Gå til innhold

Sniktitt: Apple Iphone 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... Underoverskriften "Fortsatt kongen av brukervennlighet" er temmelig unyansert i din artikkel, herr Kvalheim! Hvordan kan iPhone 4 være kongen av brukervennlighet når den ikke er i nærheten av Androids system for flere hjemmeskjermer, og at alle applikasjoner på Android kan kjøre samtidig uten problemer? Hvordan kan iPhone 4 kalles kongen av brukervennlighet når det ikke er satset på sosiale medier som Facebook og Twitter?

 

Nei, den nye kongen av brukervennlighet er Android, med iPhone på en god andreplass.

 

Har nok fått stempelet fordi det er idiot enkel å bruke - til og med bestemor kan bruke den. Og av de jeg kjenner som har apple produkter i lange baner, så sier de at de har valg det fordi det bare virker "out of the box", så noe må jo Steve og gutta gjøre rett.

 

Ellers så er man jo spent på en fullverdig test av telefonen, i tekst bilder og video (akamTV?). Blir nok ikke kjøpt noen ny telefon fra verken Samsung eller Apple før det er nøye studert.

Lenke til kommentar

http://www.engadget.com/2010/06/24/iphone-4-retina-display-vs-galaxy-s-super-amoled-fight/

 

De konkluderer med at begge er veldig gode skjermer, men at Galaxy S har høyere fargemetning og at iPhone har høyere oppløsning (duh). Det virker dog som at oppløsningen veier mer enn fargemetningen her.

 

Ah, den artikkelen hadde jeg ikke fått med meg. Takk. Dersom det er slik at skjermene er tilnærmet like gode, blir det i stedet mer interessant hvilken mobil som har best batterikapasitet. Gitt at ikke iPhone 4 betaler dyrt i form av nedsatt batterikapasitet fordi de har brukt noe annet enn AMOLED, så er ikke skjerm en viktig faktor lenger imho. :)

Lenke til kommentar

Det at iPhone4 er kresen på hvordan man holder den i handa for ikke å miste mye av dekningen finnes det ingen unnskyldning for. Design tabbe mener da jeg. Jeg vil også heller ha en telefon som bakdekselet faller av hvis man mister den i bakken (hardplast), og ikke at baksiden knuses slik som på nye iPhone4 (glass)...

 

Ellers virker iPhone som en super bra mobil! Men tror jeg beholder min HTC Desire med god samvittighet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg også reagerte på artikkelen i dagens VG. Hva har skjedd? Det ble jo nevnt at den "hadde de samme småfeilene som sist", og alt som skal til er å ha ræva glass foran og bak samt en bedre skjerm? Jøsses, mens resten er av den samle gamle møka? Ikke sant, 6 på terningen...mmmmm....

 

Nei, om man virkelig mener at den gir den beste brukeropplevelsen er det iallefall medregnet at den kun skal brukes av folk uten noe som helst mening om produktet de eier, og er fornøyd med det de får uten å stille spørsmål ved noe som helst.

 

Nei, om man virkelig orker å se på den triste hjemmeskjermen der hele dagen, kjempe seg frem for å finne innstillinger som wifi og bluetooth og ikke ønske en eneste snarvei, da passer jo en iphone perfekt. If your brainless that is..

Lenke til kommentar

Mye bedre skjerm, bedre CPU, bedre batteri, mer RAM.

 

"...kjempe seg frem for å finne innstillinger som wifi og bluetooth.." HÆÆ??

Du vet at jeg kan aktivere Bluetooth, Wi-Fi, GPS, slå av 3G eller slå på 3G, forandre på lys styrken i displayet osv med ett trykk i Android 1.6 eller senere versjoner?.

 

Hva må du gjøre hvis du skal aktivere Wi-Fi'en på en iPhone 4?, jo du må først innom Instillinger, så gå til Wi-Fi, for så å slå på Wi-Fi. Jeg kan slå på Wi-Fi'en og automatisk gå inn på siden hvor jeg har mine Wi-Fi instillinger og Wi-Fi nettverk met ett trykk.

 

Er det samme med GPS'en. Tar meg ett trykk å aktivere GPS, eller ett trykk for å slå den av. Og hva må du gjøre for å aktivere GPS'en i iPhone 4 ?.

 

Ser du hva jeg mener?.

 

Android er og forblir det mest brukervennlige / lette mobile OS'et nå.

 

Og dette du sa om batteri tiden, det synes jeg er morsomt. Når Engadget klarte å få 38 timer ut av iPhone 4 med moderat bruk, så måtte jeg le.

