Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+214asdf125

Men hoved poenget var vel egentlig ikke beta, det er at vi (meg selv inkludert snart) kjøper et produkt som ikke en gang har en slipp dato. Altså vi betaler de for å "lage" spillet og få testet det litt i beta.

 

Dette er faktisk ikke helt ulikt Kickstarter-opplegget som mange slenger seg på nå. Syns det er greit dersom man er villig til å ta risikoen, med Kickstarter spesielt så kan man ikke engang forvente at spillet blir laget, ei heller at det blir bra. Det er du som har ansvaret for din pengebruk, så om du heller vil vente på anmeldelser og mulighet til å teste spillet i en demo (som jeg egentlig syns ANet skal komme med nær eller ved launch) så kan det være lurt.

 

Jeg forhåndsbestilte CE av GW2 fordi jeg har fulgt utviklingen såpass lenge at jeg er ganske klar over hva jeg får. Bortsett fra lag og dårlig ytelse så har betaen levd helt opp til mine forventninger. Når det er sagt så vil jeg naturligvis se mange forandringer og forbedringer, og er ganske aktiv på Suggestions-forumet på nettsiden til ANet, men dette var ting som jeg enten forventet ville være som de var, eller som jeg ikke forventet i det hele tatt.

 

Har fulgt utviklingen siden 2007 og sett så og si alt av videoklipp før jeg gikk inn i betaen, så jeg hadde god peiling på hva jeg fikk. Ikke perfekt, men definitivt verdt pengene.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting jeg lurer litt på... Er det ikke en fare at GW2 fort skal bli kjedelig med tanke på at det ikke er noe talent tree ellet abilities man låser opp ettervert man levler?! I tidligere MMO har det alltid vært et lite mål å nå lvl XX for å låse opp en ny spell eller abilitie. Her i GW2 låser man no opp det meste av våpen attacks fra lvl 1-5 virker det som, og det "talent treet" i GW2 virker som fokusere mest på å høyne div stats?! Er på ingen måte noen GW2 expert, og det kan godt hende at jeg har missforstått noe her, men var bare noe jeg stusset over her menst jeg jobbet. Og en annen ting, hva synest dere EGENTLIG om å betale for et produkt dere ikke vet når kommer? Eller betale for beta teste produktet? Er no egentlig litt merkelig å betale for at de skal utvikle spillet, spesielt med tanke på at det ikke er kommet noe release date enda. Men vi gamer's er vel merkelig der, selv vurderer jeg sterkt å betale for spillet snart, for å beta teste det ved neste weekend test. Er ikke mye annet her i verden vi er villige til å betale for uten å vite "hva" vi får eller når vi får det.

 

Jeg kan ikke se for meg at det faktisk er individier som syntes 'talent trees' er gøy. Det skaper en mulighet for variasjon men det er ganske kjedelig å konsistent bytte mellom 'talents' for å forandre spillestilen. På bagrunn av dette så syntes jeg at GW2s system er genialt.

 

Du mener det er kjedelig og ha valg? Du trenger ikke konsistent bytte hele tiden. Jeg foretrekker da heller valg en at noen har valgt vei for meg. Her virker det slik da noen stats er best.

Lenke til kommentar

Det er langt flere valg i GW2 enn i andre MMO. I andre mmo har du gjerne klasser hvor du er låst til en våpentype og har samme abilities uansett hva du gjør.

 

I GW2 kan hver klasse bruke forskjellige våpen, hvert våpen gir deg 5 forskjellige abilities og alle kan ha 2 våpensett på seg. Mao 10 abilities.

Er du en Warrior så er det rimelig liten sjanse i dette spillet at du møter noen lignende som deg selv. Hvorfor ?

 

Hvis vi ser på Warrior så kan du ha: Greatsword, Hammer, Dual Sword, Longbow, Sword and Shield, Rifle eller Mace våpen. Alle disse gir egne abilities.

 

Så har du i tillegg til dette som danner grunnlaget for din karakter. Så har du utility skills å velge mellom. Her er det 5 slotter og du har 20 skills å velge mellom.

Så dette utgjør karakterer som er langt mer unike enn jeg har sett i tidligere MMO.

 

Og så kommer traits inn i bildet, her er det 30 å velge mellom og 70 poeng å bruke de på. + du har major trait slots som gir unike egenskaper.

 

Og i tillegg til dette så har du selvsagt gems som du kan putte i utstyret ditt som gir bonuser og amulets.

Du kan aldri forvente hvordan en Thief, Warrior eller Elementalist kan være på slagmarken. Elementalist kan være ekspert på flammer, luft, jord eller vannmagi. Og han kan skifte mellom alle disse 4 også.

