Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Ja jeg synes dem burde gitt oss beta hver helg for å være ærlig. Særlig nå som vi har betalt for det så kan vi like greit være med å hjelpe dem med testingen.

 

Ser ingen grunn til at dem kjører det en gang hver måned. Det vet jeg ikke om jeg takler rett og slett. Jeg savner spillet noe enormt :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det heter markedsføring og hype. ;)

Veldig greit for meg at det ikker er beta hver helg, ettersom det ble veldig mye jobb med guild og community. Samt så er det kjekt å komme tilbake etter en stund å se endringer, enn om man skulle spilt hele tiden.

Spesielt med tanke på når de innfører sylvari og asura. Charr var overraskende upopulær gitt.

Lenke til kommentar

Samme her... det var altfor mye spennende og nytt å forholde seg til og utforske. Har mye tid til overs om dagen, og ikke noe særlig å bruke det på... verken WoW, RIFT eller SWTOR frister noe spesielt og det er to uker til Diablo III. Èn beta weekend i måneden kommer til å være helt ulidelig. Vurderer sterkt å prøve TERA i mellomtiden.

 

Huh? Charr upopulære? Var hvertfall godt befolket på serveren jeg spilte. Brukte mesteparten av tiden min på å spille charr.

 

Regner med å lage en av hver rase ved launch... fem 'character slots', regner med å lage engineer, mesmer, warrior, thief og elementalist. Synes ikke guardian, necromancer og ranger var så spennende, men kan godt hende jeg etterhvert bruker 30 euro på å åpne slots for dem også.

 

Det største problemet jeg hadde i helgen var at spillet bare brukt 1 av 4 prosessorkjerner og 23-34% av GPU'en min og at jeg måtte kjøre spillet på laveste settings.

Endret av Rune.4156
Lenke til kommentar

Det største problemet jeg hadde i helgen var at spillet bare brukt 1 av 4 prosessorkjerner og 23-34% av GPU'en min og at jeg måtte kjøre spillet på laveste settings.

 

Dette gjør så mange lagger unødvendig mye. Er nok ganske høy prioritet å få fikset dette. Det er ikke SÅ beasly grafikk at en i7 2600k (det jeg har), ikke skal kunne klare å streame + spille GW2 på max settings uten å få major fps drop.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Dette gjør så mange lagger unødvendig mye. Er nok ganske høy prioritet å få fikset dette. Det er ikke SÅ beasly grafikk at en i7 2600k (det jeg har), ikke skal kunne klare å streame + spille GW2 på max settings uten å få major fps drop.

Var visst lav prioritet å få fikset dette om jeg har forstått Anet rett, de fikser motoren mot slutten. Men samtidig så blir det så dårlig ytelse for så mange at det er vanskelig å få testet alt annet, så det blir nok fikset opp litt til neste BWE.

Lenke til kommentar

Ang dårlig fps i beta så er det for dem som ikke vet enda pga spillet var mer eller mindre låst til å bruke CPU og ikke GPU. Når dem åpner for GPU bruk så vil nok ytelsen i spillet øke dramatisk.

 

Nice og leste også at high-res teksturer var skrudd av i betaen selv om du satte alt på high.

Egentlig overraskende siden jeg syntes grafikken var meget meget bra. Når du zooma innpå karakterne var det skikkelig detaljerte teksturerer og bra shading.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer litt på...

 

Er det ikke en fare at GW2 fort skal bli kjedelig med tanke på at det ikke er noe talent tree ellet abilities man låser opp ettervert man levler?! I tidligere MMO har det alltid vært et lite mål å nå lvl XX for å låse opp en ny spell eller abilitie.

 

Her i GW2 låser man no opp det meste av våpen attacks fra lvl 1-5 virker det som, og det "talent treet" i GW2 virker som fokusere mest på å høyne div stats?!

 

Er på ingen måte noen GW2 expert, og det kan godt hende at jeg har missforstått noe her, men var bare noe jeg stusset over her menst jeg jobbet.

 

Og en annen ting, hva synest dere EGENTLIG om å betale for et produkt dere ikke vet når kommer? Eller betale for beta teste produktet? Er no egentlig litt merkelig å betale for at de skal utvikle spillet, spesielt med tanke på at det ikke er kommet noe release date enda. Men vi gamer's er vel merkelig der, selv vurderer jeg sterkt å betale for spillet snart, for å beta teste det ved neste weekend test. Er ikke mye annet her i verden vi er villige til å betale for uten å vite "hva" vi får eller når vi får det.

Lenke til kommentar

Man låser da opp både traits og utility skills etter hvert som man levler opp, begge er uavhengig av weapon skills som man stort sett låser opp i løpet av de første 5-10 lvlene.

 

Og man må ikke betale for å betateste GW2. Jo, det er sant at hvis man betaler så er man garantert plass i alle betaene fram mot release, men er man heldig så kan man også bli trukket ut til å delta på vanlig måte. Jeg skriver 'heldig' ettersom det er så mange som har meldt seg på til betatesting.

Endret av topher_InnleggNO
Lenke til kommentar

Skal vel heller noe til at man kommer med beta uten å kjøpe spillet. Er vel muligens bare en siste stress test det måtte være da.

 

Men hoved poenget var vel egentlig ikke beta, det er at vi (meg selv inkludert snart) kjøper et produkt som ikke en gang har en slipp dato. Altså vi betaler de for å "lage" spillet og få testet det litt i beta.

