Gå til innhold

Fotballkategoriene må forbedres!


  

19 stemmer

  1. 1. Skal vi etablere nye hovedtråder i Premier League kategorien (ala redcafe, This is Anfield mfl)?

    • Ja
      0
    • Nei
    • Vet ikke/ingen formening
  2. 2. Skal vi beholde hovedtrådene som de er i klubbkategoriene og lage nye i PL-kategorien?

  3. 3. Skal vi stenge de nåværende trådene og lage nye i PL-kategorien?

  4. 4. Skal vi flytte hovedtrådene over til PL-kategorien?



Anbefalte innlegg

Håper dette kan være klappet og klart til seriestart. Skal bli godt å herje i TiA med red army gjengen og overlykkelige gooners etter at Arsenal har drept Liverpool i åpningskampen.

 

Hva mener admins om mitt veileder forslag? Dumt ha denne funksjonen, men å ikke ta den i bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom gjerne med fler forslag til kategoristruktur, bruk fantasien nå :). Så ser vi hvilke alternativer som er (må da være fler varianter enn det Latias har satt opp?), og tar det derifra.

 

Husk at det ikke bare er Premier League-supportere på fotballforumet, må få innspill fra flest mulig.

Lenke til kommentar

Støtter Latias' sitt forslag! Hvorfor gjøre det noe vanskeligere? Sånn som det er nå virker det veldig mot sin hensikt, det skal være oversiktlig og lett å finne fram, men aktiviteten synker derimot betraktelig.

 

Premier League kategorien vil jo dekke den største delen av aktiviteten under Fotball. Synes allikevel det burde komme en underkategori for kamptråder, for å holde det litt clean. Ellers vil det komme 1000 døde tråder etter kampene sammen med alt det andre i hovedkategorien.

 

Norsk fotball. Noen liker jo det også, så i og med at vi bor i Norge må vi vel ha på plass en slik en også. Enig i at klubbkategoriene her også burde fjernes.

 

Italiensk/spansk/tysk vil jo dekke omtrent resten av aktiviteten her. Ikke noe voldsom oppslutning, men allikevel rom for en del tråder og diskusjon også her.

 

Landslagsfotball er det også noen som liker, og kan jo bli litt blest rundt det nå som kvalikken starter igjen. Dog litt usikker på om denne trengs, måtte i så fall innført kamptråder også her.

 

Enkelt og greit, trenger ikke mer mikkmakk enn dette. Som Latias sier så kan man bruke kategorien "Fotball" til å diskutere alle mulige uglibugli-ligaer fra Amazonas til de mongolske slettene om man vil.

 

Dette forslaget har min stemme hvertfall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er litt usikker her. Jeg har brukt veldig mye tid på Arsenal-kategorien, og hvis denne "oppryddingen" vil si at mange av de trådene blir fjernet, så er jeg ikke veldig positiv til dette tiltaket. Det kan også bli vanskelig dersom alle trådene blir flyttet til samme kategori, for det er vanskelig å se hvilke lag de forskjellige trådene hører til. Da må i så fall utrolig mange trådtitler endres. Jeg er svært positiv til rivalisering, og å mobbe Liverpool-gjengen etter at vi har voldtatt dem på eget gress, er noe jeg uansett kommer til å gjøre. :p

 

Edit: Hva med dette?

-Fotball

--Premier League

----Arsenal

----Chelsea

----Liverpool

----Manchester United

 

Diskusjoner om f. eks. klubbenes juniorlag, kamper og spillere blir i lagkategoriene, mens felles diskusjoner som "Hvem vinner PL?", "Hvem er PLs beste spiller?" osv kan utarte seg i PL-kategorien.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Trådtitler burde dere ha tenkt på forhånd. Titler som "Overganger og øvrige spekulasjoner", "Deres favoritt 11'er gjenom tidene" og "Hvilken formasjon passer oss best?" er ingen gode titler, for man vet ikke hvilken klubb det er snakk om med mindre man sjekker ut førsteposten. Tråder blir vel ikke fjernet dersom vi får en felles PL-kategori, så akkurat det trenger du ikke å bekymre deg for.

 

Som jeg sa i førstepost, Arsenal-folka er de eneste som har gjort noe nyttig med sin kategori. Men dersom de andre kategoriene skal bort, burde vel Arsenal-kategorien også det. Synes ikke at forslaget ditt er noe særlig bra, for det er jo nesten slik det er nå også. Vi kan ikke ha både klubbkategorier og en PL-kategori, for mesteparten av PL-diskusjonen er jo nettopp rundt de fire store klubbene.

Lenke til kommentar

Jeg liker det veldig godt slik det er nå, men det er kanskje fordi Arsenal-kategorien er den mest aktive som du sier. Jeg er veldig positiv til en egen PL-kategori, samtidig som at Arsenal-kategorien for min del er det beste som har skjedd dette forumet. Det er derfor jeg helst ville hatt begge deler. Hvis alt blir satt sammen til en kategori er jeg redd for at alle spillertråder o. l. vil dø ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe i mot hvordan forumet er pr. dags dato, men jeg tror at en forenkling/sammenslåing hadde gjort ting mye bedre. Det at forumet er litt dødt om sommeren + off-season ser jeg ikke på som veldig rart, og jeg tror ting tar seg opp når sessongene starter. Jeg er litt ordensfreak og er litt småredd for at ting kan bli litt uoversiktlig hvis vi slå alt sammen, men hvis vi er flinke til å veilede om hvordan tråder bør opprettes bør det gå bra.

