Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vinner alle games mot terran. Marines, Siege Tanks, bedivacs og div. oppgraderinger tar dem hver gang. Hvertfall med drop bak basen samtidig som jeg går inn "forran".

De fleste i bronze utvider bare med en base, og holder nesten alle units inne alt for lenge.

Vinner ca halvparten mot Zerg, varierer litt.

 

Klikker for meg når jeg spiler mot protoss, utrolig mange som går mass void rays! Jeg må bli bedre på å scoute, men hva burjeg jeg gjøre mot de helsikkes void rays'ene? :p

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke sove i natt, så jeg slengte isammen en skikkelig trænslåt, med HuK og IdrA i hovedrollen.

 

Vi kjenner vel alle til "I just told him to fuck off"-uttalelsen til IdrA. :p

http://soundcloud.com/knofle/i-just-told-him-to-fuck-off/s-stiPA

 

Har faktisk fått over 1200 lyttinger på 4 timer, og er på forsiden av Reddit Starcraft. :O

 

Originalintervjuer:

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vinner alle games mot terran. Marines, Siege Tanks, bedivacs og div. oppgraderinger tar dem hver gang. Hvertfall med drop bak basen samtidig som jeg går inn "forran".

De fleste i bronze utvider bare med en base, og holder nesten alle units inne alt for lenge.

Vinner ca halvparten mot Zerg, varierer litt.

 

Klikker for meg når jeg spiler mot protoss, utrolig mange som går mass void rays! Jeg må bli bedre på å scoute, men hva burjeg jeg gjøre mot de helsikkes void rays'ene? :p

Svaret er vel å aldri la han få mange void rays. Altså, han vil ha lite forsvar early-game og til dels mid-game, så du må pressure han for å holde void ray counten hans nede.

Lenke til kommentar

Vinner alle games mot terran. Marines, Siege Tanks, bedivacs og div. oppgraderinger tar dem hver gang. Hvertfall med drop bak basen samtidig som jeg går inn "forran".

De fleste i bronze utvider bare med en base, og holder nesten alle units inne alt for lenge.

Vinner ca halvparten mot Zerg, varierer litt.

 

Klikker for meg når jeg spiler mot protoss, utrolig mange som går mass void rays! Jeg må bli bedre på å scoute, men hva burjeg jeg gjøre mot de helsikkes void rays'ene? :p

umuli å svare på med mindre du spesifiserer, er d 3gate+voidray push? eller er det et 2base style all-inn/pressure?

vor mange er det? vor mange gw's har han i tillegg? alt dette er relevant til va du burde gjør

men som regel er stimma marines vikti uansett mot alle vr builds

Lenke til kommentar

Shakuras.

Syns dere at close positions skal fjernes fra spillet?

Nei, jeg syntes det skal fjernes fra turneringer, men greit med litt rushing og slike rare ting som skaper litt variasjon på ladder.

 

Spiller zerg, og er det close position er det auto all in for min del, men det er greit å ha noen sånne games og.

Lenke til kommentar

Shakuras.

Syns dere at close positions skal fjernes fra spillet?

Nei, jeg syntes det skal fjernes fra turneringer, men greit med litt rushing og slike rare ting som skaper litt variasjon på ladder.

 

Spiller zerg, og er det close position er det auto all in for min del, men det er greit å ha noen sånne games og.

Sant det, men er det ikke litt urettferdig for zerg når det er close air positions?

Lenke til kommentar

Blir du slått av en protoss late-game, så er han antakelig bedre enn deg. Protoss er på ingen måte op mot zerg, hvertfall ikke nå lenger

og dette har du testa?

Er egentlig enig jeg, som zerg må du klare å containe protoss til maks 3 baser, får han en 4. så vinner han normalt - men det er ikke overpowered, det er bare sånn det er. Du må ligge foran protoss i baser, de er en treg, immobil rase du må utnytte overtaket du får med map control tidlig, eller punishe for raske expands.

 

Shakuras.

Syns dere at close positions skal fjernes fra spillet?

Nei, jeg syntes det skal fjernes fra turneringer, men greit med litt rushing og slike rare ting som skaper litt variasjon på ladder.

 

Spiller zerg, og er det close position er det auto all in for min del, men det er greit å ha noen sånne games og.

Sant det, men er det ikke litt urettferdig for zerg når det er close air positions?

Jeg syntes ikke det, gjør det jo ofte lettere å scoute når de tar gass og hvor mye, og så kan du hive ned evo chamber, extra queens, og ta en 3. base raskt.

 

edit: Skal gå med på at det er urettferdig med close positions mot zerg, men i all hovedsak når det er close by ground - ikke air.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Jeg åpner som regel med overpool på små kart i ZvP og har fått noen enkle poeng på det. Virker som om noen protoss får litt panikk når de ser tidlig spawning pool. De lager full walloff med to gates, men glemmer å rallye zealots på utsiden. Dermed blir de nødt til å stå å se på mens jeg chipper ned begge gatewayene med tre lings på hver av dem.

 

Jeg lager alltid hatch og droner imens, så selv om han har skikkelig walloff kan jeg få igang økonomihjula igjen ganske kjapt siden queen også kommer ut tidligere enn vanlig.

Lenke til kommentar

Jeg åpner som regel med overpool på små kart i ZvP og har fått noen enkle poeng på det. Virker som om noen protoss får litt panikk når de ser tidlig spawning pool. De lager full walloff med to gates, men glemmer å rallye zealots på utsiden. Dermed blir de nødt til å stå å se på mens jeg chipper ned begge gatewayene med tre lings på hver av dem.

 

Jeg lager alltid hatch og droner imens, så selv om han har skikkelig walloff kan jeg få igang økonomihjula igjen ganske kjapt siden queen også kommer ut tidligere enn vanlig.

vordan håndterer du en 2gate canonrush med overpool?, er egentlig bare nysjerri, ettersom vist jeg skal se for meg en followup for en 2gate overreaksjon fra toss mot overpool, måtte jo vært å putte ned forge og bringt 2 probes og canonrusha?

 

edit: med mindre du følger opp med virkeli tidlig roach-agresjon da, som ville totalt knust alle 2gate uten cyber formater

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Tja, er det 11 pool 18 hatch du spiller? Det er jo en ok økonomisk åpning.

 

Personlig foretrekker jeg 15 pool 17 gas 16 hatch mot protoss. Jeg liker den pga at den er safe mot cannon rush, proxy 2 gate, 4 gate, osv. Normalt i hvert fall. Eneste problemet er at den gir protoss en liten fordel med forge fast expand (fordi de kan hive ned nexus på 16 før forge, og fortsatt få opp cannon før du kommer til basen med lings på normale maps).

Lenke til kommentar

Går nesten utelukkende 15 hatch (vil at de skal blokke rampen), og av og til 10 pool. Eneste med 15 hatch er at det på enkelte maps ofte er lurt å beholde en av de tidlige overlordene i basen, i tillegg til å måtte scoute utkanten av basen med drones. Går han forge+fe skaffer jeg lair på 4:15 og spine rusher wallen og vinner.

 

Med 10 pool er man garantert å komme inn i basen før zealot (på små maps får man også ofte tid til å snipe artosis-pylonen = gg). Droner hardt bak det, med queen, sein gass. Man ligger foran i econ, følger opp med et roach push, ettersom det vil være lite annet enn zealots på kartet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...