Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vordan håndterer du en 2gate canonrush med overpool?,

Som ellers med cannonrush er problemet å scoute det i tide. Så hvis jeg ikke greier å drepe scoutingproben sender jeg en zergling etter den så han ikke kan snike seg til en proxypylon. Og så lenge jeg holder lingsa i live enten inni eller utenfor basen hans har jeg stålkontroll på hva han driver med og det skal normalt ikke være mulig å få has på dem uten en stalker eller sentry. Med andre ord er det lett å vite om man trenger spinecrawlers.

 

Tja, er det 11 pool 18 hatch du spiller?

 

Ja, som oftest. Jeg drar extractortrikset på nytt etter at jeg starter på overlorden og bygger to droner til når overlorden kommer ut. Når pool er ferdig lager jeg queen og 4 lings. De to siste lingsa kommer noen sekunder senere og da er jeg på 18/18 supply og sparer til klekkeriet. I tillegg kan man alltids ombestemme seg og lage droner i stedet for lings hvis man heller vil kjøre øko i stedet for å legge på press.

Lenke til kommentar

Går nesten utelukkende 15 hatch (vil at de skal blokke rampen), og av og til 10 pool. Eneste med 15 hatch er at det på enkelte maps ofte er lurt å beholde en av de tidlige overlordene i basen, i tillegg til å måtte scoute utkanten av basen med drones. Går han forge+fe skaffer jeg lair på 4:15 og spine rusher wallen og vinner.

 

Med 10 pool er man garantert å komme inn i basen før zealot (på små maps får man også ofte tid til å snipe artosis-pylonen = gg). Droner hardt bak det, med queen, sein gass. Man ligger foran i econ, følger opp med et roach push, ettersom det vil være lite annet enn zealots på kartet.

jeg har så lyst å PvZ'e deg på en standard map som meta eller shatteredT :p har du tid nå?

Lenke til kommentar

Hadde tidligere ikveld en spesiel opplevelse på 3v3 Dig Site, main basen min var mined out, men kunne ikke se at jeg hadde idle probes. Og ser på replayen at de automatisk gikk ned til teammaaten min og begynte å høste inn på hans mineral linje(hannes main). De gikk til min expo med mineralene men tok så returen opp i hans sin base og fortsatte. Noe som er kommet i en patch eller noe sånt det? Eller er det bare en random bug? Ikke opplevd det før.

 

 

*host host* så replayen igjen i normal speed, og da så jeg at det var jeg som var bug'en, aner ikke hva jeg har drevet på med :p

Men kan nå legge med replayen for å vise mine "noobskills" :p skjer ca etter 19:30 min, jeg er blå toss

Probes på slang.rar

Endret av Hr Kotelett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...