 

Fotball

--Premier League

----Kamptråd (Fast tråd struktur eks. [12.11.10 - Old Trafford] United - Tottenham. Kan godt velge faste personer som oppretter tråder, om noen brenner ekstra for å lage dem. Eventuellt ha en tråd på toppen som en kungjøring der man blir enig om hvem som har lyst til å lage tåden for et bestemt oppgjør)

--Spansk/Italiensk/Tysk

----Kamptråd (Usikker på om dette trengs siden jeg stort sett bare følger premier league)

 

egen kategori for norsk fotball har jeg ingen formening om, da jeg aldri er innom der.

Lenke til kommentar

PL forumet om alt skal samles i en suppe.

post-90212-1278959412,9183_thumb.jpg

 

Lett å forholde seg til, ryddig og vi mister ikke arbeidet vi har lagt ned i kategoriene.

 

Et annet forslag (det beste rent ordensmessig) kan være å samle "hovedtrådene" i et PL forum og la det resterende (spillertråder, ryktebørser) være i separate kategorier slik ståa er i dag. Mao, vi beholder kategoriene, men oppretter et separat PL forum som redcafe, TiA og Arsenal tråden mfl flyttes til. Jamfør innhold i tegningen ovenfor, så kan vi ta denslags der.

 

Problemet blir da at kategoriene fort kan bli litt døde i perioder, men dersom det ikke er noe problem for overformynderiet, syntes jeg det er den overlegent beste løsningen.

 

For å spesifisere til detaljnivå:

Eks United forumet:

- spillertråder

- ryktebørsen, øverganger mm

- kamptråder for mindre interessante oppgjør (dette blir da en skjønnsvurdering av den enkelte TS) feks: United - Celtic vennskapskamp og cup kamper som Champions League, FAC og LC.

- Drakttråder

- Klubbøkonomi

 

Mao, slik det er i dag bare at hovedtråden og kamptråder for PL matcher taes i et PL forum. For at det ikke skal bli en suppe med kamptråder bør det være en skjønnsvurdering på hvilke kamper som diskuteres i egen tråd og hvilke som det ikke er nødvendig å lage separate tråder for. Kamper uten større appell for massene kan diskuteres i samletråder som opprettes for hver helg. For United, Liverpool og Arsenal er det naturlig at det blir kamptråd (både i PL forumet og eget fora) hver gang ettersom det er mange supportere som vil bidra. Kamptråder for eksempelvis Bolton-Blackpool er unødvendig i mine øyne.

 

Dette skal være enkelt å ordne for admins også. Minimalt med flytting osv. Det er bare å opprette en kategori for "Premier League" og hente over de fire hovedtrådene samt et par til (Stoke, Newcastle mfl) - så er vi klare til dyst. Resten ordner vi brukere selv.

 

Nå blir det helt dønn avgjørende å ha minst en bruker fra hvert lag som står frem og gjør en jobb. Å oppdatere "annonseringstrådene" bl.a er en kjedelig men nødvendig jobb. Igjen, disse bør få "veileder" privilegier og derved kunne flytte på tråder, redigere innlegg, vedlikeholde tråder osvosv.

 

Håper en admin gidder å svare meg denne gangen ang veilederopplegget. Dette har jeg mast om lenge, men aldri fått et skikkelig svar på.

Endret av Game
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig, dere kan jo i hvert fall gi oss en PL-kategori. Flertallet i avstemningen ønsker det, og det burde vel ikke ta mange minutter å få satt opp en ny kategori. Hvordan resten av fotballdelen blir strukturert, kan vi ta senere. Først og fremst er det en kategori for Premier League vi savner.

Lenke til kommentar

Om eg hugsar riktig var delar av argumentene for å splitte kategorien på grunn av store mengder drittkasting og generelt dårlig oppførsel blandt brukarane her inne. Når alle kom med sine meiningar i fellestrådar endte det opp i problemer og mykje arbeid for moderatorane.

 

Utfordringa her for brukarane blir i mine auge å halde seg på matta og klare å oppføre seg som folk.

Lenke til kommentar

Det er klart at når et av nettsidens større subfora kun har en semi-aktiv moderator er det nødt til å bli anarki med jevne mellomrom. Man trenger ikke å ha doktorgrad i atomforskning for å trekke den streken. Hvor mange FBI agenter er det i politikk eller sosialt forumet? 4-5? Jeg er aktiv i flere fotball relaterte nettfora og jeg kan meddele at problemene er akkurat de samme der, så dette er ikke noe særegent for d.no. Men svært få nettsider er så lite moderert som denne. Ja, det er et paradoks at det er jeg som nevner dette, men moderering trenger ikke å bare handle om slett -og utestenging, ordets betydning omfatter også å holde orden, ro i rekkene og komme med advarsler osv. Jeg syntes dette bør impregneres i nye mod-skaller, da enkelte virker i overkant maktsyke/straffeglade. Dersom terskelen for å dele ut kort heves en smule, slik den forsåvidt har gjort også (kudos), slipper vi å synliggjøre "fotballens mørke side" med så hyppig frekvens.