Thiefs kan være stabby stabby eller mer nærkampsekspert enn vanlig eller faktisk skyte deg med pil og bue eller pistoler ........ og kan skifte mellom alt dette.

 

Man er ikke låst som healer, dps eller tank i spillet her. Du tar en klasse som passer din spillestil og rett og slett velger selv hva du vil gjøre.

Rett og slett spennende karakterutvikling i spillet her :D

Endret av Avean
  • Liker 2
Lenke til kommentar
En ting jeg lurer litt på... Er det ikke en fare at GW2 fort skal bli kjedelig med tanke på at det ikke er noe talent tree ellet abilities man låser opp ettervert man levler?! I tidligere MMO har det alltid vært et lite mål å nå lvl XX for å låse opp en ny spell eller abilitie. Her i GW2 låser man no opp det meste av våpen attacks fra lvl 1-5 virker det som, og det "talent treet" i GW2 virker som fokusere mest på å høyne div stats?! Er på ingen måte noen GW2 expert, og det kan godt hende at jeg har missforstått noe her, men var bare noe jeg stusset over her menst jeg jobbet. Og en annen ting, hva synest dere EGENTLIG om å betale for et produkt dere ikke vet når kommer? Eller betale for beta teste produktet? Er no egentlig litt merkelig å betale for at de skal utvikle spillet, spesielt med tanke på at det ikke er kommet noe release date enda. Men vi gamer's er vel merkelig der, selv vurderer jeg sterkt å betale for spillet snart, for å beta teste det ved neste weekend test. Er ikke mye annet her i verden vi er villige til å betale for uten å vite "hva" vi får eller når vi får det.
Jeg kan ikke se for meg at det faktisk er individier som syntes 'talent trees' er gøy. Det skaper en mulighet for variasjon men det er ganske kjedelig å konsistent bytte mellom 'talents' for å forandre spillestilen. På bagrunn av dette så syntes jeg at GW2s system er genialt.
Du mener det er kjedelig og ha valg? Du trenger ikke konsistent bytte hele tiden. Jeg foretrekker da heller valg en at noen har valgt vei for meg. Her virker det slik da noen stats er best.

 

For eksempel så må man konsistent bytte mellom PvP og PvE specs i WoW (jeg vet at de har shortcuts for talents nå hvorav man kan lagre to eller tre talents). Ganske unødvendig og kjedelig ettert min mening. Men det er kun min mening.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Det er langt flere valg i GW2 enn i andre MMO. I andre mmo har du gjerne klasser hvor du er låst til en våpentype og har samme abilities uansett hva du gjør.

 

I GW2 kan hver klasse bruke forskjellige våpen, hvert våpen gir deg 5 forskjellige abilities og alle kan ha 2 våpensett på seg. Mao 10 abilities.

Er du en Warrior så er det rimelig liten sjanse i dette spillet at du møter noen lignende som deg selv. Hvorfor ?

 

Hvis vi ser på Warrior så kan du ha: Greatsword, Hammer, Dual Sword, Longbow, Sword and Shield, Rifle eller Mace våpen. Alle disse gir egne abilities.

 

Så har du i tillegg til dette som danner grunnlaget for din karakter. Så har du utility skills å velge mellom. Her er det 5 slotter og du har 20 skills å velge mellom.

Så dette utgjør karakterer som er langt mer unike enn jeg har sett i tidligere MMO.

 

Og så kommer traits inn i bildet, her er det 30 å velge mellom og 70 poeng å bruke de på. + du har major trait slots som gir unike egenskaper.

 

Og i tillegg til dette så har du selvsagt gems som du kan putte i utstyret ditt som gir bonuser og amulets.

Du kan aldri forvente hvordan en Thief, Warrior eller Elementalist kan være på slagmarken. Elementalist kan være ekspert på flammer, luft, jord eller vannmagi. Og han kan skifte mellom alle disse 4 også.

Thiefs kan være stabby stabby eller mer nærkampsekspert enn vanlig eller faktisk skyte deg med pil og bue eller pistoler ........ og kan skifte mellom alt dette.

 

Man er ikke låst som healer, dps eller tank i spillet her. Du tar en klasse som passer din spillestil og rett og slett velger selv hva du vil gjøre.

Rett og slett spennende karakterutvikling i spillet her :D

 

Veldig lite valg viss du sammenligner med The Secret World da.

Lenke til kommentar

Man er ikke låst som healer, dps eller tank i spillet her. Du tar en klasse som passer din spillestil og rett og slett velger selv hva du vil gjøre.