 

Fordi, jeg klarer å tyne ut 48-50 timer på min XPERIA X10 med moderat bruk nå selv før telefonen har fått updaten som skal fikse mye på batteritiden. Så batteriet på XPERIA X10 knuser jo batteri tiden på iPhone 4.

 

Foresten, les dette her. Også er jeg helt enig med denne testen av iOS 4 her. Og legg merke til hva som blir sagt under 'What's still missing'. Noen som legger merke til at alle de tingene som står under der er nevnt mange ganger og ganske tydelig av meg?.

 

Point proven by me.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

"...kjempe seg frem for å finne innstillinger som wifi og bluetooth.." HÆÆ??

 

prøv android så skjønner du hvorfor samme operasjon på iphone beskrives som å "kjempe" seg inn for å finne..

 

Dama har iphone, og jada den er fancy og grei å bruke, men gud hjelpe meg den har nå mye å lære av andre den som alle andre telefoner. Er alt for mange iphone-brukere som er totalt blinde for manglene til telefonen. Jeg har ingen problemer med å innrømme WM og Android sine svakheter.

Lenke til kommentar

Mye bedre skjerm, bedre CPU, bedre batteri, mer RAM.

 

"...kjempe seg frem for å finne innstillinger som wifi og bluetooth.." HÆÆ??

Du vet at jeg kan aktivere Bluetooth, Wi-Fi, GPS, slå av 3G eller slå på 3G, forandre på lys styrken i displayet osv med ett trykk i Android 1.6 eller senere versjoner?.

 

Hva må du gjøre hvis du skal aktivere Wi-Fi'en på en iPhone 4?, jo du må først innom Instillinger, så gå til Wi-Fi, for så å slå på Wi-Fi. Jeg kan slå på Wi-Fi'en og automatisk gå inn på siden hvor jeg har mine Wi-Fi instillinger og Wi-Fi nettverk met ett trykk.

La oss f.eks ta Wi-Fi: Man trenger ikke slå av og på Wi-Fi på iPhone hele tiden, den administrerer strøm- og trådløsbruk helt utmerket på egen hånd og jeg kan gå med Wi-Fi påslått i minst en uke uten lading. Jeg har så og si alltid Wi-Fi på, de eneste gangene jeg har behov for å slå av/på WiFi er når jeg skal reise med fly. Da tar det meg nøyaktig to trykk fra hjemmeskjermen min, for å sette telefonen i fly-modus (all radiokommunikasjon avslått).

Å slå av/på Bluetooth eller 3G krever 4 små trykk på skjermen, noe jeg overlever fint da det er relativt sjeldent jeg gjør dette. På den annen side så slipper jeg å ofre halve hovedskjermbildet mitt på all verdens av/på-brytere... ;)

Lenke til kommentar

Mye bedre skjerm, bedre CPU, bedre batteri, mer RAM.

 

"...kjempe seg frem for å finne innstillinger som wifi og bluetooth.." HÆÆ??

Du vet at jeg kan aktivere Bluetooth, Wi-Fi, GPS, slå av 3G eller slå på 3G, forandre på lys styrken i displayet osv med ett trykk i Android 1.6 eller senere versjoner?.

 

Hva må du gjøre hvis du skal aktivere Wi-Fi'en på en iPhone 4?, jo du må først innom Instillinger, så gå til Wi-Fi, for så å slå på Wi-Fi. Jeg kan slå på Wi-Fi'en og automatisk gå inn på siden hvor jeg har mine Wi-Fi instillinger og Wi-Fi nettverk met ett trykk.

La oss f.eks ta Wi-Fi: Man trenger ikke slå av og på Wi-Fi på iPhone hele tiden, den administrerer strøm- og trådløsbruk helt utmerket på egen hånd og jeg kan gå med Wi-Fi påslått i minst en uke uten lading. Jeg har så og si alltid Wi-Fi på, de eneste gangene jeg har behov for å slå av/på WiFi er når jeg skal reise med fly. Da tar det meg nøyaktig to trykk fra hjemmeskjermen min, for å sette telefonen i fly-modus (all radiokommunikasjon avslått).