 

Problemet som oppstod i vår kategori, slik jeg ser det, var at reglene ble overholdt av et tilnærmet kommunistisk styre kombinert med hårsårhet/overrapportering fra enkelte. Ja, det var litt drittslenging og krangel, men så er fotball en følelsegreie, ikke en debatt om kjøkkenutstyr eller andre uvesentlige ting her i verden. Når lagene våre spiller er mange følelser i sving og forumet er for mange av oss en kanal for å få utløp for disse, enten det er sinne, sorg eller glede. Det bør det være takhøyde for, uten at det skal være tillatt å spre galle etter hvert nederlag naturligvis. Dette syntes jeg vi har fått orden på siden forrige skittentøysvask og derfor ser jeg ikke dette som et avgjørende argument imot sammenslåing av kategoriene. Dersom vår del av forumet følges bedre opp vil det dessuten være enkelt å kvele overopphetede debatter før de får utartet seg, så sådan har alle parter forbedringspotensiale.

 

Syntes det er på tide at det satses litt på oss igjen. Jarmo og co er ikke lesere på vår del av forumet, noe som er smertelig tydelig med hans "ta ballen, ikke mann" kommentarer – så, hva med å delegere arbeidsoppgavene ved å gjøre Alastor admin og heller ansette en ny moderator, samt noen veiledere? Jeg har fått høre at det er vanskelig å finne gode kandidater – noe som med all respekt å melde er piss. Ohh boo fuckings hoo, skal ikke aktuelle kandidater, som har 10 warn, få være moderator av den grunn? Hvor selvhøytidelig er dette forumet egentlig. Jeg kan lett liste opp 10 brukere som hadde gjort en utmerket jobb for forumet og som ville ønsket å påta seg en slik oppgave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan lett liste opp 10 brukere som hadde gjort en utmerket jobb for forumet og som ville ønsket å påta seg en slik oppgave.

Gjør det. Finn ti stykker (om det er 8 eller 12 spiller ingen rolle) som er villig til å stille som kandidater og send dem til meg på PM. Så skal jeg ta saken med Alastor og Jarmo den mektige, og se hva vi kan få til.

 

OBS! De må gjennom en "rekruttskole" som veiledere først, her på forumet går man gradene.

 

En warn eller to ekskluderer ingen, skjønt det er en fordel om man ikke har fått dem for de mest alvorlige overtrampene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg 100% bak Game sin mal og argumenter her. For min del har fotballdelen mistet mye av sjarmen i det siste, og når jeg ser tilbake på det var den gamle ordningen klart bedre. Det beste alternativet er likevel malen som Game skisserer.

 

Det virker som om majoriteten av de som er aktive innen fotballforumet mener at det bør bli gjort forandringer her inne, og jeg håper innstendig på at noe blir gjort før sesongstart (så fort som mulig).

Lenke til kommentar

Hva er egentlig rollen til en veileder?

Veiledere har servicefunksjonene til moderatorer, men ikke sensurmulighetene. De kan flytte og splitte tråder, endre dårlige emnetitler med mere, men ikke slette eller stenge tråder/innlegg eller gi advarsler og utestengelser.

 

Veiledere vil vi gjerne ha mange av, for det er mye slikt å gjøre. Moderatorer er vi litt mer sparsomme med.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Må bare si meg enig i det som er sagt her inne. Kategoriene var et tiltak jeg støttet og gledet meg til, og likte en stund, men jeg ønsker en ny løsning. Forumet ble rett og slett for spredt og skjermet, som førte til at jeg ikke lenger fulgte med på andre lags tråder og diskusjoner. Dette førte til et tammere forum, og jeg har blitt mindre aktiv som følge av dette. Det er ikke mye som skal til, et Premier League-forum vil gjøre saken mye bedre på kort og lang sikt. Drittslenging vil det alltid være på et fotballforum, jeg personlig liker en fiendtlig tone, sålenge det ikke henges ut enkelte brukere. Det skal være tungt å gå inn på denne sida etter tap, samtidig skal du kunne spre begeistringen etter en tre-poenger. Jeg har flere ganger irritert meg grønn over Game's mange slibrige kommentarer i Arsenal-tråder, og blitt oppriktig grinete som følge av dem, men jeg ser likevel på han som en bruker forumet trenger, og denne plassen svekkes når han er borte. Vi tåler litt mobbing, vi er ikke 10 år gamle jenter som sitter på dette forumet heller.

 

Når dette er sagt så har jeg stor respekt for den jobben adminsa gjør. De har gang på gang vist en vilje til å høre på hva vi sier og gi oss det vi vil ha. Forhåpentligvis skjer det noe også denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...