Rett og slett spennende karakterutvikling i spillet her :D

 

Dette stemmer i teorien men realistisk sett så er det nok (X) class med (Y) våpen som alltid er best til (A) oppgave. Med andre ord så kommer nok de fleste til å ende opp med en fast bestemt kombinasjon.

Lenke til kommentar

Altfor tidlig å si. Utifra betaen hvor jeg pvpet ihvertfall 20 timer totalt så fant jeg en hel rekke kombinasjoner med både Thief og Warrior som alle var effektive på hver sin måte.

Er rett og slett for mye kombinasjoner mulig til at man kan finne 1 best build.

Og i et realtime mmo hvor klasser har 2 forskjellige våpen, kan være både melee og range som dette så tror jeg seriøst det ikke eksisterer

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Altfor tidlig å si. Utifra betaen hvor jeg pvpet ihvertfall 20 timer totalt så fant jeg en hel rekke kombinasjoner med både Thief og Warrior som alle var effektive på hver sin måte.

Er rett og slett for mye kombinasjoner mulig til at man kan finne 1 best build.

Og i et realtime mmo hvor klasser har 2 forskjellige våpen, kan være både melee og range som dette så tror jeg seriøst det ikke eksisterer

 

Tar nok ikke lang tid før noen har funnet det du ;)

Lenke til kommentar

@Mysticon: Abilities er noe du låser opp med level og ved å bytte våpen. F.eks kan du swappe mellom ranged og melee i alle klassene, og få helt nye abilities. De fleste har også flere sett å bytte mellom, med F1-F4 knappene, altså 40 abilities på venstresiden alene. Så kommer de du plukker selv som du låser opp med nivå. Og nye slotter som åpnes med nivå. Og traits er noe du må finne rundt om i hele verden. De kommer ikke til deg... du må gå til dem. Så det er nok å gjøre med tanke på abilities/spells :)

Lenke til kommentar
Har folk noen planer om hva slags characters de skal lage?

 

Har planer om å lage en av hver rase. Synes som i de fleste MMO'er at dameutgaven av de fleste karakterer så best ut. I spill hvor det er så mange mannlige spillere og karakterer synes jeg også det er gøy å stikke seg ut som litt annerledes. Faktisk opplever jeg ofte å bli behandlet ekstra bra av folk om de tror det er en selv en liten mulighet for at jeg har en vagina og ikke en penis.

 

Har lyst til å lage:

Charr Engineer (male, skal du først lage en charr så... go all the way :))

Sylvari Thief (foreløpig ubestemt kjønn)

Asura Elementalist(foreløpig ubestemt kjønn)

Norn Ranger (female, male så heeelt håpløs ut hvordan han løp med bittesmå ben)

Human Mesmer (female, male så teit ut, og female spilte voldsomt på sex appeal så det passet godt)

 

Kommer nok også til å kjøpe minst èn ekstra slot for å lage en warrior. Kanskje necromancer og guardian også selv om jeg synes de var ganske kjedelige. Liker å ha èn av hver klasse i et spill.

 

Men samtidig så blir det så dårlig ytelse for så mange at det er vanskelig å få testet alt annet, så det blir nok fikset opp litt til neste BWE.

 

Leste noen dommedagsprofetier om at det var veldig krevende å skrive om singlethread programmer til multithread altså flere prosessorkjerner, og til GPU... håper de tar feil, eller at dette er noe Arena klarer før release, for det er håpløst å lansere et spill i 2012 som bare støtter èn prosessor og i tillegg er tungt bundet opp i CPU instruksjoner.

 

 

Ang dårlig fps i beta så er det for dem som ikke vet enda pga spillet var mer eller mindre låst til å bruke CPU og ikke GPU. Når dem åpner for GPU bruk så vil nok ytelsen i spillet øke dramatisk.

 

Fingers crossed :) Må håpe og tro at Arena vet hva de driver med. De har levert på alle andre punkter.

 

Nice og leste også at high-res teksturer var skrudd av i betaen selv om du satte alt på high.

Egentlig overraskende siden jeg syntes grafikken var meget meget bra.

 

Grafisk polering er gjerne det siste som dyttes inn. Kan virke i dette tilfellet som om enkelte folk på prosjektet ligger litt foran andre og at det er derfor en del ting lar vente på seg.

Lenke til kommentar

Kommer sikkert mesmer-way i 5v5 - tenk hvor annoying det er med 5 mesmers og alle de illusions og copy's... å spille mot 1 mesmer er allerede veldig irriterende.

