Gå til innhold

Doofenscmitz treningslogg! Nå semi deaktivert...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk takk :)

 

Ja har kjørt supersett i et halvt år+ nå for å maksimere forbrenning under og etter trening.

Når jeg ser meg fornøyd med deffen blir det å gå over til "vanlig" 5x5 eller 3x8 som jeg ser mange har hatt suksess med i det siste.

 

Om du ser på supersettene så er de sammenfallende. F.eks benkpress og triceps i samme settet for å kjøre triceps helt ut. Jeg synes selv det er et misforhold mellom armstørrelse og kroppsstørrelse så det vil bli fokusert mye på det etterhvert.

Lenke til kommentar

Personlig liker eg ikkje supersett, einaste eg ville gjort det var visst eg hadde dårlig tid.

Maksimere forbrenning trur eg ikkje er så mykje poeng i, då du forbrenner mykje av å gjere det vanlig, og dessuten kjem det mest an på kosthold uansett ;)

Men ser ut som det funker for deg, så ingen grunn til å stoppe !! :)

Lenke til kommentar

Supersett er sagt å øke etterforbrenningen fordi man da trener aerobt, jeg har ingen solide kilder på akkurat dette men det ser ut til å ha hjulpet ja :)

 

Kosthold er kule greier ja, er så mye man kan gjøre for å oppnå resultater. Ser Pijus f.eks. som digger fett eller ketolyse som det kalles.

Jeg for min del har fulgt en diett bestående av 40%prot 30%karbo og 30%fett, noe som har fungert fint. Jeg har faktisk økt diameter på overarmene med 1 hel cm. Nå er jo selvfølgelig ikke diameter det man skal følge blindt, men moro allikevel :)

Lenke til kommentar

Brenner enda, har vært mye på tur sammens med en kompis som er så sinnsykt god å lage mat i det siste :p

 

Jeg hadde jo planlagt at juni/juli skulle være regime men turer og en ukes treningsnekt av tannlegen føkka det opp :cry:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Dagens "kardio"

 

Svømming

 

150 meter oppvarming

25 meter rolig

25 meter hardt

 

20 sekunder pause

25 meter rolig

25 meter hardt

 

20 sekunder pause

25 meter rolig

25 meter hardt

50 meter rolig

 

1/2 time lek i vannet med guttungen etterpå :)

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Kardio suger godt brukte gymsokker ja :p

Trener styrke mandager, onsdager og fredager og forskjellige typer kondisjonstreninger tirsdager, torsdager og lørdager.

 

Føler at det ikke er for mye før litt utpå lørdagen, da blir jeg slapp og jeg sover gjerne til langt utpå søndagen. Kcal-underskudd tærer...

 

Søndag er hvile og spisedag, bibelen har noe for seg på akkurat det punktet :p

Tro om Jesus hadde six-pack... :p

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Sett 1

5x5 Knebøy 60, 80, 100, 110, 60

 

Sett 2

Supersett 1

5x5 Manualpress 20x2, 25x2, 30x2, 25x2, 20x2

5x5 Skullcrushers triceps z-stang 30, 32.5, 37.5, 32.5, 30

 

Sett 3

Supersett 2

3x8 Sittende roing 43, 50, 57

3x8 Bicepscurl z-stang 30, 35, 40

 

4. settet i 1. settet var overraskende lett, har tidligere ikke klart så tungt men kunne klart tyngre :w00t:

Lenke til kommentar

Takk for tipsene :)

 

Jeg har hørt om den første du nevner, men ikke rukket å sjekke sida enda :roll:

 

Myrevolution syns jeg er en ikke dårlig side, men den gir slettes ikke mye info ved dørene. Den er som de fleste sider som selger noe, den gir litt info men ikke nok. Blir det samme med RYP

 

Har sjekket en del sider rundt om og må vel si at de amerikanske sidene ER de beste på de fleste områdene. Er vel strengt tatt ikke noe stort sjokk i og med at forskningsmiljøet over dammen er større og har overflod av ressurser og kapabiliteter i forhold til Norge.

 

Jeg kjøpte boka til Mike Geary (kan finnes her), og har etter denne fått en "litt" annen tilnærming til mat.

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Ta f.eks oljer til matlaging eller typer "smør"...

 

Rapsolje for eksempel. Herdet fett som er utrolig vanskelig for kroppen å forbrenne. Legger seg direkte dit de ikke bør være med tanke på helse, ikke utseende. Rundt organer.

 

Hva smør angår så er meierismør det sunneste valget. Grunnen er at det ikke er tilsatt annet enn salt og melkesyrekulturer.

Margariner inneholder som rapsolje herdet fett. sjekk ingredienser

 

En link til en artikkel som omhandler rapsolje finner du HER

 

Ellers så spiser jeg nå så mye økologisk mat som jeg klarer. Lager maten fra bunnen av og ingredienser som søtningsmidler og fett som skal i maten tilsetter jeg når det ikke er høye temperaturer på maten. Disse endrer egenskaper når de blir utsatt for varme.

 

Jeg tror helt og holdent på at om man spiser ferdige produkter av det jeg lager selv hjemme så vil man på lang vei ikke kunne få de samme resultatene av treningen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...