Gå til innhold

Doofenscmitz treningslogg! Nå semi deaktivert...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Revurdering av treningsopplegg og kosthold i kveld, kommer med mer i løpet av kvelden...

 

Tviler på periodisk faste, det at man må spise hver tredje time, tviler på styrketrening som SL5x5, RYP, høyrep, lavrep, myoreps og whatnot...

 

Hvor skal dette ende, jeg er på tur å gå tilbake til opplegget jeg fulgte i fjor fordi det fungerte for meg...

 

 

Hjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Hmm, kan jeg kommme med en kommentar uten å bli halshugd i tilfelle jeg tar "feil"? :)

 

Det nyeste bildet du har lagt ut er fra 8. mars, og jeg må bare si at jeg synes du så bedre ut på bildet som ligger i førsteposten. Der har du super fettprosent, tydelie magemuskler og armer/bryst, så jeg skjønner ikke hvorfor du har endret deg fra det?

 

Er det fordi du har et eller annet ønske om å bli veldig mye større, og derfor er på en slags bulk, eller har det bare blitt sånn? Jeg har lest kanskje halvparten av loggen din, men jeg skjønner ikke hvorfor du driver med sånn jojo-trening opp og ned i vekt. Er det ikke bedre å bare holde seg rundt en fettprosent som ser nogenlunde normal ut?

Lenke til kommentar

@Gebby: Du har rett i det du antar. Etter første posten i tråden begynte jeg å trene med kalorioverskudd for å øke litt i muskelmasse. Ikke for å bli så voldsomt mye større, men for å få armene til å være "rette" i forhold til resten av kroppen.

 

@Storken: Jeg vet veien jeg bør følge, men sliter med å være konsekvent med meg selv. Noe som mer enn tydelig nok fremgår av treningene mine :p Jeg får trent gjennom hele kroppen, men det er ingen sammenheng mellom treningene... :blush:

 

Jeg går sakte men sikkert ned i fettprosent, det er en ting.

Det som plager meg er at jeg finner ikke et opplegg som jeg kan følge "resten av livet" som er brukbart.

Etter at jeg hadde influensa/forkjølelese/var døden nær nå i to uker så kom det gamle spisemønsteret tilbake (altså IKKE pf) og det har fungert overraskende bra for meg. Bedre enn pf gjorde, noe som egentlig er rart med tanke på at jeg stortrivdes med det før jeg ble syk.

 

Frokost: det er noe "magisk" med det, jeg trives med å sitte å sulle om morgenen og spise egg og bacon med et glass iskald melk til.

 

Jeg tror rett å slett jeg vil ha mer eventyr i livet enn viten, trening og kosthold blir nå noe som tar mer og mer overhånd. Det får ikke skje, fiske og friluftsliv har første prioritet hva hobbyer angår.

Legg merke til at jeg tar helsa på ramme alvor, men trening som hobby kommer mer og mer frem og jeg har ikke kompetanse på området i det hele tatt. Ikke ønsker jeg det heller...

Aner vi en liten tendens til "kroppshysteri" her? :ohmy:

 

edit: ser nå en liten "strek/renne/innsøkk" på midten av magen som går nedover fra mellomgulvet til navlen, så prosenten er på tur ned ja...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Hirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr............ :roll:

 

Knebøy, benk og roing i morra. Føkk snuten, jeg kjører baseøvelser og tømmer glykogenlagrene med høyrep isoøvelser etterpå nå...

 

Så det blir slik...

 

 

Økt A

 

Knebøy 3x8

Benk 3x8

Roing 3x8

 

bicep/tricep/skuldre/hamstrings/legger i supersett

3x12

 

Mageøvelser

2x8 hanging leg raises

2x8 abwheel rollouts

2x60 sec planken

 

2x8 rygghev til slutt for holdningstrening...

 

Økt B

 

Markløft 3x8

Press 3x8

Nedtrekk 3x8

 

bicep/tricep/skuldre/hamstrings/legger i supersett

3x12

 

Mageøvelser

2x8 hanging leg raises

2x8 abwheel rollouts

2x60 sec planken

 

2x8 rygghev til slutt for holdningstrening...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

 

Det som plager meg er at jeg finner ikke et opplegg som jeg kan følge "resten av livet" som er brukbart.

Etter at jeg hadde influensa/forkjølelese/var døden nær nå i to uker så kom det gamle spisemønsteret tilbake (altså IKKE pf) og det har fungert overraskende bra for meg. Bedre enn pf gjorde, noe som egentlig er rart med tanke på at jeg stortrivdes med det før jeg ble syk.

