Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

Etter et par dager med "etterforskning" har jeg funnet den store synderen. Det er ikke dårlig dekning el. som er syndbukken. jeg prøvde den en natt uten 3G. Batteriet ble tappet med en lavere hastighet, men gikk fremdeles fra 100% til 53% på en natts søvn... mellom 7-8 timer.

 

Prøvde en natt med 3G skrudd på, men ADW launcher av. Batteriet ble tappet for 4% strøm i løpet av samme tid...

 

 

Skal ikke være så lett med hjemmesnekra linux på telefonen tydeligvis... Godt jeg har 3GS liggende sånn i tilfelle mitt møte med andriod skulle føre til utagerende oppførsel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min telefon ble skjermen full av riper i bare når den lå alene i lomma. Så fant jeg en slik beskyttelsesfilm som man legger over skjermen i asken, skulle funnet den en måned før :p Men jeg ser jo ikek ripene når det er lys i skjermen.. Synes at glasset burde vært noe bedre, mine gamle telefoner har dette ikek skjedd med...

Lenke til kommentar

Min telefon ble skjermen full av riper i bare når den lå alene i lomma. Så fant jeg en slik beskyttelsesfilm som man legger over skjermen i asken, skulle funnet den en måned før :p Men jeg ser jo ikek ripene når det er lys i skjermen.. Synes at glasset burde vært noe bedre, mine gamle telefoner har dette ikek skjedd med...

 

 

Jepp, dette skjedde med meg også, kun telefonen i lomma, dette er drit dårlig og burde blitt dekket av garantien.

 

Man kan ikke lage telefoner som blir ripete av å ligge i lommen.

Lenke til kommentar

Wow, sjekk her. I følge Dagens IT sier SE at skjermen er "Ripefri" / At det skal mye til for å få riper. Bildet her viser hvordan telefonen deres ble etter 4 dagers bruk. Ikke særlig pent!

 

Fikk foresten terningkast 5: http://www.dagensit....icle1905470.ece

 

Skjønner ikke hvordan de fikk den slik. Jeg har hatt min i 2-3 dager nå og det er ikke en eneste ripe i skjermen. Jeg valgte Pro versjonen etter å ha testet en kamerat sin Mini. Jeg er kjempefornøyd med tastaturet og telefonen ellers. Sinnsyk overgang etter å ha brukt en Nokia med S60 en stund. Telefonen er rootet og et 16GB minnekort er bestilt.

 

Minitest.

 

Oppsett av telefon var veldig enkelt. Dekselet kommer lett av så lenge man gjør det på rett måte. Førsteintrykket man får av telefonen er at den gir et sterkt plastikkpreg, men det føles ikke billig. Spesiellt skyvemekanismen for tastaturet føles solid og skikkelig.

 

Telefonen lades via en MicroUSB plug noe som gjør at det kun er 2 åpninger på telefonen. MicroUSB og 3.5mm audio jack. Dette er noe jeg setter stor pris på. Telefonen jeg kjøpte fra telenor kom med diverse crap innstallert noe som var irriterende. Det er avvinnstallert etter rooting av telefon, men hvis du ikke vil gjøre det kan du sikkert bare flytte det til et eget panel og ikke tenke på de mer.

 

Tastaturet er overraskende godt å skrive på. Men hvis du har svære hender kan det antageligvis bli litt trangt mellom tastene. Jeg er i hvertfall så fornøyd at jeg aldri kommer til å gå tilbake til T9 ordboka noensinne. Tastaturet lyser også opp hvis du sitter i mørket noe som er en fin touch. Bokstaven "å" er litt tungvindt plassert og det irriterer meg at de ikke har brukt hele flaten som er tilgjengelig til knapper. Tastaturet er supert, men det kunne vært enda bedre med litte granne større taster.

 

Savner litt større plass på skjermen når jeg skriver tekstmeldinger, men dette kan bli løst ved at de har et litt mer minimalistisk UI i 2.1 oppgraderingen som kommer snart. Det er nok plass, den er bare dårlig utnyttet.

Syncronisering mot SE sine sider fungerer meget bra. La inn noen kontakter med bilde og div annen infor på nettsidene. Valgte synkroniser på telefonen og etter en liten stund lå kontaktene på telefonen med all informasjonen jeg hadde lagt inn.

 

Det var mitt første møte med Android market og det var akkurat det jeg trodd det var. Har brukt Ubuntu i et par år, så jeg var godt vant med å innstaller programmvare på den måten. Det er synd telefonen er låst ned slik at man må roote den for å få et fullverdig system, men men.

 

Savnet litt funksjonalitet i musikkspillern og forsøke dermed et par andre fra android market, men de kjørte for tregt til å være aktuelle. Vet ikke om det var programmene eller telefonen sin skyld. Kommer ikke på noe mer å kommenter på i farten annet enn at programvaren til SE er betydelig bedre enn det som kom med min N85. Programvaren fra Nokia kræsjet to forskjellige pc'er mens SE programvaren kjøre finfint.

 

Bare å spørre hvis det er noen spørsmål.

