Gå til innhold

- Apple må ta ansvar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At folk gidder å bruke energi på å diskutere dette er et stort under for meg.

Da regner jeg med at all debatt for deg er helt ukjent.

At folk diskuterer den offentlige opptreden til verdens største dataselskap er ikke vanskelig å forstå.

 

Faktisk ikke, men denne debatten er helt håpløs. Media har rævkjørt alle nyanser i saken.

 

Bra at du kan nyansere debatten med fine nyanserte uttaelser som "At folk gidder å bruke energi på å diskutere dette er et stort under for meg.

", "Denne debatten er helt håpløs" da.

 

AtW

Lenke til kommentar

At folk gidder å bruke energi på å diskutere dette er et stort under for meg.

Da regner jeg med at all debatt for deg er helt ukjent.

At folk diskuterer den offentlige opptreden til verdens største dataselskap er ikke vanskelig å forstå.

 

Faktisk ikke, men denne debatten er helt håpløs. Media har rævkjørt alle nyanser i saken.

Så flott at vi har enkelte som kan fortelle oss om hvilke debatter som er håpløse eller ikke. Det som forøvrig er håpløst i denne saken er Steve Jobs barnslige sutring. Hvis det er slik Apple skal oppføre seg i fremtiden når de møter litt motgang ser jeg hvertfall fram til mye god underholdning. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ramius: Sannheten er relativ. Jeg forstår synspunktene dine, men synes kanskje du er i overkant positiv i forhold til hvordan Jobs har taklet dette. Han kunne fint ha feid det hele under teppet på en mye mer elegant måte, men istedet virker det som om en fjær blir til fem høns hver gang han kommenterer dette.

Skulle ønske det var en minusknapp. Da hadde jeg brukt den på dette innlegget.

 

Så du hadde foretrukket om Steve Jobs bare feid alt under teppet du altså? Istedenfor å være åpen og ærlig om det?

 

Noen mennesker ønsker bare å leve i tåke.

Lenke til kommentar

Uten å si meg enig i måten Apple har gjort dette, så må jeg innrømme at jeg syntes det er dårlig gjort av media å blåse dette opp så til de grader!

 

I tillegg syntes jeg det er merkelig av media å ikke gjøre det samme med de andre produsenten som tilsynelatende har mye av det samme problemet med sine telefoner...

Lenke til kommentar

Bare jeg som er litt forvirret?

Jeg trodde det var snakk om at det var nok å legge en finger over den gap'en imellom antennene på siden av iphone4.

Noe som ikke helt gjør det til sammenligningsgrunnlag i forhold til å holde rundt telefonen med begge hender og dødsforakt som man gjerne må for å få f.eks nokia71 til å falle 1 bar i signalstyrke.

 

Og om det ikke er det med gap'en, men at folk holder rundt den, hvorfor skal body/case fikse problemet? Blir det ikke da bare mer som er med å sperrer for signalene?

Lenke til kommentar

Bare jeg som er litt forvirret?

Jeg trodde det var snakk om at det var nok å legge en finger over den gap'en imellom antennene på siden av iphone4.

Noe som ikke helt gjør det til sammenligningsgrunnlag i forhold til å holde rundt telefonen med begge hender og dødsforakt som man gjerne må for å få f.eks nokia71 til å falle 1 bar i signalstyrke.

 

Og om det ikke er det med gap'en, men at folk holder rundt den, hvorfor skal body/case fikse problemet? Blir det ikke da bare mer som er med å sperrer for signalene?

 

Selvfølgelig dreier det seg om å plassere fingeren feil, men enkelte her stikker fingrene i øret og roper "LA LA LA LA LA" når noen prøver å si det til dem, mens andre slutter å forstå norsk når de skal lese det med å plassere fingeren på feil sted på telefonen.

Endret av Andre1980
Lenke til kommentar

Bare jeg som er litt forvirret?

Jeg trodde det var snakk om at det var nok å legge en finger over den gap'en imellom antennene på siden av iphone4.

Noe som ikke helt gjør det til sammenligningsgrunnlag i forhold til å holde rundt telefonen med begge hender og dødsforakt som man gjerne må for å få f.eks nokia71 til å falle 1 bar i signalstyrke.

 

Og om det ikke er det med gap'en, men at folk holder rundt den, hvorfor skal body/case fikse problemet? Blir det ikke da bare mer som er med å sperrer for signalene?

 

Alle telefoner kan nok miste dekning ved å dekke til delen med antennen, men man kommer ikke utenfor at Apple har antenne på utsiden av telefonen, noe som gjør det mulig for kroppens (fuktige) bløtvev å komme i kontakt med antennen og kortslutte den, slik som i denne videoen, der en nøkkel gjør jobben:

 

 

Dere som sier at alle telefoner har like ille problem, vis meg den telefonen der dette kan skje utenom iPhone.

 

At Apple løser problemer med å gi folk bumpers, blir AKKURAT det samme som at andre produsenter løser det ved å legge noe utenpå antennen (dvs den er ikke i direkte kontakt med hendene men under et deksel). Apple må nå altså legge på et deksel de egentlig droppet i designet.

