Gå til innhold

- Apple må ta ansvar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt utrolig hvor mye media skriver om "problemet", som ikke er ett problem! Har selv testet iPhone 4 å forsøkt å gjenskape problemet, uten hell! Hvis du ikke har dårlig dekning i utgangspunktet, så har du ingen problemer, uansett hvor mye du prøver.

 

Så fordi det ikke er et problem når man har god dekning, så er det ikke ett problem? Det henger ikke helt sammen. Nå er det aknskje sant at problemet har fått vel mye oppmerksomhet, men det er ikke akkurat som apple lider veldig under oppmerksomheten de får fra pressen, sånn i sum.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skjerp dere, så klart kan de få lov å sammenligne? Hvor ofte gjør ikke alle andre også det?

Gi meg gjerne et eksempel på andre mobilprodusenter som hakker på andre produkter når noen har påpekt feil ved deres produkt - for jeg kan faktisk ikke huske å ha fått med meg at andre enn Apple gjør dette og har dette som vanlig reaksjonsmønster.

Lenke til kommentar

Det er helt utrolig hvor mye media skriver om "problemet", som ikke er ett problem! Har selv testet iPhone 4 å forsøkt å gjenskape problemet, uten hell! Hvis du ikke har dårlig dekning i utgangspunktet, så har du ingen problemer, uansett hvor mye du prøver.

Flott og høre begge sidene. Det vises jo at veldig få merker dette, basert på tallene fra Apple. Men det er jo tydelig at det er et større problem på iPhone 4 enn andre mobiler. Hvis ikke hadde det nok ikke blitt blåst så opp og heller ikke adressert av Apple.

 

Gi meg gjerne et eksempel på andre mobilprodusenter som hakker på andre produkter når noen har påpekt feil ved deres produkt - for jeg kan faktisk ikke huske å ha fått med meg at andre enn Apple gjør dette og har dette som vanlig reaksjonsmønster.

Påpekt feil var litt vel spesifikt til at jeg kan hoste opp så mange kilder på strak arm, men jeg kan nevne Sony som gjorde det på scenen under E3-konferansen i år f.eks.

 

Det er forresten ikke snakk om å hakke, har du sett hva de gjorde? De hadde en pressekonferanse om iPhone 4 sitt antenneproblem. I den anledning viste de fram 2 andre konkurrenters mobiler for å vise at dette ikke er noe som kun er feil med iPhone 4, det er et vanlig problem for mange mobiler at de mister litt dekning når man holder de feil. Hva er å hakke ned på? De sier ikke noe krenkende? Problemet ligger heller i at de ikke anerkjenner at iPhone 4 større problemer, men det er derfor vi har tabloider til å blåse opp problemet, så kan vi heller møtes på midten :)

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Som en bruker har sagt tidligere her, iPhone får mye oppmerksomhet rundt produktene sine og da er det helt naturlig at de får det når de har et problem også. Hvorfor skal ikke det nevnes?

Helt naturlig, men det betyr ikke at vi også når problemer blir oppblåst skal være obs på at de akkurat er det, oppblåst av tabloidene pga populariteten. Akkurat som når vi er obs på at iPhone ikke er Gud selv om samtlige tabloider bruker overskrifter som "iPhone-killer?" o.l.

Lenke til kommentar

Gi meg gjerne et eksempel på andre mobilprodusenter som hakker på andre produkter når noen har påpekt feil ved deres produkt - for jeg kan faktisk ikke huske å ha fått med meg at andre enn Apple gjør dette og har dette som vanlig reaksjonsmønster.

Påpekt feil var litt vel spesifikt til at jeg kan hoste opp så mange kilder på strak arm, men jeg kan nevne Sony som gjorde det på scenen under E3-konferansen i år f.eks.

Nøyaktig hva sikter du til her? kan du være litt mer spesifikk?

Lenke til kommentar

00:50 ut i denne:

Kan ikke se at det ble gjort noen forsøk på å bagatellisere egne designfeil gjennom å dra andre ned på samme nivå. Ikke ble det nevnt andre produsenter heller.

En ting er hva som gjøres indirekte i en reklamevideo, noe annet er hva som gjøres direkte for å prøve å bortforklare egne dårlige valg.

 

Siden det påstås at mange telefoner har dette problemet, kom gjerne med eksempler på andre telefoner som ved hjelp av en finger kan miste like mye dekning.

http://www.youtube.com/watch?v=RD188LlRBGM. Problemet er ikke «death grip», men at Iphone4 har en designfeil som gjør at telefonen kan miste mye dekning som et resultat at man legger en finger på feil plass.