Å slå av/på Bluetooth eller 3G krever 4 små trykk på skjermen, noe jeg overlever fint da det er relativt sjeldent jeg gjør dette. På den annen side så slipper jeg å ofre halve hovedskjermbildet mitt på all verdens av/på-brytere... ;)

Du trenger ikke å slå av Wi-Fi'en egentlig hvis du sitter hjemme da. Men om du er mye rundt å farter i en by som Oslo f.eks, så slår man av Wi-Fi'en siden du helst ikke vil at telefonen skal sitte der og søke etter nettverk hele tiden. For det vet jeg av erfaring at iPod Touch sluker strøm av.

 

Joda, 4 trykk trenger ikke å være vanskelig, men poenget mitt er jo rett uansett på at Android er mye lettere og mere brukervennlig.

Lenke til kommentar

Mye bedre skjerm, bedre CPU, bedre batteri, mer RAM.

 

"...kjempe seg frem for å finne innstillinger som wifi og bluetooth.." HÆÆ??

Du vet at jeg kan aktivere Bluetooth, Wi-Fi, GPS, slå av 3G eller slå på 3G, forandre på lys styrken i displayet osv med ett trykk i Android 1.6 eller senere versjoner?.

 

Hva må du gjøre hvis du skal aktivere Wi-Fi'en på en iPhone 4?, jo du må først innom Instillinger, så gå til Wi-Fi, for så å slå på Wi-Fi. Jeg kan slå på Wi-Fi'en og automatisk gå inn på siden hvor jeg har mine Wi-Fi instillinger og Wi-Fi nettverk met ett trykk.

La oss f.eks ta Wi-Fi: Man trenger ikke slå av og på Wi-Fi på iPhone hele tiden, den administrerer strøm- og trådløsbruk helt utmerket på egen hånd og jeg kan gå med Wi-Fi påslått i minst en uke uten lading. Jeg har så og si alltid Wi-Fi på, de eneste gangene jeg har behov for å slå av/på WiFi er når jeg skal reise med fly. Da tar det meg nøyaktig to trykk fra hjemmeskjermen min, for å sette telefonen i fly-modus (all radiokommunikasjon avslått).

Å slå av/på Bluetooth eller 3G krever 4 små trykk på skjermen, noe jeg overlever fint da det er relativt sjeldent jeg gjør dette. På den annen side så slipper jeg å ofre halve hovedskjermbildet mitt på all verdens av/på-brytere... ;)

Du trenger ikke å slå av Wi-Fi'en egentlig hvis du sitter hjemme da. Men om du er mye rundt å farter i en by som Oslo f.eks, så slår man av Wi-Fi'en siden du helst ikke vil at telefonen skal sitte der og søke etter nettverk hele tiden. For det vet jeg av erfaring at iPod Touch sluker strøm av.

 

Joda, 4 trykk trenger ikke å være vanskelig, men poenget mitt er jo rett uansett på at Android er mye lettere og mere brukervennlig.

Jeg tilbringer 8-10 timer daglig midt i sentrum av en av Norges største byer, og reiser flere kilometer inn og ut av sentrum daglig, med fullt opp av Wi-Fi nettverk på alle kanter. Ikke noe som helst problem med strømforbruket på iPhone av den grunn.

 

Bruker man skjermplass på hovedskjermbildet på mange av/på-brytere så går det på bekostning av andre ting. Kan ikke se at det nødvendigvis skulle være mer brukervennlig, med mindre det å slå av/på disse tingene er det du for det meste bruker telefonen din til... ;)

Brukervennlighet er summen av en utrolig masse faktorer, der disse famøse softwarebryterne er en bitte liten del av helheten.

 

Addendum:

Ang. linkene dine i forrige innlegg:

Link 1 ser jeg ikke helt poenget med, stort sett en masse bullshit og hearsay, som blåses opp til astronomsike proporsjoner fordi det er Apple. At enkelte Android-telefoner har hatt lignende problemer som produsenten driter glatt i, det gidder ingen skrive om. Hvis antenneproblemet med iPhone 4 som noen få har rapportert om skulle vise seg å være et vanlig problem for mange, og at det ikke lar seg fikse gjennom softwareoppdatering, så får man ta det derfra.

 

Link 2 lister opp noen mer eller mindre relevante punkt som noen savner i iOS 4. Greit nok det, jeg kan legge inn apps som løser flere av punktene, og andre er irrelevante eller uten betydning for de som kjøper en ny iPhone. Så får jo hver enkelt vurdere hvorvidt punktene er bare tull, reelle men ubetydelige, viktige eller rett og slett dealbreakers. Det meste av dette har jeg også redegjort for mine synspunkt på tidligere, så jeg gidder ikke gjenta meg selv - noe visse andre tydeligvis er mer glad i... ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...