Gå til innhold

Fotballkategoriene må forbedres!


  

19 stemmer

  1. 1. Skal vi etablere nye hovedtråder i Premier League kategorien (ala redcafe, This is Anfield mfl)?

    • Ja
      0
    • Nei
    • Vet ikke/ingen formening
  2. 2. Skal vi beholde hovedtrådene som de er i klubbkategoriene og lage nye i PL-kategorien?

  3. 3. Skal vi stenge de nåværende trådene og lage nye i PL-kategorien?

  4. 4. Skal vi flytte hovedtrådene over til PL-kategorien?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stiller meg i likhet med de fleste 100% bak Game sin mal til fotballkategorien.

 

Drittslenging vil det alltid være på et fotballforum, jeg personlig liker en fiendtlig tone, sålenge det ikke henges ut enkelte brukere. Det skal være tungt å gå inn på denne sida etter tap, samtidig skal du kunne spre begeistringen etter en tre-poenger. Jeg har flere ganger irritert meg grønn over Game's mange slibrige kommentarer i Arsenal-tråder, og blitt oppriktig grinete som følge av dem, men jeg ser likevel på han som en bruker forumet trenger, og denne plassen svekkes når han er borte. Vi tåler litt mobbing, vi er ikke 10 år gamle jenter som sitter på dette forumet heller.

Mine tanker eksaktlig. Rivalisering er viktig og det irriterer meg like mye hver gang en mod uten fotballinteresse kommer å "ødelegger" en fair diskusjon pga provokasjon e.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder veilederopplegget mener jeg at det ikke nødvendigvis bør være et springbrett til moderatorjobben. Latias bør få disse editer-privilegene ettersom han er primus motor for oppretting av tråder og vedlikehold av konkurranser blant annet. På den andre siden er han, med all respekt å melde, ingen moderatortype.

 

Brukere som er intressert i en moderatorstilling kan vel enkelt å greit skrive det her. Jeg vet om et par stykker som tidligere har ytret ønske om å ta på seg et slik verv. Jørgen SG og archanios feks. Begge er utmerkede kandidater. Ellers er iRoman og Jefecito folk jeg tror ville gjort en toppnotch jobb.

 

Hyrlen og co er naturligvis utelukket, da man ikke kan sette løver i bur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder veilederopplegget mener jeg at det ikke nødvendigvis bør være et springbrett til moderatorjobben.

For å si det slik: Ikke alle veiledere behøver eller bør bli moderatorer, men alle moderatorer må ha vært veileder først. Det er vår måte å bli kjent med dem før vi gir dem for mye makt. Da får de tilgang til deler av intraforumet, og kan være med på prinsipielle diskusjoner og vurdering av rapporteringer med mere.

 

Folk som gjerne vil bidra som veiledere uten å ha modambisjoner er selvsagt like velkomne som andre.

 

De som er interesserte kan skrive det her, eller om de ikke ønsker å annonsere sitt kandidatur offentlig, sende meg en PM. Send meg gjerne en PM om dere har forslag til andre kandidater også. (Eller kontakt Alastor eller hvem dere nå føler for i teamet, så bringer de det videre.) Foreslå helst folk som faktisk kan tenke seg å stille. De aktuelle vil bli bedt om å forfatte en søknad som forteller litt mer om dem selv og om hvorfor de ønsker vervet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Enig med Game. Fotball-kategorien er underbemannet, det er en såpass aktiv kategori (nå vet jeg selvsagt ikke hvor aktiv målt opp mot Samfunn og Kultur) at den fortjener bedre enn et par moderatorer, hvorav iallfall en av dem så godt som aldri er aktiv. Nå har vel ikke Sport og Trening en administrator heller? Men som nevnt ovenfor vet jeg ikke hvor aktiv kategorien er målt opp mot Samfunn og Kultur, men disse har så vidt jeg forstår betraktelig flere moderatorer og en administrator? Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil. Jeg forstår at det legges ned innsats blant mange, blant annet Jarmo har flere ganger forsøkt og moderere fotballdelen av forumet, men som i de fleste andre kategorier er det som oftest best og ha moderatorer/veiledere som tilbringer store deler av tiden sin på forumet. Jeg forstår at disse vervene ikke kan kastes ut i hytt og pine til hvem som helst, men det er flere gode kandidater i fotballdelen av forumet.

Lenke til kommentar

Hello, my friends! :)

 

Det store spørsmålet er: Hvem kan bli en habil og upartisk mod. i disse kategorier?

Anser dette som et av de aller viktigeste punkter når dere skal velge noen fra "egne rekker"

 

De "gamle" fotball-mods fikk ofte både salt og pepper så tenk dere godt om.