 

Det er temmelig komisk at Apple prioriterer design over funksjon, for så å tilby en bumper, som ødelegger designen, som en fiks for dårlig funksjon. :)

 

Apple får ufortjent mye oppmerksomhet ved produktlanseringer. Det er jo bare rett og rimelig at de får ufortjent mye oppmerksomhet når de dummer seg ut også.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Hmm. Først sier han(Jobs) at folk ikke må "holde telefonen feil", hva enn det skal bety. Og så skal han dra med seg andre selskaper i samme møkka. Usedvanlig tåpelig begge deler.

 

Dette blir å overdrive. Det er ikke noe "søppel" folk dras inn i her. Det er bare den tekniske virkeligheten for de fleste apparater som har antenne. Jobs bidro til å dra oss ned på jorden igjen og se at dette faktisk gjelder alle, og ikke bare Apple.

 

Det er faktisk smart råd og si "ikke hold den på den måten". I tillegg har de markert antennens svakhetspunkt med en synlig bro, som alle har pekt ut. Det er vel og godt, og de burde skrive i bruksanvisningen at man ikke skal holde over den. Men det er plasseringen jeg syns er dum.

 

Jeg syns det også er kjempeflott at sjefen for selskapet kaller inn til pressekonferanse for å informere personlig. Dette styrker inntrykket mitt av Apple, som åpne, ærlige og engasjerte.

 

Det er ikke mangel på tilfeller hvor en sjef for et selskap velger å ligge lavt og gjøre seg vanskelig tilgjengelig, når produktene til selskapet hans blir kritisert. Jobs kommenterte også denne dårlige trenden i selve konferansen, da han sa "vi kunne hatt en vegg av PR foran oss, men det har vi ikke".

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

00:50 ut i denne:

Kan ikke se at det ble gjort noen forsøk på å bagatellisere egne designfeil gjennom å dra andre ned på samme nivå. Ikke ble det nevnt andre produsenter heller.

En ting er hva som gjøres indirekte i en reklamevideo, noe annet er hva som gjøres direkte for å prøve å bortforklare egne dårlige valg.

Det er jo latterlig spesifikt til å kunne komme med eksempler på noe likt. Poenget var forretningskulturen i USA er sånn at dette ikke er noe problem og heller ganske vanlig å snakke om/sammenligne seg med konkurrenter. Kan jo også nevne Netcom sine reklamer for tida som går direkte til angrep på telenor.

 

Siden det påstås at mange telefoner har dette problemet, kom gjerne med eksempler på andre telefoner som ved hjelp av en finger kan miste like mye dekning.

http://www.youtube.com/watch?v=RD188LlRBGM. Problemet er ikke «death grip», men at Iphone4 har en designfeil som gjør at telefonen kan miste mye dekning som et resultat at man legger en finger på feil plass.

Det er jo det jeg også sier, de bagatelliserer problemet litt, men alt er ikke svart/hvitt her! Prøv å forstå det! En forsvinnende prosentandel har klaget på dette. Og utallige tester har ikke klart å framprovosere dette en gang.

 

Apple får ufortjent mye oppmerksomhet ved produktlanseringer. Det er jo bare rett og rimelig at de får ufortjent mye oppmerksomhet når de dummer seg ut også.

So what? Det er fortsatt rett og rimelig å påpeke det i begge tilfeller at det er ufortjent mye oppmerksomhet!

Lenke til kommentar

Nexus One hadde et lignende problem, og Google rådet brukerene til å skifte område eller måten de holdt telefonen på.

http://www.phonearena.com/htmls/Google-Nexus-One-3G-issue-will-not-be-fixed-via-software-update-article-a_10973.html

 

Hvorfor ble ikke dette blåst opp like mye i media?

 

Nei si det? Kanskje fordi Apple er såpass stort og man forventer mye mer av en 5 generasjon mobil telefon iforhold til Google sin første telefon. Selv om den egentlig ble laget av HTC.

 

Edit: Det kan være en grunn at Google sa at det var en feil med telefonen og ikke avviste det blankt!

Endret av Ritualz1
Lenke til kommentar

At folk gidder å bruke energi på å diskutere dette er et stort under for meg.

Da regner jeg med at all debatt for deg er helt ukjent.

At folk diskuterer den offentlige opptreden til verdens største dataselskap er ikke vanskelig å forstå.

 

Faktisk ikke, men denne debatten er helt håpløs. Media har rævkjørt alle nyanser i saken.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...