Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Reglene som fikk Rooney straffet, var bruk av banning, ikke at det var rettet mot kamera.

Aldri i verden om Rooney hadde fått straff om han ikke bannet inn i kamera. Det blir for naivt å tro noe annet.

Drektør og talsman for FA sa vel følgende:

 

''- Vi har helt klare på at hva som skjedde med Rooney var noe helt annet enn denne siste hendelsen, sier talsmannen til Daily Mirror.

 

- Dette var helt forskjellig, gjentar Brooking. – Forskjellen var at det tidligere (med Rooney) kom en reaksjon direkte henvendt mot kamera''

Knusende argumenter når du henviser til FA's uttalelser i forbindelse med "operasjon ro ro til fiskeskjær" for å unngå å straffe andre for nøyaktig samme forseelse.

 

Man har lov å kjøre for fort med bil, men man må bare ikke gjøre det akkurat foran fotoboksen.

 

IdiotFA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes også dette med Hillsborough tar helt av. Hadde noen et personlig forhold til noen av de 96? Det dør enda flere i ulykker hver eneste dag, hva er forskjellen på disse og de som døde i Hillsborough? Når det gjelder München-ulykken er jeg helt likegyldig. Ingen forskjell på denne ulykken framfor andre flyulykker. Jeg hadde ikke et personlig forhold til noen som døde den dagen, ikke engang et forhold, jeg levde faktisk ikke. Mennesker dør. Sånn er det bare.

 

:)

Endret av banansplitt™
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingenting galt med å ha sympati med 96 døde. Poenget mitt er at ingen av dere hadde noe som helst forhold til noen av de døde. Som sagt; det dør mennesker hver dag. Jeg sitter ikke og tenner lys og gråter for meg selv hver gang et menneske som happens to be United-supporter dør.

 

Klart, om man opplevde dette live / på TV så er det én ting, men hvor mange av dere gjorde egentlig det? :hmm:

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Jeg har hørt Munchen-synspunktene dine før, banan, og blir derfor ikke "sjokkert" lenger. Visste den kom da Jotun skrev det han skrev. Uansett. Jeg har respekt for minner, avdøde mennesker osv, men jeg har absolutt null sorg for verken de som døde under Heysel-tragedien, Hillsborough-tragediene eller andre lignende situajoner. For å være ærlig ble jeg sjokkert over å se engasjementet rundt de 96 her på forumet. Som jeg har sagt før: Så mye empati har jeg bare ikke. Kvota mi er fylt opp av minneverdige personer jeg ville fulgt om de var i live. Å sørge over noen man aldri ville hørt om engang om de hadde levd er utenfor min forståelse. Drittunge-holdning deluxe, men dette er fra levra. Som banan sier. Det dør utallige mennesker hver dag. Empati er en mediestyrt følelse for de fleste, uansett hvor politisk ukorrekt det er å si. Vesten fokuserer menneskets empati på (f.eks.) Palestinerne og Isralittene, mens (f.eks.) borgerkrigen i Somalia går forbi "uten en tanke". (Beklager avsporingen).

 

Nevertheless, Munchen-ulykken er noe helt annet i mine øyne. Ikke fordi jeg har fulgt Man Utd halve livet (og prosentandelen vokser), men pga talentene og "verdien" på menneskene som døde i ulykken. Kynismen stinker fra tåspissene og opp til hårfestet mitt, men det er akkurat det jeg føler om saken. Det er altså helt irrelevant hvilken klubb det er snakk om, og om 10 av de 96 som døde under Hilsborough var fantastiske økonomer klarer jeg ikke "bry meg" om. Spiller-generasjonen som døde under Munchen-styrten var utrolig og selv om jeg er decades unna å oppleve det personlig, så blir jeg lei meg (rørt) av å tenke tanken på at noen av verdens største fotballtalenter forsvinner på den måten. Duncan Edwards er vel den hardeste historien, som kanskje når frem til flest pga alder, caps og status på tiden han døde, men det var et lag av stjerner. Duncan Edwards overlevde også styrten som i en film hvor helten (nr 1) overlever, men døde igjen 2 uker senere. Utrolig trist. Bare tanken på hvem som døde er utenfor min fatteevne. Roger Byrne, Eddie Colman. Tommy Taylor som hadde stats som Maradona/Pele/Ronaldo ville slitt med å overgå om han hadde overlevd. De som overlevde og fortsatte fotballen er og et kapittel for seg.

 

Alle Munchen-videoer får meg i knestående, og der er vi tilbake på det jeg nevner i første avsnitt om at empati er en media(oppslags)styrt følelse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Men hvem har sagt at folk føler personlig sorg? Jeg gjør ikke det, føler det er vanskelig når man ikke kjenner ofrene eller pårørende selv. Men å minnes ofrene og pårørende, ha sympati og respekt for dem, og være en del av den støtten hele klubben og supporterne gir til ofrene, er noe helt annet. 99% av folkene her gjør nok ikke stort annet på Hillsborough-dagen enn å skrive en liten setning ut av respekt, og kanskje tenker litt på konsekvensene og det som skjedde. Hvordan det skal være negativt stiller jeg meg uforstående til.

 

Men jeg fikk en sterk opplevelse når jeg så TV-bildene fra Hillsborough for noen år siden. Det var sterke scener å se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes verden er litt kald når man må forsvare hvorfor man føler sympati og minnes 96 døde i en ulykke ...

Eg har også sympati for de døde, eller dvs, mest for pårørende. Men eg tenner ikke lys for alle vilt fremmede som dør rundt meg. Har mer enn nok med de som faktisk står meg nær.

Lenke til kommentar

Litt vanskelig for meg å si noe om å lystenning, da må du nesten snakke med andre. Men individer er forskjellige, gjør forskjellige ting, minnes ting på forskjellig måte, og folk bryr seg mer enn andre. Ser ikke noe galt i at noen velger å tenne lys på Hillsborough-dagen, og hvertfall ikke at det skal "henges ut".

Lenke til kommentar

Husker veldig godt Hillsborough. Var på besøk hos bestemora mi og skulle se sportsrevyen. Broren min måtte forklare en hel del men husker godt at jeg tenkte for meg hvordan det var å bli klest og lurte på hvorfor de fortsatte å spille.

 

Synes det er greit å markere litt. Jeg bruker å se igjennom noen videoer hver 6 Feb.

 

Men jeg vet ikke hva Jutice har med dette å gjøre

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Hillsborough Justice Campaign jobber for at de som kan bebreides for ulykken, som konkludert med i rapporten i tiden etter ulykken, skal bli stilt til ansvar, og for at alle saksdokumenter, bevis og etterforskning i forbindelse med ulykken skal frigis for offentligheten, slik at sannheten om hva som skjedde og hvem som er ansvarlig kommer frem.

Lenke til kommentar

En ting er at Limbeck "opplevde" det. En annen ting er folk ikke engang levde. Men det er sant, ikke så mange som overdriver her. De fleste kommer kun med et innlegg, rett og slett av respekt for familiene. Verre på united.no-forumet for et par år siden hvor en del ungdomsskoleelever hadde "grått" litt ila. dagen. Det er mer den typen jeg angriper. Måtte selv gråte litt den dagen, ikke pga ulykenn, men pga av disse ungdomsskoleelevene. De er en merkelig rase. Det beste jeg vet ila. min arbeidsdag er å ta ungdomsskoleelever som gjør ting de ikke får lov til innenfor grensene til barneskolen jeg jobber på de få gangene jeg får lov å oppleve det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...