Gå til innhold

Noen som har hatt sin Wii på service etter 2 år?


KANE2009

Anbefalte innlegg

Hei. Wii'en min har fungert helt greit nå i 2 år men det siste halvåret har den begynt å "fryse" midt i spillene. Sendte den inn på reparasjon til Bergsala Service gjennom Elkjøp Lørenskog og ble oppringt etter 3 dager, hvorpå servicemannen kort og greit sa at den har gått ut på garanti, og at en Wii kun har 1 års garanti og 2års reklamasjonsrett. Jeg gikk selvfølgelig rett til både Elkjøp (serviceavdelingen) og sendte mail til forbrukerrådet. Alle var enige om at det skulle være 2 års garanti og uansett 5 års reklamasjonsrett. Så da tenkte jeg at alt ville ordne seg. Ble så ringt opp idag av Elkjøp Service som sa at jeg måtte betale for reparasjonen hvis jeg skulle få det reparert. Er dette vanlig??? Skal ikke en spillkonsoll vare mer enn 2 år? Jeg har ihvertfall fått skikkelig avsmak på Nintendo, så det blir nok ikke noe mer av det på meg. Kommer også til å be alle jeg kjenner om heller å kjøpe seg noe annet. Har hatt xbox'en min inne på service en gang etter 3 år og det var ikke noe problem. Skikkelig møkkaservice jeg fikk rett og slett. Noen som har noen andre erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så det er nintendo sin feil at ikke elkjøp vet hvor lang reklamasjonstid du som forbruker har?

 

edit: leif

Elkjøp har ett eget skriv de med reklamasjonstider og garantier. Der står det svart på hvitt at det er 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett på Wii. Og ja, det er Nintendo sin feil, for ifølge Bergsala Service har de fått føringer direkte fra Nintendo om at det er 1 års garanti og 2 års reklamasjonsrett.

 

Vi skal ha 5 års reklamasjon, send inn og få den fikset.

Den er allerede inne, men fikk telefon fra Bergsala Service om at enten kunne de sende den tilbake ureparert eller så måtte jeg ut med litt over tusenlappen for å få den fikset/få ny konsoll, noe jeg synes er urimelig. Har pratet med en veldig hyggelig kar på Elkjøp Kundesenter idag som sendte ut litt mailer til de som jobber på Bergsala og han sa at han skulle fikse det. Får han fikset det blir jeg virkelig positivt overrasket :)

Lenke til kommentar

Har nå fått beskjed om at Wii'en kommer til å bli reparert på Elkjøp sin regning. Synes dette var veldig godt gjort av Elkjøp. Ble virkelig overrasket da jeg fikk telefon idag fra Kundesenteret om at de hadde fikset det. Slik service liker jeg. Elkjøp gjorde noe i den saken veldig mange andre ikke gjør: de tok heller regningen selv også tar de det heller med Bergsala senere. Kan komme på ett par andre steder jeg har vært som nok hadde prøvd seg istedenfor. Ble nesten litt Elkjøp frelst av hele opplevelsen. Tusen takk Elkjøp!

Endret av Kimma16
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...