Lenke til kommentar

Har ikke så ekstremt mange riper selv. Har noen, men de sees nesten ikke med mindre jeg tar mobilen for an et lys. Plager meg på ingen måte. Sånn ser den ut etter 2 måneders bruk:

post-197670-1283015034,2301_thumb.jpg

 

Men jeg synes ikke det var så ille etter hvordan min gamle (og elskverdige :love: ) skraphaug (SE K530i) så ut.

post-197670-1283014867,6432_thumb.jpg

 

 

La Copter displayfolie på min X10 Mini. Det ble ganske så bra! Noen bobler ble det, selv om jeg brukte den medfølgende "skrapen" til å fjerne bobler, men etter noen dager ble det mindre og mindre av dem, og nå er det omtrent ikke noe igjen. Konge!!

 

Helt perfekt ble det likevel ikke, men det skyldes at jeg ikke var helt nøyaktig da jeg la folien på, så folien dekker litt av tilbake-tasten, men det er jo ikke Copters skyld :)

 

Å si at din elskverdige K530i ser velbrukt ut, er svært mildt sagt. Steike, mann for et utseende!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Har ikke så ekstremt mange riper selv. Har noen, men de sees nesten ikke med mindre jeg tar mobilen for an et lys. Plager meg på ingen måte. Sånn ser den ut etter 2 måneders bruk:

post-197670-1283015034,2301_thumb.jpg

 

Men jeg synes ikke det var så ille etter hvordan min gamle (og elskverdige :love: ) skraphaug (SE K530i) så ut.

post-197670-1283014867,6432_thumb.jpg

 

Min K530i hadde ikke igjen plastikkdeksler til slutt den.

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Sliter med en feilmelding som popper opp når jeg går rett inn på "favoritter" i telefonboken :

 

"Sorry! The process android.process.acore has stopped unexpectedly. Pleace try again. [Force close]"

 

Hva betyr dette?? :ph34r:

 

Og prøver meg igjen på : Er det mulig å få til at kontaktene vises med bilder? Altså at navnene i kontaktlisten blir vist som bilde og navn, istedenfor bare navnet? :innocent:

Endret av klxm
Lenke til kommentar

Sliter med en feilmelding som popper opp når jeg går rett inn på "favoritter" i telefonboken :

 

"Sorry! The process android.process.acore has stopped unexpectedly. Pleace try again. [Force close]"

 

Hva betyr dette?? :ph34r:

 

Og prøver meg igjen på : Er det mulig å få til at kontaktene vises med bilder? Altså at navnene i kontaktlisten blir vist som bilde og navn, istedenfor bare navnet? :innocent:

 

Aner ikke hva feilmeldingen betyr, bortsett fra at det er en prosess som feiler. Du kan legge folk fra kontaktlista inn på en egen "favoritter" liste. Da vises de kun med bilde.

Lenke til kommentar

Man kan bruke telefonen som Softphone med 3CX over WLAN. Dvs at man kan ringe via en "åpen" leverandør av IP-telefoni.

Satte min opp med Voipstunt og det så ut til å fungere bra og den kan bruke telefonlisten til tlf..

Trenger man lokalt nummer inn, så har abo hvor man kun betaler for samtaler.

 

Noen som bruker andre softphoneapplikasjoner?

 

YAY! Innlegg nr 10.000 :w00t:

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Det fins egne kamera-apps, ja. Jeg bruker et som heter Vignette, som har en del fancy effekter, mulighet for ulike grader av jpeg-komprimering, andre oppløsninger, tidsinnstilt utløser (også med timelapse) og digital zoom. Veldig kult program. Men digital zoom er nå uansett bare noe skrot, og stort sett det eneste du får i mobiltelefoner. Skal du ha skikkelig zoom, må du kjøpe et skikkelig kamera.

 

Edit: må vel nesten si ifra om at Vignette er en betal-app som du ikke finner på norsk marked uten videre.

Endret av mrhanky
Lenke til kommentar

Det fins egne kamera-apps, ja. Jeg bruker et som heter Vignette, som har en del fancy effekter, mulighet for ulike grader av jpeg-komprimering, andre oppløsninger, tidsinnstilt utløser (også med timelapse) og digital zoom. Veldig kult program. Men digital zoom er nå uansett bare noe skrot, og stort sett det eneste du får i mobiltelefoner. Skal du ha skikkelig zoom, må du kjøpe et skikkelig kamera.

 

Edit: må vel nesten si ifra om at Vignette er en betal-app som du ikke finner på norsk marked uten videre.

 

Betal :thumbdown: Trenger egentlig bare selvutløser.

Lenke til kommentar

Når det gjelder batteritiden og hva man kan gjøre for å forbedre den, så har jeg, etter å ha lest denne artikkelen, avinstallert "Advanced Task Killer".

 

Foreløbig virker det som jeg har bedre batteritid, men om dette bare er innbilning eller om det faktisk stemmer, velger jeg å vente noen dager med å utale meg om..

 

Før så brukte jeg iallefall task killeren gaske hyppig i løpet av dagen!

 

Noen andre som har lest den artikkelen (eller lignende), og forsøkt seg uten task killer?! Trodde dette måtte brukes med de tidligste versjonene av OSet, jeg.. Jeg ser ikke at de nevner dette i artikkelen! Bare at Task Killere kan gjøre "vondt verre" (men jeg kan ha oversett noe, og jeg har norsk som morsmål- ikke engelsk ;) )

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...