 

Mvh

You never walk alone but with Jarmo.. :)

Lenke til kommentar

Men som nevnt ovenfor vet jeg ikke hvor aktiv kategorien er målt opp mot Samfunn og Kultur, men disse har så vidt jeg forstår betraktelig flere moderatorer og en administrator? Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil. Jeg forstår at det legges ned innsats blant mange, blant annet Jarmo har flere ganger forsøkt og moderere fotballdelen av forumet, men som i de fleste andre kategorier er det som oftest best og ha moderatorer/veiledere som tilbringer store deler av tiden sin på forumet.

Alle moderatorer og veiledere er idag "globale" for forumet, men vi prøver å ta hensyn til hvor ressursene trengs nå vi velger nye veiledere. Problemet er at avgangen ikke er symmetrisk med tilgangen. I Samfunn sluttet en moderator, en har brukt det siste halvåret på en masteroppgave og en gikk trøtt og har ikke gjort mye. Så da har jeg gjort mye selv, og vært avhengig av hjelp av andre erfarne mods. Alastor er en av dem, men den tiden han bruker i samfunn kunne kanskje vært brukt bedre i fotball...

 

Det er ikke åpenbart at globale mods er den beste løsningen. Men vi trenger fleksibiliteten. Teamet vil aldri være stort nok til at vi kan ha full bemanning sikret i alle kategorier til enhver tid, så vi må kunne byttelåne. Men det er vår ambisjon å lytte til brukerne, og deres motytelse må være å komme opp med gode kandidater. Det er blant dere de finnes.

 

Hvem de til syvende og sist er skal flere få mene noe om. Men det skader aldri å ha noen å velge mellom.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Flott at dette forslaget blir tatt opp. Flere som har kommet med mange gode forslag her, stiller meg blant annet bak Game sitt forslag (som ble skissert billedlig :D)

 

Jeg synes vi bør ha et PL-forum, hvor det daglige diskuteres og på tvers av klubbene. Fotball er lidenskap, og som det allerede er nevnt så skal de svi litt å stikke innom forumet etter ett tap...og tilsvarende deilig etter en seier mot en av de store.

 

Støtter også at de store får beholde sine egne kategorier hvor vi har blant annet spillertråder.

 

Ryktebørsen og økonomitrådene er jo klubbspesifikke nå, disse kunne kanskje vært en del av fellesdelen (Premier Leage), men ikke nødvendigvis. Jeg vet ikke helt. Sikkert andre som har innspill og tanker rundt dette.

 

For min egen del, så har jeg fulgt med på Manchester United-forumet en del forrige sesong, og da spesielt i RedCafé og kamptrådene - uten at jeg egentlig har bidratt så mye selv. Personlig liker jeg de diskusjonene hvor medlemmer som holder med andre lag er innom :)

 

Om jeg skal si noe om kamptrådene, så er det absolutt en fordel at de havner på ett felles forum. Da tenker jeg på at vi ikke bare har f.eks. Manchester United-fans i kamptråden, men også fra mostanderlaget. I de store oppgjørene i forrige sesong satt man i begge tråder.

Jeg likte spesielt at blant annet en Newcastle-fan bidro bra til 1. post og diskusjon i Manchester United - Newcastle-kamptråden. Mer av dette :w00t:

 

*Mine innlegg* ;)

Lenke til kommentar

Jeg likte spesielt at blant annet en Newcastle-fan bidro bra til 1. post og diskusjon i Manchester United - Newcastle-kamptråden. Mer av dette :w00t:

Newcastle var ikke i PL i fjor. Ganske sikker på at du mener kampen mot Blackburn, for jeg husker jeg fikk hjelp med å lage den. :p

 

Enda en fordel med felles kategori, er at man slipper å lage to tråder når de store klubbene møtes. Hvor gøy er det når United-Liverpool møtes og supporterne sitter i hver sin tråd. Lite.

Lenke til kommentar

Det har du selvfølgelig helt rett i, Latias! (Hvor har jeg lagt hodet mitt i dag??! :tease:) Og brukeren jeg tenkte på var Chef Samebror ;)

 

Og selv om dette kanskje ikke er plassen, så vil jeg gi ekstra skryt til Latias for en meget bra jobb i blant annet Manchester United-forumet, spesielt i kamptrådene (og da spesielt 1. post :thumbup:). Og ikke minst for å ta initiativet til nettopp denne tråden :)

 

PS! Fotballforumene hadde vært kjedeligere uten Game :D

Vi trenger den typen lidenskapelige brukere, som ikke er redd for uttale seg direkte fra levra, selv i frustrasjon og skuffelse. Mitt inntrykk er uansett at Game er en meget ressurssterk og seriøs bruker.

 

Jeg er sikker på det finnes slike brukere under de andre lags kategorier også, og ser gjerne at vi får samlet de alle i en kategori ;)

 

Edit: Jeg skal skjerpe smiley bruken min - ser jo dette ble helt villt

 

 

 

:ph34r:

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Kanskje vi også trenger en egen kategori for kamptråder under PL-kategorien? Slik at vi ikke lenger trenger to kamptråder for toppkampene.

