Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+214asdf125

Noen som har noe formening om hvor lenge etter relaese det sansynligvis kommer trials da?

Alt for lenge til regner jeg med, utviklere/utgivere er ikke akkurat flinke på å tilby prøveversjoner av spill lenger, spesielt MMO med tanke på at du tar opp serverkapasitet.

 

Tør tippe en måned eller to!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns ikke trait-stats så ut til å være så viktige når man nådde level 80, minors og majors var langt viktigere. Får jo amuletter med sånn rundt 800/500/500 points i stats og slikt, helt sjukt.

Det vil nok ha litt å si i det lange løp. Men det kan selvfølgelig kompenseres ved andre modifiers, som armors, runes osv.

 

Engineer har såvidt jeg vet ingen cooldown på å bytte mellom våpen og diverse kits, så de har en definitiv fordel akkurat der. Elementalist er nok allikevel verstingene når det kommer til å kunne tilpasse seg det meste.

De har cooldown som alle andre ;)

Lenke til kommentar
Vet at warrior kan bruke rifle og bue, men virker som mage og necro har en klar fordel i WvWvW. Men dette vet vi ikke for sikkert før release, men i alle MMO så har ranged klare fordeler til MDPS i PvP.
Hvis vi tenker AoE her spesielt så er all aoe begrenset til 5 mål. Jeg liker nok WoW-modellen bedre når det kommer til aoe damage der alle du treffer bare tar mindre skade istedet, men pytt. Så forresten en festlig video selv der en warrior kjørte glasskanon-spec: http://www.youtube.com/watch?v=83hvsuTd_No Tror melee ikke har det så ille heller!
Yogscast? Skulle ønske jeg kunne blokkere dritten deres. Kvalme personer.
De to folka virker som skikkelig trivelige folk syns jeg! Enda godt man kan velge å ikke se videoer om man vil!

 

tja.. Melee aoe hjelper til tider lite i WvW. Og denne builden som du linket til er klart OP og kommer sikkert til å bli nedjustert litt. Tror ikke ArenaNET liker at vi kan oneshotte (drepe noen på 4.sek) folk. Husk at dette er bare beta.

Lenke til kommentar

Alle MMO har vel cookie cutter builds i en eller annen form. Anet har jo sagt at de har lagd det nye systemet for lettere å unngå slike builds som f.eks 55hp buildene i GW1.

 

55hp-builds var jo morsomme. Krevde faktisk litt av spilleren for å holde nødvendige buffs oppe, slik at man ikke døde brått og brutalt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

tja.. Melee aoe hjelper til tider lite i WvW. Og denne builden som du linket til er klart OP og kommer sikkert til å bli nedjustert litt. Tror ikke ArenaNET liker at vi kan oneshotte (drepe noen på 4.sek) folk. Husk at dette er bare beta.

Syns det er litt tidlig å si at en build er 'klart OP'. Vi vet ikke hvor lett denne builden blir å kontre enda. Når fyren der blåser cooldowns og du for eksempel klarer å blokke eviscerate + hundred blades så har han tross alt rundt 8000 hp mindre enn andre warriors.

 

AoE skal visst begrenses til 5 targets også, så det er ikke fullt så ille som det kunne vært i pvp.

 

Det vil nok ha litt å si i det lange løp. Men det kan selvfølgelig kompenseres ved andre modifiers, som armors, runes osv.

Det er vel akkurat i det lange løp at de rene statsa man får fra traits ikke ser ut til å ha noe å si, med mindre de skalerer basert på levelen du er. +10 vitality på level 11 er jo mye viktigere enn +10 på level 80!

 

Slik som det ser ut til å være akkurat nå vil jeg nok heller lage builds på level 80 basert på hvilke traits jeg får. Unntaket er vel den klassespesifikke traiten som gir en bonus som man ikke får fra utstyr, iallefall ikke på utstyr som jeg har sett enda!

 

De har cooldown som alle andre ;)

Jaså, syns ikke det så slik ut når jeg så en video. Likte ikke helt stilen til engineer så jeg må innrømme jeg ikke prøvde dette nok, selv om jeg løp rundt med grenade kit en stund.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Gah... kun ventet et par uker på dette spillet og jeg er allerede lei av å vente... min meg på å smekke kompissen som fikk meg til å teste betan i et par timer..

