Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Angående å betale for å spille i betaen: Det ser ut som folk har vanskelig for å forstå at de ikke ber deg betale for å spille i betaen, men de sier at hvis du kjøper spillet før det har kommet ut, så skal du få være med å beta teste spillet hvis du ønsker det. Jeg betalte ikke i den minste grad for å beta teste spillet selvom jeg har gledet meg til det lenge, men det er kanskje bare meg som er sær og ikke ser problemet med å få med noe ekstra for å kjøpe det før det har kommet ut...

 

 

 

MEN.. hadde du/dere kjøpt spillet no vist det ikke var noen beta tilgang inkludert i kjøpet?

 

Uten tvil, som sagt, det at jeg fikk mulighet til å være med i betaen hadde ingenting med at jeg kjøpte det å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

Altfor tidlig å si. Utifra betaen hvor jeg pvpet ihvertfall 20 timer totalt så fant jeg en hel rekke kombinasjoner med både Thief og Warrior som alle var effektive på hver sin måte.

Er rett og slett for mye kombinasjoner mulig til at man kan finne 1 best build.

Og i et realtime mmo hvor klasser har 2 forskjellige våpen, kan være både melee og range som dette så tror jeg seriøst det ikke eksisterer

GW1 hadde uhorvelige mengder skills og utallige kombinasjoner, men en kjapp titt på GWPVX.com viser at man ofte ender opp med meta-builds som er litt flavor of the month/year. Det er nok uunngåelig, men om ANet gjør en bedre jobb med å balansere GW2 så vil vi nok i det minste ha større mulighet til å tilpasse metabuilds til vår spillestil.

 

Veldig lite valg viss du sammenligner med The Secret World da.

Dessverre er ikke valgmuligheter osv det som bekymrer meg når det kommer til TSW. Det gjenstår å se hvor bra selve spillfølelsen ender opp med å bli der.

 

MEN.. hadde du/dere kjøpt spillet no vist det ikke var noen beta tilgang inkludert i kjøpet?

Det er ingen som helst grunn til å forhåndsbestille uten betatilgang med mindre det er en eller annen frist på når man må bestille for å være med på det derre tredagers forspranget. Ideelt skulle man ventet på en faktisk anmeldelse, men jeg har valgt å risikere pengene denne gang i og med at jeg har fulgt spillet såpass lenge og er ganske sikker på hva jeg får.

 

Generelt vil jeg si at folk har for lett med å strø om seg med penger, meg inkludert.

 

Traits låser ikke bare opp nye egenskaper til karakteren din, men gjør den også mer helse/armor/crit/skade osv. Traits bør velges med omhu, og ikke bare går for de kuleste greiene. Da får du fort en gimp class som, ikke får utnyttet potensialet sitt.

Syns ikke trait-stats så ut til å være så viktige når man nådde level 80, minors og majors var langt viktigere. Får jo amuletter med sånn rundt 800/500/500 points i stats og slikt, helt sjukt.

 

Angående skills, så er det bare egnigeer (delvis) og elemetalist som har mange av dem. De fleste andre kan bare veksle mellom 2 våpen in-combat.

Engineer har såvidt jeg vet ingen cooldown på å bytte mellom våpen og diverse kits, så de har en definitiv fordel akkurat der. Elementalist er nok allikevel verstingene når det kommer til å kunne tilpasse seg det meste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Alle MMO er ikke som GW2, det er så mye nytt med spillet at det ikke kan sammenlignes. Utifra betaen å dømme så blir det mange mange forskjellige varianter som folk lager.

Alle MMO var ikke som GW1 heller. Jeg velger nok å ikke la meg fortrylle helt av valgmulighetene så jeg slipper å bli skuffet i etterkant hvis det viser seg at man ender opp med skikkelig cookie cutter-specs :p

Lenke til kommentar

Alle MMO er ikke som GW2, det er så mye nytt med spillet at det ikke kan sammenlignes. Utifra betaen å dømme så blir det mange mange forskjellige varianter som folk lager.

 

GW2 er likere standarane enn TSW. Ser at de har noen nye elementer, men mesteparten av postene her virker som det er GW1 fanboys som skriver. Jeg synest GW2 ser interesant ut, men kunne likt meg og hatt tilbakemelding av noen som ikke likte GW1. Da blandt 20 forksjelige "mmorpg" jeg har spillt er det kun Runes of Magic som var dårlige en GW1, begge to var elendige synes jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Jeg synest GW2 ser interesant ut, men kunne likt meg og hatt tilbakemelding av noen som ikke likte GW1. Da blandt 20 forksjelige "mmorpg" jeg har spillt er det kun Runes of Magic som var dårlige en GW1, begge to var elendige synes jeg.

Mener du at GW1 var et mmo? Kan vel like gjerne kalle diablo et mmo også.

Lenke til kommentar

Det er langt flere valg i GW2 enn i andre MMO. I andre mmo har du gjerne klasser hvor du er låst til en våpentype og har samme abilities uansett hva du gjør.

 

I GW2 kan hver klasse bruke forskjellige våpen, hvert våpen gir deg 5 forskjellige abilities og alle kan ha 2 våpensett på seg. Mao 10 abilities.

Er du en Warrior så er det rimelig liten sjanse i dette spillet at du møter noen lignende som deg selv. Hvorfor ?

 

Hvis vi ser på Warrior så kan du ha: Greatsword, Hammer, Dual Sword, Longbow, Sword and Shield, Rifle eller Mace våpen. Alle disse gir egne abilities.

 

Så har du i tillegg til dette som danner grunnlaget for din karakter. Så har du utility skills å velge mellom. Her er det 5 slotter og du har 20 skills å velge mellom.

Så dette utgjør karakterer som er langt mer unike enn jeg har sett i tidligere MMO.

