Gå til innhold

Sniktitt: Apple Iphone 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det faktum at en telefon må holdes på riktig måte for å ikke miste dekning er jo stort sett 100% talentløst. Det er nøyaktig det samme med HTC hero og en haug med andre telefoner..

 

Til informasjon er denne problemstillingen ikke-eksisterende på HTC Desire. :)

Lenke til kommentar

:thumbdown:

 

Best pris på 9000? (NI TUSEN!!!!!) :!:

 

Direkte useriøst når man får HTC Desire for i underkant av 4000. Desire er også en bedre telefon.

Subjektiv mening. Om Desire er bedre enn iPhone kan diskuteres, og omvendt :)

 

iPhone selger jo utrolig godt, noe som må bety at folk ikke bryr seg om den høye prisen.

Lenke til kommentar

Hei,

 

På Amobil gir vi ingen terningkast før vi har testet en telefon så grundig at vi er helt sikker på at vi står for terningkastet. Når terningen er der, skal den ha en grundig test i ryggen! VG ville derimot veldig gjerne ha terningkast, og da har vi gått med på å gi et terningkast mot at det står tydelig at terningkastet er basert på et førsteinntrykk man har opparbeidet seg i løpet av en veldig kort periode. Det er litt synd å publisere et terningkast så tidlig under vår byline, men det er under VGs redaktøransvar.

 

Det er ikke sikkert telefonen får det samme terningkastet i testen. Før det publiseres en fullverdig test har vi brukt telefonen i en lengre periode, vi har sammenlignet den med andre telefoner og gitt den poengsummer i hver kategori sett i forhold til hva andre telefoner oppnår i de samme kategoriene. I tillegg spiller prisen en stor rolle for sluttkarakteren. Det går mange timer foran tastaturet og mange timer med bruk av Iphone før testen publiseres og vi har kommet frem til et endelig terningkast.

Endret av EinarEriksen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

:thumbdown:

 

Best pris på 9000? (NI TUSEN!!!!!) :!:

 

Direkte useriøst når man får HTC Desire for i underkant av 4000. Desire er også en bedre telefon.

Nå er jo ikke iPhone 4 lansert i Norge enda, så da er det bare noen få butikker som selger importerte telefoner fra England.

 

La oss titte på regnestykket:

Ulåst iPhone 4 32GB i England: £599 = 5800 NOK

+ 25% moms til Norge = 7250 NOK

Da er det rundt 2750 kroner i fortjeneste, porto og administrasjon til Ludo som selger telefonene...

 

 

Hvorvidt Desire er bedre en iPhone 4 blir jo en subjektiv mening... :ermm:

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Kanskje et ikke så uventet førsteinntrykk. Håper dere går nærmere inn på "retina display" vs S-AMOLED og andre i testen. Engagdet rapportere at iPhone sin skjerm var den beste de noen gang hadde sett, men hele testen deres var så rosenrød at de får et tillitsproblem hos meg.

 

Gleder meg som en unge til å endelig få avgjort hvorvidt det blir en Galaxy S eller iPhone 4! :w00t:

 

skjermen er sikkert fin den, men så er jo nå da engadget apple's fanboy-site #1 ;)

Lenke til kommentar

Er kanskje ikke rett plass å diskutere dette, men antar Iphone 4G har samme feil. Nemlig hvordan multitasking håndteres: At man må manuelt lukke programmer hver bidige gang man ikke ønsker at de skal legge seg i bakgrunnen, kjennes ikke særlig "apple" ut for meg. Da jeg ble klar over at man måtte lukke programmer manuelt hadde jeg 10-11 programmer i bakgrunnen, noe som selvsagt gjorde at telefonen ble siruptreg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er iPhones meldingssystem virkelig "kongen av brukervennlighet"? Seriøst?

 

Og ang. dekningstrøbbel: "Måten vi må holde den på er også upraktisk når telefonen skal brukes."

 

oh really??

 

zAJ0y.jpg

 

 

hahaha.. Bra bilde!! Jeg holder mobilen omtrent likt på alle bildene der!!! Så der røyk iPhone'en jeg hadde tenkt å kjøpe!! Det er så digg å vite at Apple kommer til å selge MYE MINDRE pga de baggatellene her, hvis de ikke fikser på det fort! Jeg trur ikke folk bare "overser" det der så lett...

Lenke til kommentar

Her illusterer de hvordan signalet forsvinner mens man holder mobilen, og jeg kan ikke si at det er en særlig uvanlig måte å holde moblien på. Apple kan da ikke mene at vi skal holde på skjærmen og baksiden mens vi skal ringe, det blir for dumt.

 

Det har også vært snakk om gul missfargig på skjermen til flere iPhones, kunne dere se noe av det på deres testmodell?

Endret av mellem88
Lenke til kommentar

uten widgets eller i det minste en hjemmeskjerm blir aldri iphone like brukervennlig som android.

Du og Hessel blander funksjonalitet og brukervennlighet. Dere snakker om at Android har mer funksjonalitet, men det betyr ikke automatisk at den er mer brukervennlig. En gammel Nokia som kun har funksjonalitetene telefon, addresseliste og sms, kan være mer brukervennlig enn en ny smarttelefon med gps, internett osv. Brukervennlighet er hvor lett det er å bruke de funksjonene telefonen har, ikke hvor mange funksjoner den har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når de er den eneste som har den, så kan de jo ta seg ganske godt betalt. Husker at en Spaceworld eller noe tok 9990,- for PS2 helt i begynnelsen.

 

Gjorde de? Jeg betalte under 5k for min lanseringsdato. Hvilken Spaceworld var dette?

 

Er ikke sikker på at det var Spaceworld, kan ha vært telebutikken eller noe. Og det var nok ikke noe som hele kjeden gjorde, det var ihvertfall en butikk som tok 9990,- husker jeg, på Hamar.