 

Jeg skal ikke uttale meg om problemet er ille i praktisk bruk eller ikke. Mulig det er en bagatell, og jeg er enig i at media har gått bananas, men denne feilen er spesiell for iPhone. Er lei av alle som sier at dette kan skje med alle telefoner. Er også lei av alle som sier at Steve Jobs nå har lært klodens innbyggere hvordan antenner fungerer, og at det er "flott" eller "storslagent" av Apple og gi ut gratis bumpers (til en telefon for 5000-6000 kr). Det skulle bare mangle, og er ikke noe "flott".

 

Jeg har forøvrig aldri lagt merke til at noen telefon jeg har brukt har mistet signal av å holde den, og i alle fall ikke gått fra 5 bars til ingen dekning. Men nå har i alle fall Apple fikset hvordan dekningen fremstår. Spørsmålet er jo bare hvorfor de lagde dekningsberegningen falsk fra begynnelsen av... Med de fantastiske og enorm dyre rommene de viser til der de sjekker dekningen på telefonene sine, er det helt utrolig om de liksom plutselig skal ha oppdaget en "seriøs feil" i hvordan telefonen beregner dekningen. Dette har de visst, eller så har de testet telefonen i sine svindyre rom og fått feil resultater hele tiden, helt til pubklikum sa ifra.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Det er jo ikkje bare apple sitt problem, det er alle mobilprodusenter sitt problem. Kvifor skal ikkje apple få vise på ein sakleg måte at det ikkje er bare deira mobil som har det problemet. Det er jo faktisk mesten alle. Hadde ingen problem med og gjenskape det på min Nokia e 71 heller. Men det er ein enkel person som går ut og seier at dette går så ender det opp med att alle prøver det samme og finner ut at du faktisk mister dekningen vis du klemmer rundt telefonen under dårlige dekningsforhold.

 

Og det viser jo tydeleg at Apple faktisk prøver så gått dei kan og fikse problemet og rette opp feilen.

 

Ser du på hvor mange som faktisk har levert den tilbake er jo dette ganske få, det vil jo seie at dei faktisk vil ha telefonen. Vis problemet var at telefonen faktisk ikkje kunne brukes hadde jo returmenden vert mykje høgare enn det den faktisk er. Media kan lett lage eit lite problem til verdens undergang, dessverre er det slik.

Lenke til kommentar

Det er jo ikkje bare apple sitt problem, det er alle mobilprodusenter sitt problem. Kvifor skal ikkje apple få vise på ein sakleg måte at det ikkje er bare deira mobil som har det problemet. Det er jo faktisk mesten alle. Hadde ingen problem med og gjenskape det på min Nokia e 71 heller.

Problemet er at det er såpass mye uvitenhet ute og går og minst halvparten har ikke fått med seg eller skjønt hva problemet er for noe. Derfor er det ekstremt lett for Apple å få godtroende kunder til å tro at "dette er et problem som alle mobiler har" :roll:

Lenke til kommentar

Problemet er at det er såpass mye uvitenhet ute og går og minst halvparten har ikke fått med seg eller skjønt hva problemet er for noe. Derfor er det ekstremt lett for Apple å få godtroende kunder til å tro at "dette er et problem som alle mobiler har" :roll:

Og det er nok like mange som tror at "iPhone 4 har dårlig dekning om man holder den i venstrehånda".

Endret av genser
Lenke til kommentar

Ramius: Sannheten er relativ. Jeg forstår synspunktene dine, men synes kanskje du er i overkant positiv i forhold til hvordan Jobs har taklet dette. Han kunne fint ha feid det hele under teppet på en mye mer elegant måte, men istedet virker det som om en fjær blir til fem høns hver gang han kommenterer dette.

Skulle ønske det var en minusknapp. Da hadde jeg brukt den på dette innlegget.

 

Så du hadde foretrukket om Steve Jobs bare feid alt under teppet du altså? Istedenfor å være åpen og ærlig om det?

 

Noen mennesker ønsker bare å leve i tåke.

 

Jeg hadde foretrukket at Jobs/apple, med sine kunnskaper om medias interesse for nettopp apple sine iting, hadde tråkket litt mer varsomt. En filleting for de fleste blir blåst opp til det ubegripelige.

For de det gjelder skal det selvsagt kompenseres, men resten trenger ikke å bekymre seg for dette.

Forstår du litt bedre nå hva jeg mente nå?

Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig aldri lagt merke til at noen telefon jeg har brukt har mistet signal av å holde den, og i alle fall ikke gått fra 5 bars til ingen dekning.

De aller aller fleste har heller aldri lagt merke til det på iPhonen heller. Du får sjekke ut selv, for det er fakta at de fleste andre telefoner funker likt, bare problemet virker å være litt større på iPhone 4.

Lenke til kommentar

De som tror dette er et problem alle mobiler har, har ikke skjønt hva problemet er:

 

Problemet til iphone er at man ved å ta på den utvendige antennen (ved skjøten) gjør at telefonen mister (nesten) alt signal.

 

Dette er fordi antennen er på utsiden, noe som kanskje er den dummeste design-feilen i mobilenes historie.

 

Dette er IKKE noe man kan etterligne på andre mobiler. Å holde rundt telefonen for å prøve å skjerme signalet er altså ikke det samme.

 

At apple prøver å skjule denne feilen ved å late som problemet er noe helt annet, er det som gjør at de får, og fortjener, all den negative pressen og oppmerksomheten de har fått.

Endret av zlinky
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...