 

Mesmers var vanskeligste klassen jeg spilte mot også. Det er ikke bare å holde fokus på hvem som er den ekte for dem har ability som teleporterer dem og den som var "ekte" modellen blir nå en illusjon.

Med AOE damage ser man fort hvem som er ekte da men utrolig plagsom klasse å ta ned.

 

5 Mesmers så ser jeg for meg det blir som å slåss mot Agent Smith. Burly Brawl i Guild Wars 2. Får vi håpe noen av oss blir Neo.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

 

 

Angående å betale for å spille i betaen: Det ser ut som folk har vanskelig for å forstå at de ikke ber deg betale for å spille i betaen, men de sier at hvis du kjøper spillet før det har kommet ut, så skal du få være med å beta teste spillet hvis du ønsker det. Jeg betalte ikke i den minste grad for å beta teste spillet selvom jeg har gledet meg til det lenge, men det er kanskje bare meg som er sær og ikke ser problemet med å få med noe ekstra for å kjøpe det før det har kommet ut...

 

 

 

MEN.. hadde du/dere kjøpt spillet no vist det ikke var noen beta tilgang inkludert i kjøpet?

Lenke til kommentar

Angående å betale for å spille i betaen: Det ser ut som folk har vanskelig for å forstå at de ikke ber deg betale for å spille i betaen, men de sier at hvis du kjøper spillet før det har kommet ut, så skal du få være med å beta teste spillet hvis du ønsker det. Jeg betalte ikke i den minste grad for å beta teste spillet selvom jeg har gledet meg til det lenge, men det er kanskje bare meg som er sær og ikke ser problemet med å få med noe ekstra for å kjøpe det før det har kommet ut...

 

 

 

MEN.. hadde du/dere kjøpt spillet no vist det ikke var noen beta tilgang inkludert i kjøpet?

 

Definitivt.

Lenke til kommentar

Angående å betale for å spille i betaen: Det ser ut som folk har vanskelig for å forstå at de ikke ber deg betale for å spille i betaen, men de sier at hvis du kjøper spillet før det har kommet ut, så skal du få være med å beta teste spillet hvis du ønsker det. Jeg betalte ikke i den minste grad for å beta teste spillet selvom jeg har gledet meg til det lenge, men det er kanskje bare meg som er sær og ikke ser problemet med å få med noe ekstra for å kjøpe det før det har kommet ut...

 

 

 

MEN.. hadde du/dere kjøpt spillet no vist det ikke var noen beta tilgang inkludert i kjøpet?

 

Definitivt.

 

This^

Lenke til kommentar

Traits låser ikke bare opp nye egenskaper til karakteren din, men gjør den også mer helse/armor/crit/skade osv. Traits bør velges med omhu, og ikke bare går for de kuleste greiene. Da får du fort en gimp class som, ikke får utnyttet potensialet sitt.

Samt traits er ikke det eneste, man har runes og sigils også, som er en gamechanger. Det blir fort mye å velge i.

 

Angående skills, så er det bare egnigeer (delvis) og elemetalist som har mange av dem. De fleste andre kan bare veksle mellom 2 våpen in-combat.

Lenke til kommentar

 

 

MEN.. hadde du/dere kjøpt spillet no vist det ikke var noen beta tilgang inkludert i kjøpet?

 

Definitivt.

 

This^

 

hmm bare jeg som kjøper no for å teste spillet i beta altså? Ikke missforstå, spillet er verdt pengene, men hadde det ikke vært beta nøkkel i kjøpet hadde jeg ventet til release date nærmet seg.

Lenke til kommentar

 

MEN.. hadde du/dere kjøpt spillet no vist det ikke var noen beta tilgang inkludert i kjøpet?

 

Definitivt.

 

This^

 

hmm bare jeg som kjøper no for å teste spillet i beta altså? Ikke missforstå, spillet er verdt pengene, men hadde det ikke vært beta nøkkel i kjøpet hadde jeg ventet til release date nærmet seg.

 

Lets just say, det var ikke veldig vanskelig å få tak i to beta nøkler til venner av meg som vurderte å kjøpe spillet (PAX keys forøvrig om noen lurte), men ønsket å prøve det før de gjorde ett endelig kjøp (begge kjøpte det forøvrig, yay ^^ ).

 

Selv så ville jeg kjøpt det så tidlig, beta key or not. Dette er spillet jeg har ventet på flere år, og at beta key er inkludert er en stor bonus. At jeg får prøvd det ca en gang i måneden frem til release, med venner, og følge utviklingen eyes-on på den måten, even better :)

Endret av TheRealL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...