Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

?? Kilde. Jeg har i allefall ALDRI lest om spillutviklere som sier det er komplisert å flytte 3dmodeller over fra pc til ps3. At det har vært utviklere som har syntes det har vært vanskelig å konvertere spill x fra pc til ps3 eller fra xbox 360 til ps3 har jeg lest. Vil tro at det å flytte en 3d modell fra pc til ps3 er snakk om tastetrykk. Men du kan kanskje forklare oss ikke lærde?

 

 

Jeg har da heller aldri sakt at det er komplisert å flytte 3d modeller fra PC til PS3. Jeg sier bare at verktøyene spillutviklerne får bruke til PS3 er mye mer tungvindte enn de man får til f.eks x360 eller PC.

 

Og jeg setter da spørsmålstegn til om det er årsaken til den ufattelige lange tiden det tar å lage hver enkelt bil. At det er tungvindt å plotte inn de forskjellige tallene som må inn der, altså om de må skrive koden på nytt fremfor å bare bytte ut noen tall fra en annen kode fra en ferdiglaget bil.

Ja, men det har dem jo allerede sagt at dem ikke gjør, som jeg skrev tidligere. Siden PD har sagt at de bruker ca mellom 300 og 600 timer per bil, og regner vi med at alt er med. Husk at underside, og alt inni bilen også er modellert. Hvor mange arbeidstimer er det du mener er fornuftig at de bruker? Eller hvor mange ville du ha brukt?

 

600 timer er altså rundt 4 måneder hvis vi regner 8 timer 5 dager i uken, så ja, jeg syns det er litt mye. Som jeg sa tidligere, dette er omtrent samme tid man bruker på hele CG shots i filmer. Altså når ALT må lages fra scratch, ikke én enkelt bil. Som så i tillegg må shades slik at det matcher lyssettings i selve filmen, noe som jo tar tid.

Lenke til kommentar

Banerekorder. Mulig det er jeg som har gått meg blind i alle menyer,men er det ingen rekordliste over banerekorder og slikt? jeg har sett at det er time trial rekorder på arcadedelen. men det er jo rekorder som er forbeholdt den ene som eier ps3. er det virkelig slik at om man har kompiser på besøk så kan ikke de utfordre mine rekorder? og at det heller ikke er noen måte å sammenligne rekorder med alle andre i verden? synes det er litt kjedelig med kun "meg" på rankinglister

Lenke til kommentar

De som ikke har lagd selve kjøringen har tatt et aller annet dop som selv narkobaronene ikke syns det er trygt å gi til allmennheten.

Jeg kjemper en hard kamp for å slå meg til ro med det triste faktum at japanere rett og slett ikke kan brukergrensesnitt. Det blir litt som å akseptere at jeg ikke kan fly, men jeg klarte det til slutt og skal nok greie dette også.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til biler jeg kan bruke i de tre forskjellige classic-løpene i beginner series? :hmm:

 

Japanese Classics tok jeg med en Nissan SKYLINE Hard Top 2000GT-R (KPGC10) '70. Trengte ikke bruke penger på tuning engang.

 

Hva var navnet på de to andre løpene igjen? Tror jeg også brukte en Lotus Europa.

Vant du den Skylinen eller kjøpte du den under used cars?

har kjøpt en Ferrari 512BB ‘76 nå, tror du det er overkill til European Classic Car Championship eller?:)

Jeg brukte den Ferrarien til European Classic. Fant ikke noe mer passende, så blåste fra resten av søndagskjørerene.

 

Jeg brukte en Corvette Stingray på World Classic (eller hva det heter). Den første bana der må ha det lengste rettstrekket av noen bane! Fantastisk. Bare synd at Corvetten stod og stanga på toppen av fjerdegiret det meste av løpet :)

 

På japse-klassisken brukte jeg en 1973 Mitsubishi Lancer 1600. Fantastisk bil. Har brukt den i andre løp mot moderne biler også. Uten å trimme den noe.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med B spec egentlig?

 

Vel poenget er vel at man skal være en manager for sjåfører, i stede for å være sjåføren selv. Er flott om en ikke helt føler for å kjøre selv, så kan man heller la maskinen kjøre for deg f.eks.

Tjener man noe på det?

 

Vel førerne dine blir bedre, også får du penger og experience samt biler andre rewards. Er så og si likt som A-Spec bare at du er en trener/manager i stede på en måte.

 

 

Ny patch i dag.

 

Var vel den som kom tidlig idag det, null patch notes så langt, folk mener den har fiksa litt på online opplevelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...