Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ADVARSEL: Når du gir bort biler som gift forsvinner alt av tuning, oppgraderinger, whatever. Jeg lånte bort Ferrarien min (512BB) som var moderat oppgradert, og når den kom tilbake var den helt standard. Det fungerer slik at når du gir bort en bil, så får personen i andre enden en ticket på den bilen, som han veksler inn i en slik bil. I ticketen står det tydligvis ingen info om oppgraderinger og oppsett. Merkelig når er statsa fortsatt der (Distance, Number of wins, etc.). For meg spiller det ingen rolle, siden jeg har ingen pkaner om å bruke Ferrarien noe mer, men hadde vært bittert hvis det skjedde med en blodtrimma superbil. Spillet burde i alle fall gitt en advarsel om det før du sendte den av gårde.

 

Hmm, godt å vite, litt synd dog, men virker jo litt rart, kan hende det er en bug, står jo null info noen plass, som jeg kan se hvertfall, som sier at ting du har gjort med bilen ikke følger med, så virker jo nesten som det kan være en bug?

 

Jeg sendte en trimma bil til en kamerat her om dagen. Samme gjorde han til meg. Når vi fikk de tilbake fra hverandre hadde de fortsatt alt av trim.

Lenke til kommentar

Sikkert tatt opp før men hvordan er det med backup av game saves?

På xbox er de lagret sammen med brukernavn på LIVE.....har PSN samme opplegg?

Krise hvis ps3 tar kvelden og man mister GT infoen.

Yamauchi la ut en tweet hvor han skrev at det skal bli mulig å ta backup etter en oppdatering i desember, så antar at det foreløpig ikke går an å ta backup til andre medier på save games fra GT5 på noen måte.

Lenke til kommentar

Sikkert tatt opp før men hvordan er det med backup av game saves?

På xbox er de lagret sammen med brukernavn på LIVE.....har PSN samme opplegg?

Krise hvis ps3 tar kvelden og man mister GT infoen.

Yamauchi la ut en tweet hvor han skrev at det skal bli mulig å ta backup etter en oppdatering i desember, så antar at det foreløpig ikke går an å ta backup til andre medier på save games fra GT5 på noen måte.

Tror han vil unngå at folk deler save games online så alle kan laste ned ferdig 100% fullførte spill. Med tanke på at det forhåpentligvis blir en stor online del, er jo forsåvidt det greit å unngå.

Lenke til kommentar

ADVARSEL: Når du gir bort biler som gift forsvinner alt av tuning, oppgraderinger, whatever. Jeg lånte bort Ferrarien min (512BB) som var moderat oppgradert, og når den kom tilbake var den helt standard. Det fungerer slik at når du gir bort en bil, så får personen i andre enden en ticket på den bilen, som han veksler inn i en slik bil. I ticketen står det tydligvis ingen info om oppgraderinger og oppsett. Merkelig når er statsa fortsatt der (Distance, Number of wins, etc.). For meg spiller det ingen rolle, siden jeg har ingen pkaner om å bruke Ferrarien noe mer, men hadde vært bittert hvis det skjedde med en blodtrimma superbil. Spillet burde i alle fall gitt en advarsel om det før du sendte den av gårde.

 

Hmm, godt å vite, litt synd dog, men virker jo litt rart, kan hende det er en bug, står jo null info noen plass, som jeg kan se hvertfall, som sier at ting du har gjort med bilen ikke følger med, så virker jo nesten som det kan være en bug?

 

Jeg sendte en trimma bil til en kamerat her om dagen. Samme gjorde han til meg. Når vi fikk de tilbake fra hverandre hadde de fortsatt alt av trim.

 

Okay, med andre så er det sikkert meninga at alt man gjør med bilen skal følge med, men at det er en bug ute å går, har jo lest at i det man starter gi bort prosessen av en bil, så kan man jo få "upload failed" også, og da forsvinner vist bilen, men om man slår av og på spillet igjen med en gang så skal det gå bra, så med andre ord så er ikke det å gi og få biler helt stabilt enda virker det som.

 

Sikkert tatt opp før men hvordan er det med backup av game saves?

På xbox er de lagret sammen med brukernavn på LIVE.....har PSN samme opplegg?

Krise hvis ps3 tar kvelden og man mister GT infoen.

Yamauchi la ut en tweet hvor han skrev at det skal bli mulig å ta backup etter en oppdatering i desember, så antar at det foreløpig ikke går an å ta backup til andre medier på save games fra GT5 på noen måte.

