Gå til innhold

Doofenscmitz treningslogg! Nå semi deaktivert...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for det :)

 

Fettklypa sier 9-10% men den er i grunnen bare en antydning, den viser 8mm rett ovenfor hoftebeinet og det er en nedgang fra 14mm tror jeg det var. Det står en plass lenger bak i loggen.

 

Jeg har tenkt å strippe fett til jeg er i litt mer enn god strandform, og nå som det tiner så kjapt her i Troms så blir det vel fjellturer allerede neste uke som burde hjelpe på :)

 

edit: post #306 på side 16 står alle begynnelsesmålene, og noen mindre flatterende bilder :p Er blitt bra forskjell :new_woot:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Her er eit bilde av Christian Thibaudeau der han sjølv meiner at han har ein feittprosent på mellom 7 og 7,5. Eg trur nok feittklypa viser nok litt for lite her ja. Men du har i det minste tatt av deg mykje feitt sida du starta å slanke deg.

 

Kommer du til å prøve å legge på deg litt musklar når du er fornøgd med kroppsfeittet, eller er mplet å vere "toned", men ikkje for stor?

 

image039.jpg

 

9sdmqu.jpg

Lenke til kommentar

Forskjellene mellom 7% og 9% er ganske store men jeg tror nok jeg er rundt 10 enda...

 

Jeg kan ikke bli større nå grunnet astma, det vil kreve for mye oksygen til muskulatur som igjen vil gi meg begrensninger på hvilke aktiviteter jeg kan utføre og jeg går MYE på fjellet og kjører en del snøscooter om vinteren så jeg tror jeg holder meg bare "toned" ja :)

Lenke til kommentar

Dagens trening...

 

Knebøy

6x20kg, 20kg, 40kg, 40kg, 60kg, 60kg, 60kg, 60kg, 60kg

 

Benkpress

6x40kg, 40kg, 50kg, 50kg, 60kg, 60kg

 

Dips

8xBW, 8xBW

 

Sittende roing

6x40KG, 40KG, 50KG, 50KG, 50KG

 

Pallof press

10x12kg, 12kg

 

 

Bra økt, var svett som en gris etterpå :new_woot:

Nå kommer formen seg :)

 

edit: fortsetter med PSMF til jeg er fornøyd, eller til vekta plutselig begynner å droppe. Da er det vel muskelmasse som stikker av :ph34r:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Etter et stort glass melk, en kvart pakke riskaker med karamellsaus på og 1/6 brioche (kake) så tror jeg jeg er klar for gymmen og denne ukas oppkarbing :new_woot:

 

BTW, tror sjokoladesaus er bedre siden karamellsausen er så tyntflytende... :p

 

RED BULL FTW!!! Her skal det løftes!!!

Lenke til kommentar

Dagens...

 

Markløft

 

6x50kg

6x50kg

6x60kg

6x60kg

6x70kg

6x70kg

6x80kg

6x80kg

 

Benkpress

 

6x40kg

6x40kg

6x50kg

6x50kg

6x60kg

6x60kg

 

Sittende roing

 

6x40kg

6x40kg

6x50kg

6x50kg

6x55kg

6x55kg

6x60kg

6x60kg

6x62kg

6x62kg

 

Pallof press

 

10x14kg

10x14kg

 

Liggende sidehev

 

10x5kg +5 +5 +5 +5

9x5kg +3 +3 +3 +3 +3 +3

 

Scoobypress (triceps)

 

10x20kg +5 +5 +5 +2

 

 

 

En helt ekstrem økt, hadde dritmasse å gi og det gikk rimelig fort.

Dagens LOL: det første jeg så når jeg kom inn på gymmen var at HELE frivektsrommet besto av folk (5 i tallet) som curla biceps med god sving og svai i ryggen... :lol:

Lenke til kommentar

En helt ekstrem økt, hadde dritmasse å gi og det gikk rimelig fort.