 

Og så kommer traits inn i bildet, her er det 30 å velge mellom og 70 poeng å bruke de på. + du har major trait slots som gir unike egenskaper.

 

:D

 

Joda, er no låv å håpe. Men er ganske sikker på at det fort vises at våpen X og Y er best i PvP og derfor de fleste vil bruke det samme våpenet.

 

Kommer no alltids hack and slash builds som folk speccer etter.

 

 

Men, så en ganske så genial film fra Yogscast:

 

Vet at warrior kan bruke rifle og bue, men virker som mage og necro har en klar fordel i WvWvW.

 

Men dette vet vi ikke for sikkert før release, men i alle MMO så har ranged klare fordeler til MDPS i PvP.

Lenke til kommentar

Prøv gamebreaker.tv - de fulger GW2 ganske tett og har til og med sin egen Guildscast. Men alle er stort sett veldig positive til spillet og har dekket det godt helt siden pressebetaen, det være Yogscast, MMORPG.com, Kotaku, Eurogamer, PCgamer osv. Synes det er rart at Gamer.no ikke har gjort det, selv ITavisen har en fin (men mangelfull) artikkel om GW2 lol

Lenke til kommentar

Alle MMO er ikke som GW2, det er så mye nytt med spillet at det ikke kan sammenlignes. Utifra betaen å dømme så blir det mange mange forskjellige varianter som folk lager.

 

GW2 er likere standarane enn TSW. Ser at de har noen nye elementer, men mesteparten av postene her virker som det er GW1 fanboys som skriver. Jeg synest GW2 ser interesant ut, men kunne likt meg og hatt tilbakemelding av noen som ikke likte GW1. Da blandt 20 forksjelige "mmorpg" jeg har spillt er det kun Runes of Magic som var dårlige en GW1, begge to var elendige synes jeg.

Noe spesielt du lurer på? Likte ikke GW1, men ikke spør meg om hvorfor. Er noen år siden jeg prøvde :p

Lenke til kommentar

Alle MMO er ikke som GW2, det er så mye nytt med spillet at det ikke kan sammenlignes. Utifra betaen å dømme så blir det mange mange forskjellige varianter som folk lager.

 

GW2 er likere standarane enn TSW. Ser at de har noen nye elementer, men mesteparten av postene her virker som det er GW1 fanboys som skriver. Jeg synest GW2 ser interesant ut, men kunne likt meg og hatt tilbakemelding av noen som ikke likte GW1. Da blandt 20 forksjelige "mmorpg" jeg har spillt er det kun Runes of Magic som var dårlige en GW1, begge to var elendige synes jeg.

 

<- Jeg hatet GW1 og samtlige andre MMO. Har spilt SWTOR, WoW, EQ1, EQ2, Darkfall, MxO, Neocron, SW: Galaxies og mange flere sikkert som jeg ikke kommer på. Alle hadde kjedelig grinding, meningsløs PvP pga et statisk kampsystem hvor du ikke var aktiv rett og slett. (Unntak Darkfall men det var så dårlig produksjon bak at det fenget aldri)

 

GW2 har mye nytt med at det ikke er grinding, alt skjer mens du løper rundt i verdenen og alle kan samarbeide hvis de vil noe som også øker antall mobs og vanskelighetsgrad.

PvP er likestillt, ingen som stiller med noe latterlige fordeler som andre MMO. Det er mer basert på skill enn noe annet. Var en gjeng fra teamliquid som testa spillet også og de elsket det, særlig PvP. Så skal ikke se bortifra det gjør det stort på esports fronten også.

 

Jeg er ihvertfall VELDIG positiv over spillet fra en som absolutt ikke liker MMO som de har vært før. Men det har jo vært målet til gjengen her, lage et MMO for de av oss som hater de og liker de.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til hvordan jeg får klienten til å laste ned filene?

I en mappe kræsjer programmet konstant (men snarveien med -image står fast på connecting to server). I en annen får jeg bare connecting to server...

Ble ingen beta-weekend på meg...

Har skrudd av alle brannmurer jeg finner (windows brannmuren er den eneste jeg finner.)

Forslag?

Gjerne greit å få det ordnet til neste beta.

Lenke til kommentar

Yogscast? Skulle ønske jeg kunne blokkere dritten deres. Kvalme personer.

 

Joda, de kan være noe plagsom men de har mye bra gw2 footage. Vist du/dere vet om noen andre som har bra footage av gw2 er der bare å poste det her. Helst med noen som snakker og forklarer litt mens de spiller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Vet at warrior kan bruke rifle og bue, men virker som mage og necro har en klar fordel i WvWvW.

 

Men dette vet vi ikke for sikkert før release, men i alle MMO så har ranged klare fordeler til MDPS i PvP.

Hvis vi tenker AoE her spesielt så er all aoe begrenset til 5 mål. Jeg liker nok WoW-modellen bedre når det kommer til aoe damage der alle du treffer bare tar mindre skade istedet, men pytt.

 

Så forresten en festlig video selv der en warrior kjørte glasskanon-spec:

http://www.youtube.com/watch?v=83hvsuTd_No

 

Tror melee ikke har det så ille heller!

 

Yogscast? Skulle ønske jeg kunne blokkere dritten deres. Kvalme personer.

De to folka virker som skikkelig trivelige folk syns jeg! Enda godt man kan velge å ikke se videoer om man vil!

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Okey takk for tilbakemeldinger. Og ja jeg gikk vell inn i GW med den formening det var et mmo. Men jeg likte det ikke uansett om det er et mmo, singleplayer multiplayer, fps eller hva som helst ;)

 

Noen som har noe formening om hvor lenge etter relaese det sansynligvis kommer trials da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...