Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Contain på Tal'Darim funker jo like bra som på andre maps. Hele greia med en contain er at han ikke skal kunne forlate basen sin. Hvor stort mappet er, er da totalt irelevant for hvor vanskelig det er å holde en contain, så lenge det er en choke du kan containe han gjennom, noe det er på tal'darim. Hvis han klarer å forlate basen sin, og få opp baser andre steder er det containen som har failet. Ikke mappet.

 

Eneste argumentet jeg kan se er at det ofte kan være langt å løpe med reinforcements - men det er stort sett ikke et problem. Har sett contains på Tal'darim i proffmatcher ofte.

Lenke til kommentar

contain fungerer fint selv om protossen har 3baser, utenom d så er jeg enig med deg pingas

 

distansen gjør at en strategi som går utpå kontain lett kan bli stoppet tho, og mappen har mye å si for en contain, spesielt om tossen har vært flink gutt og gjemt en probe ute på mappet for proxy pylon. (i og med at harass er vanskelig å deale med for en biomech terran som er på andre siden av mappet med hovedarmeen), men d kommer jo litt ann på når vi er i spillet og da.

Lenke til kommentar

Du kan ikke containe en protoss på Tal'Darim fordi han får 3 baser gratis uansett. Med 3 baser er det ikke noe problem å knekke en contain – og når det skjer har ikke mech tilstrekkelig reproduksjon.

Feil.

 

Du kan containe på fler steder på mappet. Se vedlagt illustrasjon.

 

Oransj = locker motstanderen på én base.

Rød = locker mostanderen på to baser.

Blå = locker motstanderen på 2-3 baser, litt varierende av hvor aktiv du er på å harasse naturalen opp kliffen.

 

post-93392-0-90544600-1308875741_thumb.png

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Expand, expand og expand. Ta hele mappet om du kan. Når du har god nok økonomi, og høy nok tech, vil du kunne knuse han så og si uansett.

 

Trutler han med tanks er broodlords alltid gunstig, knus siegetanken hans og løp over han med roaches/ultras/lings/infestor/younameit.

 

Den beste måten å straffe passivt play på er

1. Ikke la han spille passivt. Harass.

2. Spill passivt selv, men gjør det bedre. Ta risker fordi du vet han er passiv - ta så mange expansions som overhodet mulig.

 

Disse to kombinert er naturligvis optimalt.

Lenke til kommentar

Du kan ikke containe en protoss på Tal'Darim fordi han får 3 baser gratis uansett. Med 3 baser er det ikke noe problem å knekke en contain – og når det skjer har ikke mech tilstrekkelig reproduksjon.

Feil.

 

Du kan containe på fler steder på mappet. Se vedlagt illustrasjon.

 

Oransj = locker motstanderen på én base.

Rød = locker mostanderen på to baser.

Blå = locker motstanderen på 2-3 baser, litt varierende av hvor aktiv du er på å harasse naturalen opp kliffen.

 

post-93392-0-90544600-1308875741_thumb.png

eeeh, dine områder som du viser, må du jo mer eller mindre rushe for å få til en contain på, for selv ikke raven/banshee/marine/tank 1base rush komer før protoss har minst 1 expansion

Lenke til kommentar

Både rød og oransje er urealistiske posisjoner å containe. Protoss vil ha naturalen før en god mengde tanks kan komme, og vil ha kontroll over rød rampe med arc av units. Når thermal lance er ferdig er blå borte.

 

Når man da hopper inn i late-game har terran infrastruktur til mech, dårlig bio upgrades, ingen mobilitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke containe en protoss på Tal'Darim fordi han får 3 baser gratis uansett. Med 3 baser er det ikke noe problem å knekke en contain – og når det skjer har ikke mech tilstrekkelig reproduksjon.

Feil.

 

Du kan containe på fler steder på mappet. Se vedlagt illustrasjon.

 

Oransj = locker motstanderen på én base.

Rød = locker mostanderen på to baser.

Blå = locker motstanderen på 2-3 baser, litt varierende av hvor aktiv du er på å harasse naturalen opp kliffen.

 

post-93392-0-90544600-1308875741_thumb.png

Jeg har sett den blå "containen" brukt i GSL mot Protoss. Poenget er at man bruker siege tanks til å hindre mining fra natural expanden. Definitivt en brukandes strategi.

Lenke til kommentar

Og hvorfor ikke prøve siege tanks? Er jo en utrolig god unit.

Hva i all verden skulle han oppnå med siege tanks? Gir opp all mobilitet, sammen med evne til å være aggressiv. Contain på Tal'Darim? Lol.

I senere stadier av spillet er jo Siege Tanks gull verdt. De koster utrolig lite, og i siege mode tar de 50dmg mot armor, uoppgradert. Alle terrans burde vurdere siege-tanks i late games, du så jo hvor lett protoss eide marauders og marines.

Lenke til kommentar

Og hvorfor ikke prøve siege tanks? Er jo en utrolig god unit.

Hva i all verden skulle han oppnå med siege tanks? Gir opp all mobilitet, sammen med evne til å være aggressiv. Contain på Tal'Darim? Lol.

I senere stadier av spillet er jo Siege Tanks gull verdt. De koster utrolig lite, og i siege mode tar de 50dmg mot armor, uoppgradert. Alle terrans burde vurdere siege-tanks i late games, du så jo hvor lett protoss eide marauders og marines.

Nei. Og nei, tanks er vanvittig kostbare. Problemet er ikke hvor mye de skader, men at man mister all mobilitet, gir opp all mulighet for aggresjon og reproduksjon.

 

På Tal'Darim vil MMM+viking+ghost være langt mer kosteffektivt, sett at de har tilstrekkelig med upgrades.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...