targeting er tilfeldig hvis clones er ute. Du må faktisk prøve å finne ut selv hvem som er ekte og i en hektisk pvp kamp kan det bli vanskelig.

Ja, ser svaret mitt ble litt uklart. Mente det å skille mellom 5 like asura'er som løper rundt med like navn, kan gjøres via targeting. Har faktisk ikke hørt så mye om hvordan clones fungerer nå, men de hadde (har?) en "bug", hvor de alltid kom med full HP.

Men de går uansett raskt ned, men man mister litt tid. Men man vet jo litt hvilke triks de har, så man kikker jo fort etter fiender som streifer å beveger mye på seg. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...