Dagens LOL: det første jeg så når jeg kom inn på gymmen var at HELE frivektsrommet besto av folk (5 i tallet) som curla biceps med god sving og svai i ryggen... :lol:

 

Jeg fatter ikke hvordan folk hopper over logikken som sier at det ikke er bra eller effektivt... Var samme greiene her for litt siden der jeg trener, med en kar som vimset rundt og gjorde ting på måfa. Sto og curlet med stang, med like mye bevegelse i rygg som armer..

Lenke til kommentar

Hei Doofenschmitz.

 

Jeg er rimelig imponert over din framgang. Ser at du har rimelig greie over div øvelser så jeg tror kanskje jeg kommer til å kopiere noe av rutinen din, dersom du ikke har noe i mot det da.? hehe :)

 

I den forbindelse lurer jeg også på hva dietten din består av? Har du noen tips i denne kategorien?

 

På forhånd takk.

 

~Balthy

Lenke til kommentar

Å kopiere det jeg gjør kan fort være ugunstig siden ingen av mine økter økter er like. Så lenge jeg får kjørt markløft og knebøy hver annen økt så supplerer jeg bare med øvelser for resten av kroppen som roing, benkpress, nedtrekk, dips, skulderøvelser, og mange forskjellige mage og korsryggøvelser.

 

Kjører AV OG TIL isolasjonsøvelser på biceps og triceps om jeg føler at økta har vært laber på å tyne armene.

Dette er KUN siden jeg mener jeg har et misforhold mellom armer og resten av kroppen, jeg er ikke en curlmonkey :p

 

For øyeblikket spiser jeg etter PSMF og det fungerer særdeles bra!

Dietten kan bestå av noe som dette...

M1:en boks cottagecheese og en fiberrik

M2:en proteinshake

M3:en pakke karbonadedeig med et lass av grønnsaker til

M4:en halv boks kesam ,en halv pakke hamburgerrygg, en skive fiberrik, 1 ss tran, 1 ss sanasol, 2 vitaminbjørner og litt c og d vitaminer

 

I tillegg krydrer og salter jeg maten mye mer enn normalt for å klare å holde på vann. Drikker også en plass mellom 4 og 6 liter vann om dagen.

 

Når jeg er på den fettprosenten jeg vil være på (strandform :p) så vil jeg begynne å følge periodisk faste. Har prøvd det noen måneder tidligere og er veldig fornøyd med akkurat det.

 

Takk for innlegget ditt forresten :)

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Takk for gode råd og for innsikt i livstilen din. Ser at brorparten av dine måltid er lagt til andre, den senere halvdel, av dagen. Interessant. Nå er jeg ikke like feit som du er på første bildet fra 2009, men jeg føler meg nokså lik i kroppstype (liten, kompakt), men jeg har ikke så lange armer da :p

 

Derfor jeg følger tråden med stor interesse. Som du sitter jeg litt fast i startgropen og prøver å lese meg opp til hva som er riktig og galt i denne treningsverdenen.

 

Det er forresten bare hyggelig å kunne bidra med noe :)

Lenke til kommentar

Lange armer? :ph34r:

 

 

Dagens økt på supermannfabrikken...

 

Markløft

6x60kg

6x60kg

6x70kg

6x70kg

6x80kg

6x80kg

 

Benkpress

6x40kg

6x40kg

6x50kg

6x50kg

6x60kg

6x60kg

 

Sittende roing

6x40kg

6x40kg

6x50kg

6x50kg

6x60kg

6x60kg

 

Dips

8xBW

8xBW

 

Liggende sidehev

6kgx10 +5 +5 +5

 

Pallof press

10x13,5kg

10x13,5kg

 

12xreverse crunches

6xhanging leg raises

8xcablecrunches

8xab scissors

 

 

Hele økta tok 30 minutter og jeg hadde energi igjen så jeg kjørte ut magen etter alle baseøvelsene og sideheven... Fantastisk :new_woot:

Lenke til kommentar

Svømming i dag, 500 meter...

 

100 meter rolig

5 ganger med 25 meter rolig, 25 meter så hardt jeg klarte

50 meter rolig som avslutning

 

 

Det første harde draget var som vanlig nok til å få det til å føles som om noe stanga i badebuksa, men det gikk seg til etter tredje draget og de to siste gikk flott :new_woot:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...