Hvorfor ikke bare poste kamptråden i selve PL-kategorien? En egen kategori for kamptråder er etter min mening unødvendig, i hvert fall til å begynne med.

Lenke til kommentar

Koselig å lese, John Richard. :)

 

Professor: En egen subkategori for kamptråder (PL) blir i det meste laget spør du meg. Har man for mye krydder i maten, smaker den ikke godt. Toppkamper (8stk i sesongen) kan vi kanskje samarbeide om? Jamfør eksempelet nedenfor: http://www.diskusjon...owtopic=1212947

 

Dessuten tar vi de respektive cup-kamper ect i egen kategori, så det skulle være oversiktlig og en tilstrekkelig orden på sysakene i et samlet PL forum. Vi lager også en felles annonseringstråd, slik som vi har i våre egne kategori pr idag, hvor kamptråder mm for de aktuelle lagene limes inn. Slik foreviggjør vi arbeidet vårt, samtidig som det er enkelt å finne frem til eldre tråder i et arktiv, i steden for å måtte søke rundt.

 

Kamptråder for Arsenal

Stoke - Arsenal dd.mm

Man Utd – Arsenal dd.mm

 

Kamtråder for Manchester United

Man Utd – West Ham dd.mm

Man Utd – Arsenal dd.mm

 

Ryktebørs og økonomitråder er jo klubbspesifikke nå, disse kunne kanskje vært en del av fellesdelen (Premier Leage), men ikke nødvendigvis. Jeg vet ikke helt. Sikkert andre som har innspill og tanker rundt dette.

 

Det er naturlig å ha klubbrelaterte tråder som ryktebørs, reservelagsfotball, økonomi osv i egen kategori.

 

PS. Jarmo/TWFA: Jeg har sendt en PM til Alastor hvor jeg redegjør for hvilken bruker jeg mener bør bli moderator. Har bedt ham videresende posten.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om hver eneste fotballklubb, men de fire store i England slik vi har hatt en god stund nå. Disse kategoriene har både jeg og mange andre jobbet hardt med og brukt veldig mye tid på, og jeg ser ingen grunn til at de skal fjernes.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Skal kamptrådene postes i klubbkategoriene eller PL-kategorien?

Premier League kamptråder tilfaller PL kategorien, mens øvrig taes i klubbkategoriene. Mao i begge subforum

 

PL forumet vil da bestå av:

Hovedtrådene (redcafe, tia osv)

Kamptråder for PL matcher

Fantasy manager og den slags

 

De nåværende kategoriene forblir som de er. ryktebørs, reservelag, preaseson, draktdiskusjon, økonomi, klubb-konkurranser, CL-kamptråder, FAC kamprtåder osvosv.

 

Slik slår vi to fluer i en smekk. 1) Vi får rivaliseringen og et felles fora. 2) Vi får vår egen hjemmebane der vi kan poste klubb relaterte tråder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hørtes ut som en fantastisk idé. Hva om eksempelvis Arsenal og United møtes i CL, FA-cupen, Carling Cupen eller Community Shield? Skal det opprettes én kamptråd i hver av klubbkategoriene, eller skal det opprettes en fellestråd? Jeg stemmer for at det skal opprettes en fellestråd i kategorien til det laget som er på hjemmebane. Så hvis kampen spilles på Emirates, blir kamptråden opprettet i Arsenal-kategorien. På den måten er også vi supportere på hjemmebane. ;)

Lenke til kommentar

Koselig å lese, John Richard. :)

 

Bra, var ment som ett kompliment deluxe!

 

 

Vi lager også en felles annonseringstråd, slik som vi har i våre egne kategori pr idag, hvor kamptråder mm for de aktuelle lagene limes inn. Slik foreviggjør vi arbeidet vårt, samtidig som det er enkelt å finne frem til eldre tråder i et arktiv, i steden for å måtte søke rundt.

 

Kamptråder for Arsenal

Stoke - Arsenal dd.mm

Man Utd – Arsenal dd.mm

 

Kamtråder for Manchester United

Man Utd – West Ham dd.mm

Man Utd – Arsenal dd.mm

 

Det hørtes ut som en fantastisk idé. Hva om eksempelvis Arsenal og United møtes i CL, FA-cupen, Carling Cupen eller Community Shield? Skal det opprettes én kamptråd i hver av klubbkategoriene, eller skal det opprettes en fellestråd? Jeg stemmer for at det skal opprettes en fellestråd i kategorien til det laget som er på hjemmebane. Så hvis kampen spilles på Emirates, blir kamptråden opprettet i Arsenal-kategorien. På den måten er også vi supportere på hjemmebane. ;)

 

Kjempebra forslag dette (begge som er quotet), og støttes fullt ut!

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...