 

Frokost: det er noe "magisk" med det, jeg trives med å sitte å sulle om morgenen og spise egg og bacon med et glass iskald melk til.

 

Om du trives med frokosten, så er vel ikke den akkurat noe særlig å droppe ut. For meg er frokosten et stressmoment til tusen i hverdagen, så for meg er det like greit å slippe - men selvfølgelig, jeg sitter ikke i stua og sturer når resten er ved julefrokostbordet :p

Du har vel sikkert plundra på dette lenge nå, men har du prøvd ut å spise mere på PF? Altså, si rundt 2500-3000 kcal (kanskje mere?). Synes du spiser lite fra det jeg leser tidligere i loggen din.

 

 

Lenke til kommentar

Det er ikke det at jeg ikke fikk i meg nok mat.7

Den mest positive tingen men PF er at man føler en slags frihet om morgenen og på dagen når mat ikke er et tema og man kan bruke tida på andre ting.

Men så! Det positive med et konvensjonelt spisemønster er at man får det sosiale aspektet ved frokost og lunsj med de på jobben.

Jeg har ingen problemer med å vente med mat fra lunsj til på kvelden i så måte og det er jo på den måten lett å kontrollere inntak av mat...

 

Dagens trening...

 

8 x rygghev

Tøying av hamstrings

8 x rygghev

 

6 x 60kg markløft

6 x 70kg markløft

6 x 90kg markløft

6 x 100kg markløft

6 x 100kg markløft

 

6 x 40kg benkpress

6 x 45kg benkpress

6 x 50kg benkpress

6 x 60kg benkpress

6 x 60kg benkpress

 

Satan hvor jeg HATER benkpress, klarer faen ikke å relatere øvelsen til noen som helst bevegelse i det virkelige liv...

 

6 x 59kg nedtrekk

6 x 64kg nedtrekk

6 x 68kg nedtrekk

6 x 73kg nedtrekk

 

6 x hanging leg raises

6 x cable crunches

30 sec planken

6 x ab scissors

6 x reverse crunches

2 x 30 sec sideplanke

 

 

 

På en måte en bra økt, nå blir det sykling til jobb hver dag i tillegg. 7,5 km hver vei burde bidra til kaloriforbruket...

Samt bedre drivstofføkonomien :p

 

edit: Det er ikke det at jeg ikke fikk i meg nok mat.7

Den mest positive tingen men PF er at man føler en slags frihet om morgenen og på dagen når mat ikke er et tema og man kan bruke tida på andre ting.

Men så! Det positive med et konvensjonelt spisemønster er at man får det sosiale aspektet ved frokost og lunsj med de på jobben.

Jeg har ingen problemer med å vente med mat fra lunsj til på kvelden i så måte og det er jo på den måten lett å kontrollere inntak av mat...

 

Det er ikke det at jeg ikke fikk i meg nok mat.

Den mest positive tingen ved PF er at man føler en slags frihet om morgenen og på dagen når mat ikke er et tema og man kan bruke tida på andre ting.

 

Men så! Det positive med et konvensjonelt spisemønster er at man får det sosiale aspektet ved frokost og lunsj med de på jobben.

 

Jeg har ingen problemer med å vente med mat mellom lunsj og kvelden og i så måte og det er jo på den måten lett å kontrollere inntak av mat...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Grom lunch i dag.

 

Har for første gang klart å få ned en hel boks cottage cheese på en gang :p

 

Så det ble..

 

En boks cottage cheese

10 mandler

5 valnøtter

masse kanel

3 dl økologisk lettmelk (finner ikke helmelk som er økologisk :thumbdown: )

 

Skulle tikke inn på ca 500 kcal, rundt 50 gram proteiner og nok karbo og fett :new_woot:

Lenke til kommentar

Dagens trening...

 

Knebøy

6 x stang

6 x 30kg

6 x 50kg

6 x 70kg

6 x 70kg

6 x 70kg

 

Militærpress

8 x stang (10kgs rettstang)

8 x 20kg

8 x 30kg

6 x 35kg

6 x 40kg

 

Sittende roing (kabel)

6 x 35kg

6 x 45kg

6 x 50kg

6 x 55kg

6 x 55kg

6 x 55kg

6 x 55kg

 

 

 

 

Var så trøtt at jeg holdt på å droppe treninga :ohmy:

Begynnelsen var supertung, men det løsna etter militærpressen...

 

Note to self: se te hælvette å sove mer, lægg dæ før elleve din skeivronka ekaillunge...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...