Gå til innhold

Steam tilbuds- og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

It's a problem with their caching-server (varnish), caching pages that should not be cached (such as Account-Details, Cart, etc.). It invalidates after some time and is re-cached when the next user visits the page with their profile. You are not actually logged in (as in, you take over the session of the user), you just see pages rendered for others than yourself. This is why different parts of steam appear as different users.

Which page you see is probably dependent on the edge node (first server you connect to) closest to you, hence why different users see different profiles.

My guess to how this could've happened is that an untested configuration got activated when steam went down earlier, e.g. due to an auto-conf service (puppet, chef) pulling an untested config or some of their live servers being replaced by staging / development servers. It's also possible that they were under heavy load and the engineer on duty reconfigured all their edge nodes to cache more aggressively.

Let's hope they fix this fast, because this is a major data leak. I can see private E-Mail and account names. Let's hope their cache server is not delivering internal pages.

Edit: /u/LymiaAluysia made an important point about whether cookies are being cached.

As far as I can tell, no HTTP-Headers are being cached which includes cookies. Below is a screenshot where I see the profile of someone else though the steam id in the cookie is still my own: http://i.imgur.com/TK9FFvx.png I'm hoping this is also true for login and store pages.

 

Kilde:

Steam is fucking up hard right now. Signed into a random stranger's account. I can see their email, address, etc.

Endret av aBaDmAn91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ja, riktig, riktig... Ingen dailies, det hadde jeg oversett. Tenkte at det bare var flashdeals som var borte jeg. Ja, det sugde jo balle.

 

Tenkte i utgangspunktet at "Today's highlighted deals" skulle endres hver dag, men selv om spillene som annonseres på forsiden er annerledes er rabatten det samme. UGH! Jeg har aldri sagt det før, men årets salg er virkelig mye kjipere enn tidligere salg med "Community deals" og "Flash deals".

 

Da kan jeg bare kjøpe de spillene jeg føler er verdt det nå, og drite i resten av salget...

 

Ja, kjempekjipt å kunne kjøpe ting på salg med en gang i ro og mak istedet for å måtte følge med steam døgnet rundt, og steam går ned rundt kl 19 hver eneste dag....

 

 

Noen som har prøvd displayfusion? Ser det er på tilbud.

 

AtW

 

 

Jeg bruker DisplayFusion. Det er veldig nyttig når man har flere skjermer, men det finnes en del gratis alternativer som er nesten like bra. 

 

 

Har du prøvd ultramon? Er det verd å skaffe over det i dine øyen?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Kjipt at det skjer akkurat når jeg skal nyte ferien med spilling.

 

Jeg kan fremdeles spille mine spill. Får bare ikke kjøpt nye vel? Jeg ga bort en steam kode for en time siden, så jeg tror det går an å aktivere spill som er kjøpt utenfor steam. gmg.com eller funstock o.l.

 

 

Ja, om ikke annet i offline-mode.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Kjipt at det skjer akkurat når jeg skal nyte ferien med spilling.

 

Jeg kan fremdeles spille mine spill. Får bare ikke kjøpt nye vel? Jeg ga bort en steam kode for en time siden, så jeg tror det går an å aktivere spill som er kjøpt utenfor steam. gmg.com eller funstock o.l.

 

 

Ja, om ikke annet i offline-mode.

 

AtW

 

 

Vel, man må vel være online for å aktivere offline mode? Jeg tror biblioteket er separat fra butikken. Man kan kjøpe spill i nettleseren, men man kan vel ikke aktivere spill i annet enn klienten? Tør nesten ikke logge av nå. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...