 

Men.. Planen var å rolle warrior og en ranger, men etter litt tub'ing (Youtube) og tenking har jeg vel egentlig kommet frem til at jeg ikke har så lyst på en pet class. Er vist også bugget i betan, men jeg har dårlig erfaring fra å fordele min dps over på en pet som enten ikke funker som han skal eller dør for fort.

 

Så no har jeg sett en del på engineer. Prøvde det også litt i betan (maks 30 min) og likte det egentlig ikke. Men det var for det meste turrets og low/mid range attacks jeg ikke likte.

 

Egentlig kun grenade kit og pistol/sheild jeg liker (ikke andre kits og turret). Blir det for dumt å rolle en engi som fokusere på kun dette eller kan det fungere?!

 

Er redd for at det kan bli litt som å rolle en elementalist kun for å bruke et element.

 

Er det noen som har (vet om ) noe engi footage hvor de forklarer og viser div engi kits/abilities (inkludert grenades)

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Nei no må dere våkne folkens! Alt for lite liv i denne tråden.

 

Sikkert gammelt nytt for mange men kom over http://www.gw2tool.com

 

Med mine 30 min erfaring med engineer har jeg ikke så mye å bidra med, men leiket meg litt og kom frem med denne "builden"

 

http://www.gw2tools.com/skills#e;kffff;fYaaaaaaaVaaZaa;bYaa;YhiQY

 

Hva lurer dere på å rolle ved release?!

 

Men lurer på om Mist eller hva det heter, men vi kaller det for BG intill vidre. Der blir man lvl 80 automatisk, og låser opp alt av abilities osv, samt at man får velge mellom alt av lvl 80 PvP gear.

 

Hva er egentlig vitsen med å gjøre BG utenom at det er morro? Ikke får vi XP der og ikke har vi noe å grinde etter. Er dette noe som bare er i betan eller blir det slik ved release også?

 

I WvWvW blir man justert til lvl 80, men der får man likavel XP og kan kombinere PvP morro med å grind.

Lenke til kommentar

I structured PvP får du gear og blir boostet til 80 med alle skills. Man tjener "glory"(account wide) som er en type currency du kan bruke til å oppgradere ditt PvP gear, så du har noe å grinde etter, men i hovedsak er det ment for å være en ny e-sport tror jeg.

 

I WvWvW så får du dine stats boostet til 80 på samme måte som du blir levelet ned i PvE soner, men skills og gear må du stå for selv.

 

Men jeg tror kanskje du må komme litt ut av den tradisjonelle MMO mentaliteten hvor det er grinding som er det store, dette er absolutt ikke frekt ment altså, så vær så snill og ikke ta det på den måten! :)

Lenke til kommentar

Vel jeg skal starte med Elementalist, følte meg skikkelig bad ass i den klassen. Torden spesielt fikk jeg litt nerdgasm av til tider... Men blir å dra opp flere klasser etter hvert tenker jeg, men blir nok primært ranged klasser eller builds jeg vil gå for. Synes det er alt for mye kaos i GW2 for å være mele fighter...

Lenke til kommentar

I structured PvP får du gear og blir boostet til 80 med alle skills. Man tjener "glory"(account wide) som er en type currency du kan bruke til å oppgradere ditt PvP gear, så du har noe å grinde etter, men i hovedsak er det ment for å være en ny e-sport tror jeg.

 

I WvWvW så får du dine stats boostet til 80 på samme måte som du blir levelet ned i PvE soner, men skills og gear må du stå for selv.

 

Men jeg tror kanskje du må komme litt ut av den tradisjonelle MMO mentaliteten hvor det er grinding som er det store, dette er absolutt ikke frekt ment altså, så vær så snill og ikke ta det på den måten! :)

 

Ja du har vel rett.. Er litt for opphengt i å ha noe å grinde etter :) Spiller for det meste PvP i slike spill, men liker godt å ha noe å gride etter selv om PvP er morsomt. Gir liksom en ekstra mening :)

Lenke til kommentar

I structured PvP får du gear og blir boostet til 80 med alle skills. Man tjener "glory"(account wide) som er en type currency du kan bruke til å oppgradere ditt PvP gear, så du har noe å grinde etter, men i hovedsak er det ment for å være en ny e-sport tror jeg.

