Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Jeg foretrekker også vanskelige class og er en av grunnene til at jeg vurderer elementalist. Jeg har spilt warrior eller "plate classes" i alle andre mmo spill så jeg vil helst prøve noe nytt når GW2 kommer ut. Hva med Mesmer og Necromancer? Hvordan ville dere rangert disse tre classene utifra vanskelighetsgrad og hvor morsom de er å spille? Jeg misunner virkelig dere som er i betaen nå! x)

 

Har ikke prøvd de, men å slåss mot Mesmer er noe av det mest jævligste som er. Siden dem kan klone seg selv. Så når du ser en Mesmer så er det gjerne 6 av dem. Så hvem angriper du ? :p hehe. Som å slåss mot Agent Smith bare at du ikke er Neo dessverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crashet hos meg :( Kanskje på tide med en pause igjen uansett..

 

Jeg har spilt warrior eller "plate classes" i alle andre mmo spill så jeg vil helst prøve noe nytt når GW2 kommer ut.

 

Tja, plate her er ikke helt det samme som plate i andre spill. Hvis du spilte wow classic, så er det litt som å spille en dps warrior med chain armor, ispedd litt hunter skills (aka funker helt greit på range, men har litt mer oomph up and personal)..

 

Men for all del, er maange interessante klasser! Elementalist var litt kjedelig syns jeg, kanskje prøve en mesmer eller engineer neste. Begge ser ganske så interessante ut :D

Lenke til kommentar

Har spilt betaen en god stund nå. Er 100% ferdig i Queensdale (gjort alle quest, tatt alle skillpoints osv).

 

Det som irriterer meg er at jeg kun er level 14, og mainquestet mitt fører meg for tiden til et level 16+ sted. Føler det er en liten jobb å gjøre der før release. Slik at man ikke skal bli tvunget til å gjøre _mer_ enn 100% completion av forskjellige soner. Greit nok at de regner med at folk skal spille pvp osv, men det bør ikke være slik at man MÅ grinde mobs, eller MÅ spille pvp i tillegg til å gjøre samtlige quest, og explore alt, for å opprettholde en god nok level til questing.

 

Ellers er jeg storfornøyd med spillet. Det lagget forferdelig mye i går kveld, men utover natta når det ble mindre (les: fremdeles jævelmange folk) trafikk på serverene, ble det totalt laggfritt en stund. En komplett annen spillopplevelse.

 

Kjenner jeg gleder meg til fullrelease. Jeg var, og er, blodfan av de originale guildwars spillene, og ser frem til hva competative pvp kan utvikle seg til i GW2. Har enda ikke lest noe om GvG, men satser på at det kun er fordi jeg ikke har lest så alt for mye om GW2.

 

Eneste jeg har fått med meg er at det skal være to forskjellige type pvp. Casual, og competative. Der casual er at man queuer opp til en stor clusterfuck ála battlegrounds i wow, mens competative er 5v5 i tournament play. Håper de implementerer noe ála Hall of Heroes, som kan spilles hele tiden, hver dag, gitt at det er andre som også spiller det. Uten om de daglige, ukentlige, og månedlige turneringene.

Lenke til kommentar

Kommer ikke inn jeg heller... kjipt.

 

Har spilt betaen en god stund nå. Er 100% ferdig i Queensdale (gjort alle quest, tatt alle skillpoints osv).

 

Det som irriterer meg er at jeg kun er level 14, og mainquestet mitt fører meg for tiden til et level 16+ sted. Føler det er en liten jobb å gjøre der før release. Slik at man ikke skal bli tvunget til å gjøre _mer_ enn 100% completion av forskjellige soner. Greit nok at de regner med at folk skal spille pvp osv, men det bør ikke være slik at man MÅ grinde mobs, eller MÅ spille pvp i tillegg til å gjøre samtlige quest, og explore alt, for å opprettholde en god nok level til questing.

 

Enig i dette. Sliter litt med å finne events/quest til min level. Til og med under level 10. litt merkelig det. Å grinde mobs virker det ikke som det er mye xp å hente fra. Har dog ikke spilt til lenger en lvl 9 ca, på guardian og ranger. De jeg har spilt mest på. Prøvd engineer såvidt også men det syns jeg var kjedelig i begynnelsen så gadd ikke mer. Og mesmer var utrolig squishy syns jeg. skjønte heller ikke helt hvordan jeg skulle spille den klassen (rotasjon osv). Necro og Ele var ganske gøy også, men har ikke spilt de så mye.

Lenke til kommentar

Det hadde vært greit med en infobox ved innlogging så vi i allefall kunne fått en ETA....

 

Er ikke sikkert de har en ETA enda. Vanskelig å gi en ETA hvis du ikke vet hva feilen er.

 

Hehe, enda vanskeligere å gi en ETA når forumet også er nede uten noen form for logistikk =P

Lenke til kommentar

Kjeder meg her... Så spekulerer litt på hva som kan forårsake problemene :D

 

Siden det ser ut til å ha med load å gjøre, tipper jeg (educated guess) at de møter på et c10k relatert problem...

 

Basically, det kommer mange innkommende requests hele tiden, og så lenge du klarer å svare i en rate som er raskere eller like raskt som køen, så går alt bra. Kommer man litt over (kan skje med en spike for den sags skyld), og køen bygger seg opp, tar mer og mer ressurser, ting går tregere å svare på fordi maskinen(e) også bruker ressurser på å holde orden på den voksende køen av forbindelser, og plutselig er alt totalt fucka. Kan gå fra "funker helt fint" til "totalt sprengt kapasitet" på sekunder. Så, tipper en av komponentene en eller annen plass i systemet dems har en slik grense, og de traff den nå (fordi det ikke har vært så mange gyldige spillere aktive samtidig før).

 

Ikke det letteste å fikse, og når det først er skjedd så må antall requests per sekund ganske langt ned i forhold til "vanlig maks" for å rydde køen. Ser ut til å både skje på "login" delen og "enter world" delen, så trolig en komponent som er felles for begge.. Første tanke er da databasen(e), siden de tradisjonelt har slike problemer :D Uansett, kinkig situasjon, og ikke alltid like lett å få løst (vil i verste fall kreve en komplett rewrite av deler av logikken).

 

Vel, min gjetning iallefall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...