Lenke til kommentar

Det tradisjonelle talent-treet kommer du nok ikke til å finne, men trait-systemet er ikke så alt for ulikt. Du har rett i at det går mye på å høyne ulike stats, men for hvert 10 poeng du putter inn i en av de 5 "grenene" får du velge en av 12(?) traits, om det er hva vi skal kalle det. Et eksempel på en slik trait som jeg valgte under betaen som thief var at hver gang jeg utførte en critical hit hadde jeg en sjanse til å få 10% haste i X sekunder. En annen trait jeg kunne putte i samme "slot" var for eksempel å ha 50% større sjanse for critical hits mens man er i stealth.

 

Om du kommer med i en beta og tar en skikkelig titt på systemene for skills og traits skjønner du fort at det her er mye større dybde og mulighet for å lage helt forskjellige karakterer, sett i forhold for eksempel World of Warcraft der du alltid har de samme spellsene og for å være raus si 9 ulike talent-builds som kan hevde seg for hver klasse.

 

Om du heller foretrekker å lese om de ulike traitsene anbefaler jeg å ta en titt på http://wiki.guildwars2.com/wiki/Trait , der du kan se komplette lister over alle traitsene de ulike klassene kan velge mellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting jeg lurer litt på...

 

Er det ikke en fare at GW2 fort skal bli kjedelig med tanke på at det ikke er noe talent tree ellet abilities man låser opp ettervert man levler?! I tidligere MMO har det alltid vært et lite mål å nå lvl XX for å låse opp en ny spell eller abilitie.

 

Her i GW2 låser man no opp det meste av våpen attacks fra lvl 1-5 virker det som, og det "talent treet" i GW2 virker som fokusere mest på å høyne div stats?!

 

Er på ingen måte noen GW2 expert, og det kan godt hende at jeg har missforstått noe her, men var bare noe jeg stusset over her menst jeg jobbet.

 

Og en annen ting, hva synest dere EGENTLIG om å betale for et produkt dere ikke vet når kommer? Eller betale for beta teste produktet? Er no egentlig litt merkelig å betale for at de skal utvikle spillet, spesielt med tanke på at det ikke er kommet noe release date enda. Men vi gamer's er vel merkelig der, selv vurderer jeg sterkt å betale for spillet snart, for å beta teste det ved neste weekend test. Er ikke mye annet her i verden vi er villige til å betale for uten å vite "hva" vi får eller når vi får det.

 

Angående det å betale for spillet nå uten at vi har en offisiel dato før release føler jeg er helt greit. Har forhånds bestilt spill i mange år som ikke har hatt en endelig dato for release. Eneste forskjellen er at her kan vi ikke få pengene tilbake ved å avbestille. Men i mitt tilfelle har det aldri hendt at jeg har avbestil min pre order. Er vell derfor dette ble kalt pre purchase også.

 

Hva med dere, jeg spilte ganske mye denne beta helgen. Men jeg har ikke planer om å prøve mer før release, liker å ha den fulle følelsen når spiller er ute. Hva med dere?

Endret av Oldissen
Lenke til kommentar
En ting jeg lurer litt på... Er det ikke en fare at GW2 fort skal bli kjedelig med tanke på at det ikke er noe talent tree ellet abilities man låser opp ettervert man levler?! I tidligere MMO har det alltid vært et lite mål å nå lvl XX for å låse opp en ny spell eller abilitie. Her i GW2 låser man no opp det meste av våpen attacks fra lvl 1-5 virker det som, og det "talent treet" i GW2 virker som fokusere mest på å høyne div stats?! Er på ingen måte noen GW2 expert, og det kan godt hende at jeg har missforstått noe her, men var bare noe jeg stusset over her menst jeg jobbet. Og en annen ting, hva synest dere EGENTLIG om å betale for et produkt dere ikke vet når kommer? Eller betale for beta teste produktet? Er no egentlig litt merkelig å betale for at de skal utvikle spillet, spesielt med tanke på at det ikke er kommet noe release date enda. Men vi gamer's er vel merkelig der, selv vurderer jeg sterkt å betale for spillet snart, for å beta teste det ved neste weekend test. Er ikke mye annet her i verden vi er villige til å betale for uten å vite "hva" vi får eller når vi får det.

 

Jeg kan ikke se for meg at det faktisk er individier som syntes 'talent trees' er gøy. Det skaper en mulighet for variasjon men det er ganske kjedelig å konsistent bytte mellom 'talents' for å forandre spillestilen. På bagrunn av dette så syntes jeg at GW2s system er genialt.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det er så mange som tror Guild Wars 2 blir kjedelig på grunn av at det ikke har en del av de tradisjonelle tingene som er i et MMO, disse personene ville jeg kalt konservative og er redde for forandring, og for å være litt krass så ser jeg helst at de som absolutt ikke vil ha noen forandring og noe nyskapende bare holder seg vekk og ikke plager de av oss som faktisk vil ha noe nytt og som er lei av det gamle. Dette er på ingen måte ment til noen spesielle som har postet her forresten, men er heller min lille "rant" angående dette temaet.

 

Angående å betale for å spille i betaen: Det ser ut som folk har vanskelig for å forstå at de ikke ber deg betale for å spille i betaen, men de sier at hvis du kjøper spillet før det har kommet ut, så skal du få være med å beta teste spillet hvis du ønsker det. Jeg betalte ikke i den minste grad for å beta teste spillet selvom jeg har gledet meg til det lenge, men det er kanskje bare meg som er sær og ikke ser problemet med å få med noe ekstra for å kjøpe det før det har kommet ut...

 

PS: Beklager for mulig rotete post, har dårlig tid :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...