 

I WvWvW så får du dine stats boostet til 80 på samme måte som du blir levelet ned i PvE soner, men skills og gear må du stå for selv.

 

Men jeg tror kanskje du må komme litt ut av den tradisjonelle MMO mentaliteten hvor det er grinding som er det store, dette er absolutt ikke frekt ment altså, så vær så snill og ikke ta det på den måten! :)

 

Ja du har vel rett.. Er litt for opphengt i å ha noe å grinde etter :) Spiller for det meste PvP i slike spill, men liker godt å ha noe å gride etter selv om PvP er morsomt. Gir liksom en ekstra mening :)

 

Forstår deg godt, har hatt samme problemet selv, men har forandret seg i det siste :p

Lenke til kommentar

Takker. skal kose meg med den seinere...

 

Var linket en YouTube film her tidligere om en warrior "glass cannon" build. I dag så jeg jeg på Taugrim, og der var det en rouge som også hadde funnet en såklatt glass cannon build. Regner med at de kommer til å balansere dette ettervert, men kjenner at jeg er litt redd for at det skal bli litt for mye slike builds.

 

PvP er no ikke morsomt når alle springer rundt og "one shooter" hver andre. Og at det kalles glass cannon build når man enten har et par stealth eller charged abilities samt dodge er vel litt feil.

 

Vel jeg skal starte med Elementalist, følte meg skikkelig bad ass i den klassen. Torden spesielt fikk jeg litt nerdgasm av til tider... Men blir å dra opp flere klasser etter hvert tenker jeg, men blir nok primært ranged klasser eller builds jeg vil gå for. Synes det er alt for mye kaos i GW2 for å være mele fighter...

 

Det flotte her er no at man kan rolle en ny character og starte med PvP som lvl 80 med en gang ( vist man ser vekk fra WvW).

 

Veit ikke helt om jeg skal utale meg så alt for mye ang WvW, men det lille jeg har opplevd og det lille jeg har sett så var det veldig Zerg vs Zerg med alt for mye AOE effekter og lagg.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Hvordan blir gruppekamper både i pve og pvp uten dedikerte healere, tanker og dps? Blir det ikke fort rotete?

 

Kan jeg love deg at det er...for min del er GW2 en litt ny og annerledes twist på mmo sjangeren. Beta var veldig gøy men spørs i det lange løp for mmo veteraner at det blir for tynt altså..spesielt i PvE.

 

Only time wil tell...

Lenke til kommentar

Hvordan blir gruppekamper både i pve og pvp uten dedikerte healere, tanker og dps? Blir det ikke fort rotete?

 

Kan jeg love deg at det er...for min del er GW2 en litt ny og annerledes twist på mmo sjangeren. Beta var veldig gøy men spørs i det lange løp for mmo veteraner at det blir for tynt altså..spesielt i PvE.

 

Only time wil tell...

 

Utdyp vær så snill? Klarer aldri i verden å se for meg at det her blir for tynt, derfor jeg er nysgjerrig på hvorfor du sier så. :hmm:

Lenke til kommentar

Hvordan blir gruppekamper både i pve og pvp uten dedikerte healere, tanker og dps? Blir det ikke fort rotete?

 

Kan jeg love deg at det er...for min del er GW2 en litt ny og annerledes twist på mmo sjangeren. Beta var veldig gøy men spørs i det lange løp for mmo veteraner at det blir for tynt altså..spesielt i PvE.

 

Only time wil tell...

 

Utdyp vær så snill? Klarer aldri i verden å se for meg at det her blir for tynt, derfor jeg er nysgjerrig på hvorfor du sier så. :hmm:

 

Kan hende han tenker på mangel på raids, men der har vi tre alternativer.

A: De større dynamiske eventene som skalerer opp til 100 personer, The Shatterer feks.

B: Dungeons i explorable mode

C: WvW. Det er ufattelig kult med litt coordinasjon og, lets face it, vi mennesker er bedre enn et hvilket som helst AI generert i MMORPG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...