Lenke til kommentar

Hmm... Underoverskriften "Fortsatt kongen av brukervennlighet" er temmelig unyansert i din artikkel, herr Kvalheim! Hvordan kan iPhone 4 være kongen av brukervennlighet når den ikke er i nærheten av Androids system for flere hjemmeskjermer, og at alle applikasjoner på Android kan kjøre samtidig uten problemer? Hvordan kan iPhone 4 kalles kongen av brukervennlighet når det ikke er satset på sosiale medier som Facebook og Twitter?

 

Nei, den nye kongen av brukervennlighet er Android, med iPhone på en god andreplass.

 

På tross av stor bruk, så tror jeg ordet "brukervennlighet" er ganske ullent og sjeldent definert begrep. Jeg skulle gjerne likt å høre din definisjon siden du mener Android er bedre enn iOS på dette området.

 

Jeg ser ut fra kommentaren din at du legger stor vekt på mengden funksjoner, og i følge et slikt synspunkt er jeg enig i at Android vinner tittelen som mest brukervennlig. Personlig vil jeg derimot vektlegge at et brukervennlig system skal være oversiktlig, intuitivt, pent, og enkelt å bruke. Sett på den måten kan neppe Android sies å være ledende. Kanskje nettopp på grunn av antallet funksjoner.

 

Nå sier jeg selvsagt ikke at min definisjon er rett, og at din er gal. Det finnes gjerne en mellomvei, eller en definisjon med enda flere momenter. Poenget mitt er at brukervennlighet sjeldent blir definert av noen. Hvis vi skal diskutere hvorvidt amobil.no tar feil i artikkelen, så er det her man bør begynne.

 

skjermen er sikkert fin den, men så er jo nå da engadget apple's fanboy-site #1 ;)

 

Det var det jeg fikk følelsen av også. :( Syntes de avfeide S-AMOLED litt raskt når de kun nevnte at "det var den beste skjermen de hadde sett", uten å stille den konkret opp mot andre konkurerende skjermer. Da spesielt Galaxy S, som visstnok har en heidundrades skjerm og som jeg vil si er en direkte og sterk konkuret til iPhone 4.

Lenke til kommentar

Beste priser: 8990,–

 

Får meg bare til å le. Dette blir for dumt :)

 

Hehe... må le jeg også. Android-telefoner med minst like bra brukervennlighet får du til godt under halvparten.

 

Jeg tipper dere bor i en middels leilighet, kjører Hyundai og spiser Grandiosa. Hvorfor skal dere vel bruke mer penger enn nødvendig på mer plass, bedre komfor og sikkerhet, og mat er vel mat?

 

Jeg ler av dere, og spesielt Android-fanboys som virker å bestå av en gjeng med gnitne sytekopper.

Lenke til kommentar

Hvis prisen spiller en stor rolle bør i så fall iPhone 4 få en terningkast 4.

 

Jeg har en mistanke om at Amobil bare sier det folk vil høre. Apple produkter har fått et så godt inntrykk på seg (alt for godt), at det blir upopulært å si imot. Har Amobil da lagt seg bakpå og bare sagt at dette er en telefon verdt terningkast 6, som er det "iPhone-lovers" liker å høre?

 

I tillegg vil jeg bare si at det er latterlig hvor lett Apple lurer kundene. For meg virker det som at det bare er å selge en mobil til nesten 10 000kr, så tror alle at denne mobilen er den beste..

 

HØRT OM ANDROID FOLKENS!?

Lenke til kommentar

iPhone 4 koster akkuratt like mye som en iPhone 3GS gjorde. Det er bare tullball at listeprisen er på 9000 kroner.

 

[Det var det jeg fikk følelsen av også. :( Syntes de avfeide S-AMOLED litt raskt når de kun nevnte at "det var den beste skjermen de hadde sett", uten å stille den konkret opp mot andre konkurerende skjermer. Da spesielt Galaxy S, som visstnok har en heidundrades skjerm og som jeg vil si er en direkte og sterk konkuret til iPhone 4.

 

http://www.engadget.com/2010/06/24/iphone-4-retina-display-vs-galaxy-s-super-amoled-fight/

 

De konkluderer med at begge er veldig gode skjermer, men at Galaxy S har høyere fargemetning og at iPhone har høyere oppløsning (duh). Det virker dog som at oppløsningen veier mer enn fargemetningen her.

Endret av boffeeen
Lenke til kommentar

Beste priser: 8990,–

 

Får meg bare til å le. Dette blir for dumt :)

 

Hehe... må le jeg også. Android-telefoner med minst like bra brukervennlighet får du til godt under halvparten.

 

Jeg tipper dere bor i en middels leilighet, kjører Hyundai og spiser Grandiosa. Hvorfor skal dere vel bruke mer penger enn nødvendig på mer plass, bedre komfor og sikkerhet, og mat er vel mat?

 

Jeg ler av dere, og spesielt Android-fanboys som virker å bestå av en gjeng med gnitne sytekopper.

 

 

Poenget er vel at ingen bruker 9000kr på en telefon som knapt veier opp mot HTC eller Samsung og muligens har en fancy skjerm.

Lenke til kommentar

hahha ni tusen man betaler for eple på baksiden en telefonen. norge er full av fanboys! så dem vet hvordan dem ska tjen penger!.

Android får du MYYYYYYYYE mer for pengene!

sier ikke telefonen er dårlig men 9 tusen får en iphone. når man kan få desire fra 3200-4000 som sikkert er mye bedre eller ganske lik telefon.

 

løp og kjøp eplegutter dette er svindel/hjernevasking på høyt grad

iphone= merke mote kult og ha fordi alle andre har!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...