Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte den på impuls her om dagen, og etter drøyt et døgn i drift er jeg ganske fornøyd hittil. Har aldri vært borti Android før, men alt virker så kjapt og greit. Ikke noe heng eller noe slikt. Ble overrasket over hvor liten den var, men det er vel en vanesak. Uansett er det ikke telefonen sin feil at jeg ikke prøver før jeg kjøper.

 

Det er nok allerede besvart flere ganger, men vil vi kunne oppgradere til nyere versjon av Android på X10 mini etterhvert, eller er jeg stuck med den nåværende versjonen?

Lenke til kommentar

X10 mini er helt klart den telefonen som har dårligs batteritid av ALLE telefoner jeg har hatt. Nærmest tragisk...

 

Når jeg la meg i går kveld hadde jeg 82% batteri. Wifi slått av, ingen gps, blåtann, lyset slått av, brukt app killer. Eneste som stod på var alarmfunksjonen.

 

Når jeg våknet så var roadsync på og jeg hadde 15% batteri igjen.... 39% brukt på telefon ikke i bruk. 7% på app killer (?????)

 

Er det noen som har noen ideer om hva man kan gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg har god batteritid. Etter 13t 37m har jeg 83% igjen av batteriet.

Telefonen har vært moderat i bruk, sendt en del SMS, snakket ~15min i telefonen, surfet 30-45 min på wifi.

 

Telefon ikke i bruk: 43%

Celle-standby: 26%

Skjerm: 20%

Trådløsnett: 7%

Android-syste: 2%

 

Jeg har byggnummer 1.1.A.0.8

Jeg har rootet.

 

Advanced Task Killer kjører og dreper alt bortsett fra Fancy widget, spotify, 3G watchdog og seg selv. Med Power widget skrur jeg som regel av wifi og bakgrunnsdata når jeg vet jeg ikke kommer til å bruke de på en stund. GPS er alltid av, lysstyrke-greia er alltid på. 3G er avslått.

Endret av CAT0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

X10 mini er helt klart den telefonen som har dårligs batteritid av ALLE telefoner jeg har hatt. Nærmest tragisk...

 

Når jeg la meg i går kveld hadde jeg 82% batteri. Wifi slått av, ingen gps, blåtann, lyset slått av, brukt app killer. Eneste som stod på var alarmfunksjonen.

 

Når jeg våknet så var roadsync på og jeg hadde 15% batteri igjen.... 39% brukt på telefon ikke i bruk. 7% på app killer (?????)

 

Er det noen som har noen ideer om hva man kan gjøre?

 

 

Telefonen bruker dessverre enormt mye når det er dårlig dekning der man er..

 

Her hjemme har jeg telefonen på i opp til 3 døgn uten lader, men så fort jeg er i områder med dårligere dekning, slukes batteriet!!

 

 

Er det noen som har funnet løsning på dette problemet, forresten? Mulig å laste ned en eller annen app som forbedrer telefonens antenne?!

 

Vet en kompis av meg, som har HTC Hero, fikk mye bedre signaler etter at han rootet telefonen og la inn app for det.. Noen som har rootet denne, som kan bekrefte(avkrefte om dette går?!

Lenke til kommentar

Rimelig tungvint å sette den på flymodus hver gang signalene blir dårligere! Men det er jo lurt om natten, om dekningen er dårlig der man sover..

 

Bare for å ha sagt det, jeg digger telefonen (vanlig mini), men håpløst at dekningen skal ha så mye og si på batteritiden.. batteriet slukes jo, da da signalene ikke er opptimale!

 

Dette må da kunne fikses på en eller annen måte?!

Lenke til kommentar

Vet en kompis av meg, som har HTC Hero, fikk mye bedre signaler etter at han rootet telefonen og la inn app for det.. Noen som har rootet denne, som kan bekrefte(avkrefte om dette går?!

 

Prøvd å bruke kun 2G(GSM) i stedet for 3G(WCDMA) ved all bruk unnatt surfing?. Har mye å si for batteriet her jeg bor i alle fall.

Endret av Larrek
Lenke til kommentar

Så lenge man ikke bruker telefonen aktivt skal den "sove" for å spare batteriet, dersom batterilevetiden er dårlig er det enten veldig dårlig mobildekning eller en nedlastet applikasjon som er for urolig til at CPU får sove.

App-killere fungerer som en vaktmann som går runder og slår ned applikasjoner som rører på seg, men det er ikke sikkert at app-killeren lager mindre uro slik at CPU får sove godt.

For de som har batteriproblemer: Lag liste over applikasjonene og fjern alle, ta helst backup av alt først. Last ned systemoppdatering for telefonen. Kjør telefonen UTEN noen nedlastede applikasjoner (også batteri-applikasjoner...) en dag for å sjekke at den kun trekker ca 1% batterikapasitet i timen. Legg inn 5 applikasjoner per dag slik at man har kontroll på når noe skjer slik at batteriet begynner å tappes for fort.

Mitt problem var sannsynligvis Battery Timer Lite, etter en oppdatering av flere applikasjoner forsvant problemene mine.

Lenke til kommentar

en dag for å sjekke at den kun trekker ca 1% batterikapasitet i timen. Legg inn 5 applikasjoner per dag slik at man har kontroll på når noe skjer slik at batteriet begynner å tappes for fort.

 

Min X10 mini ligger på et sted med gode signaler om natta og drar bare 0,5% pr.time.

Lenke til kommentar

en dag for å sjekke at den kun trekker ca 1% batterikapasitet i timen. Legg inn 5 applikasjoner per dag slik at man har kontroll på når noe skjer slik at batteriet begynner å tappes for fort.

 

Min X10 mini ligger på et sted med gode signaler om natta og drar bare 0,5% pr.time.

 

Min trekker sikkert like lite om natten, men den trekker nok mer enn 1% når jeg bruker den (tale/sms/surfing/email/app/musikk) på dagtid. Per døgn trekker min X10 Mini ca 25% av batteriet, tidligere var det oppe i 100% i løpet av en dag.

I dag har den trukket 7% på 7 timer, oppgraderte til versjon 1.1.A.0.8 i går kveld. Føler at den nå varer lengre enn min gamle K810i selv med mer bruk.

Lenke til kommentar

Min trekker sikkert like lite om natten, men den trekker nok mer enn 1% når jeg bruker den (tale/sms/surfing/email/app/musikk) på dagtid.

 

Ja, bevares. Skjermen er i særklasse den største strømslukeren. Med full lysstyrke kan jeg tenke meg den alene drar 20% i timen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...