Tror han vil unngå at folk deler save games online så alle kan laste ned ferdig 100% fullførte spill. Med tanke på at det forhåpentligvis blir en stor online del, er jo forsåvidt det greit å unngå.

 

Stemmer nok det du sier der ja @Aurvan, og jeg håper det ikke blir mulig å kopierer/bruke andres save data, men forhåpentligvis får de til en backup løsning som gjør det mulig å ta backup av sin egen save data, mens det å kopiere/bruke andres ikke vil funke.

 

Derimot, leste jeg noe om en backup løsning som funker, dog det innebærer at man har to PS3'er tilgjengelig, samt at save data'en forsvinner fra ene maskina, husker ikke helt detaljen, men var en som overførte fra sin gamle store PS3 til slim PS3, dog det hele var veldig tungvindt, kan bare ha vært tull også for den del.

 

Edit: Det @rvenes sier om full backup av PS3 systemet var vel det jeg leste om tenker jeg.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Sikkert tatt opp før men hvordan er det med backup av game saves?

På xbox er de lagret sammen med brukernavn på LIVE.....har PSN samme opplegg?

Krise hvis ps3 tar kvelden og man mister GT infoen.

Yamauchi la ut en tweet hvor han skrev at det skal bli mulig å ta backup etter en oppdatering i desember, så antar at det foreløpig ikke går an å ta backup til andre medier på save games fra GT5 på noen måte.

Tror han vil unngå at folk deler save games online så alle kan laste ned ferdig 100% fullførte spill. Med tanke på at det forhåpentligvis blir en stor online del, er jo forsåvidt det greit å unngå.

 

Dei knytter det sikkert sammen med PSN påloggingsnavnet?

Du kan vel ta backup av heile ps3'n (som om du skulle skifte hd)

Lenke til kommentar

De av dere som har Logitech G25 / G27, hvilke innstillinger bruker dere i spillet? Siden det ikke er noe Logitech G25 / G27 alternativer, hva velger dere og hvilke justeringer gjør dere?

Og skulle det ikke være mulig å ha rattet som Player1, og bruke vanlige håndkontroller som Player2 for raskere og enklere navigering i menyene? Har ikke klart å få dette til å fungere hos meg :(

Lenke til kommentar

De av dere som har Logitech G25 / G27, hvilke innstillinger bruker dere i spillet? Siden det ikke er noe Logitech G25 / G27 alternativer, hva velger dere og hvilke justeringer gjør dere?

Og skulle det ikke være mulig å ha rattet som Player1, og bruke vanlige håndkontroller som Player2 for raskere og enklere navigering i menyene? Har ikke klart å få dette til å fungere hos meg :(

 

Vel det med håndkontrollen funker, men må sette den til player1, men allikevel så funker DFGT rattet mitt når jeg kjører.

Lenke til kommentar

Hva er raskeste rundetiden dere har fått til på Top Gear test track?

Min er 1:18:22 med Jaguar XJ13 race car med beste dekkene, 678HK, alle hjelpemidler av, manuell gir med håndkontroll. Det var forresten i British Lightweights....

 

1.16.55 med Lotus MotorSport Elise oppgradert filtre, ecu, eksos og flywheel/clutch (254hk). Racing Hard dekk

i British Lightweights ;-)

Lenke til kommentar

Noen som har tips på hvordan jeg skal få tak på en le mans bil?

har ikke 2m+ og heller ingen kode =(

 

Vel kanskje du finner noen som har lyst til trade bort en mot noe du har? Eller en som bare vil gi bort en for å være snill f.eks. Ellers er det vel ikke annet å gjøre en å tjene opp penger.

 

Vet det er et race i extreme league som tar 4min, rundt og rundt bane, hvor man får 100k ca. Du har også tilsvarende på lavere lvl, dog får ikke like mye cash såklart.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Hvis man kjører en serie i nest vanskeligste level så får man 18000 pr løp(ca 10 min (5 runder av 2 minutter)), og det er totalt 5 løp. Det netter close up to 100 000, også får man 80 000 i seriebonus og en bil til en verdi av 70000. Totalt 250k på 50 min. Ikke verst hvis man ikke er i extreme league

Lenke til kommentar

Vet det har blitt spurt om tidligere i tråden, men nå kunne jeg trengt å låne en Ferrari, så lurer på om noen her kunne vært så snill å lånt en bort en liten stund om en har? Du får den tilbake med en gang jeg er ferdig med Ferrari eventen i Professional League.

 

Samme her. Ferrari er dyrt :-(

 

Edit: kjøpte meg en 512BB, nå gjenstår bare en lamborghini :-)

Endret av SuperRipper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...