Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Noen som har tid til å spille noen kamper med meg i dag?

Føler jeg har mistet grepet på mange essensielle ting.

 

Build order og spesielt scouting.

Ta noen kamper i kveld? :)

Hadde vært flott!

 

 

Jeg syns synd på protoss som prøver på tidlig ekspansjon, de har aldri sjangs da :(

Jeg går nesten aldri 4gate heller, ofte har jeg sein 2gate robo, men de klarer ikke å ha lik mengde med tropper, og jeg får jo scouted dem først (obs)

incontrol har påstått at det finnes et super-fast xpo build (for PvP) som fungerer på store maps, funker ikke mot 10gate hardcore 4gate tho,

jeg kan heller ikke buildet, og dette er bare noe jeg har hørt fra incontrol (og sett funke 1 gang)

d var rett før warp-inn nerfen tho

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Møtte enda flere protoss som prøvde med relativ fast expand.

Den første lagde mange stalkers og stoppet meg å stoppe han (hadde litt av hvert, lagde flere stalkers dog), tok han igjen, og så hadde han ikke nok tropper.

Den andre gjorde det litt mer gradvis, han lagde photo cannons og hadde nok sentries til å stoppe meg, jeg svarte med expande gold (var xel naga forresten), og gikk for collesus, force field bak han, han prøvde det samme, men jeg hadde som sagt collesus så de var ikke til hjelp.

 

Han svarte med å expande til gold, og hadde utrolig nok klart å ta meg igjen med collesus, men jeg valgte ikke å være overivrig, gikk litt tilbake og "target fire" han sine collesus (han hadde ikke nok tropper til å drepe mine fort nok). Nå som jeg tenker meg om, hadde han ikke thermal lance tror jeg :o

 

Når jeg spiller rolig og hele tiden prøver å finne ut hva motstanderen min gjør, føler jeg meg god, selvom jeg forsatt er bare på silver nivå, noe som jeg håper på å få fikset, har vunnet en del kamper på rad nå :)

Lenke til kommentar

Jeg tester ut Adelscott sitt PvP build litt for tiden. Kan få opp en expo relativt trygt ved hjelp av et par cannons.

er det den gamle zealot-åpningen hans du snakker om nå?

i så fall så tror jeg den døde ut, grunnet at fienden lett kan expande med en gang han ser dette, og du ikke kan vite dette på noen måte, og dermed MÅ lage canons uansett for safety.. men egentlig ikke trenger dem (så du ender på en måte opp med å ligge bittegrann forann i econ, men altfor langt bak i tech, siden begge blir 2base)

 

om det er et ant build så plz fortell :p, hater PvP etter warp-gate research nerfen, blinkstalker åpnere er bare ikke like gode som før :(

Lenke til kommentar

Fungerer godt på så godt som alle maps. Jeg dropper gass og cyber tidlig for å få en ekstra gate, så presser jeg først med 4 zealots før 2 stalkers kommer senere. Etter det skaffer jeg 3-4 gates, alt etter hvor mye damage jeg har gjort, og en forge. Cannons i basen hvis jeg tror han skal 4 gate meg, ellers i natural. Fungerer ihvertfall på mitt nivå.

Lenke til kommentar

Glhb? Giant Bomb? :p

 

Noen grunn til at du sperrer choken i starten av kampen? Videre virker buildet ditt veldig merkelig. Konstant produksjon av probes er veldig viktig, og hvis du stacker probes på nærmeste minerals i starten vil du kunne bygge 13 gate 14 gas uten å måtte kutte workers. Produksjonen ut av gatewaysene før warpgate er relativt dårlig, macroen glir ut ved flere anledninger, og du supplyblokker deg selv en god del ganger.

 

Når du angrep var du veldig usikker, og poket frem og tilbake. På et punkt i kampen hadde du mistet for over 2k resources, mens han hadde mistet 250. Du var nødt til å drepe han med det første colossipushet ditt, fordi expoen hans var oppe, mens din ikke var startet enda.

 

6 gateways, en forge og en robo er førøvrig ALT for mye på en base.

Endret av sarsi9
Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle meg den største tabben jeg gjorde under denne kampen?

Sånn bortsett fra å klare å sperre min immortal inne.

repimg-33-214932.jpg

 

Ble i grunn satt ut når jeg så en så tidlig forge med gateway :o

 

- 15 sekunder delayed gateway (på 12 supply!?)

- Feiler konstant probe-produksjon allerede 3 min inn i kampen

- Dårlig macro (floater minerals, svak utnyttelse av produksjonskapasitet)

- Dårlig bruk av chrono boost

- Ekstremt lavt antall arbeidere

- Ingen expansion (????)

- 0-0-0 upgrades 15 min inn

 

8:00: Du ser han har investert i static defence, og har han contained. Hvorfor expander du ikke?

10:30-13:00: Du leder i army og floater masse. Hvor er expanden?

16:00: Du ser han expander, men er hverken aggressiv eller økonomisk

 

Siste kampen starter du med en grusom posisjon. Kombinert med lavere nummer og upgrades blir dette selvsagt voldtet.

 

Kort oppsummert: Ingen strategi, ingen mekanikk.

 

Sorry, men dette er bare rør.

Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle meg den største tabben jeg gjorde under denne kampen?

Sånn bortsett fra å klare å sperre min immortal inne.

repimg-33-214932.jpg

 

Ble i grunn satt ut når jeg så en så tidlig forge med gateway :o

 

- 15 sekunder delayed gateway (på 12 supply!?)

- Feiler konstant probe-produksjon allerede 3 min inn i kampen

- Dårlig macro (floater minerals, svak utnyttelse av produksjonskapasitet)

- Dårlig bruk av chrono boost

- Ekstremt lavt antall arbeidere

- Ingen expansion (????)

- 0-0-0 upgrades 15 min inn

 

8:00: Du ser han har investert i static defence, og har han contained. Hvorfor expander du ikke?

10:30-13:00: Du leder i army og floater masse. Hvor er expanden?

16:00: Du ser han expander, men er hverken aggressiv eller økonomisk

 

Siste kampen starter du med en grusom posisjon. Kombinert med lavere nummer og upgrades blir dette selvsagt voldtet.

 

Kort oppsummert: Ingen strategi, ingen mekanikk.

 

Sorry, men dette er bare rør.

Jeg hadde det vel i hodet at man skal aldri expande i PvP :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...