Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!


Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

Les tråden du, Radlekatt, istedenfor at du lar følelsene dine overstyre fornuften for en gangs skyld. Det eneste du beviser nå, er at du er trangsynt.

 

Jøss. Er det trangsynt å vise avsky mot pedofile? Det visste jeg ikke. Mulig de har blitt mer populære i det siste, uten at jeg har fått det med meg. Hva er så, i dine øyne, en "fornuftig" reaksjon da?

 

Radlekatt

 

Har du lest tråden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter din logikk kan man like så godt uttrykke avsky overfor homofile. Jeg regner med at du egentlig ønsker å uttrykke avsky mot mennesker som utfører (seksuelle) overgrep mot barn. Det ser ut som du ikke klarer å skille disse begrepene – om du faktisk gjør det, og ennå føler avsky for at de er født med pedofili – sier det virkelig mer om deg.

 

Men alle har rett til å ha en oppfatning om begreper – men jeg prøver bare å få deg til å innse at man ikke bør la seg påvirke i negativ retning fordi det finnes utallige fordommer mot slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Les tråden du, Radlekatt, istedenfor at du lar følelsene dine overstyre fornuften for en gangs skyld. Det eneste du beviser nå, er at du er trangsynt.

 

Jøss. Er det trangsynt å vise avsky mot pedofile? Det visste jeg ikke. Mulig de har blitt mer populære i det siste, uten at jeg har fått det med meg. Hva er så, i dine øyne, en "fornuftig" reaksjon da?

 

Radlekatt

Det er trangsynt å vise avsky mot en folkegruppe hvis situasjon ikke er frivillig valgt, uansett hvilken gruppe det skulle være.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Når en person skriver et innlegg i denne gruppen, der han tilkjennegir sin pedofile legning, ja da stiller han seg lagelig til for hugg, fra sånne som meg, som lar meg provosere av individer tilhørende denne "folkegruppen" som du kaller det. Så får de som lar seg provosere av at jeg blir provosert, bli provosert...

 

For er det noe i dette samfunnet som ikke er hverken greit, fint, eller flott, så er det at pedofile mennesker "lever og virker" iblant oss.

 

Og selv om trådstarter måtte være "ikke praktiserende" så reagerer jeg på denne "ufarliggjøringen" han driver med.

 

Og vær så snill, ikke bland denne diskusjonen inn i homofilidebatten, som enkelte her tydeligvis gjør. For det er stor forskjell mellom et seksuelt forhold mellom to voksne mennesker av samme kjønn, og et seksuelt forhold mellom en voksen og et barn.

 

Min tolkning av pedofili er altså den alvorligste krenkelsen man kan tenke seg av et tillitsforhold mellom et voksent menneske og et barn, og trådstarter er en person som kan tenkes å gjøre noe slikt.

 

Radlekatt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når en person skriver et innlegg i denne gruppen, der han tilkjennegir sin pedofile legning, ja da stiller han seg lagelig til for hugg, fra sånne som meg, som lar meg provosere av individer tilhørende denne "folkegruppen" som du kaller det. Så får de som lar seg provosere av at jeg blir provosert, bli provosert...

 

For er det noe i dette samfunnet som ikke er hverken greit, fint, eller flott, så er det at pedofile mennesker "lever og virker" iblant oss.

 

Og selv om trådstarter måtte være "ikke praktiserende" så reagerer jeg på denne "ufarliggjøringen" han driver med.

 

Og vær så snill, ikke bland denne diskusjonen inn i homofilidebatten, som enkelte her tydeligvis gjør. For det er stor forskjell mellom et seksuelt forhold mellom to voksne mennesker av samme kjønn, og et seksuelt forhold mellom en voksen og et barn.

 

Min tolkning av pedofili er altså den alvorligste krenkelsen man kan tenke seg av et tillitsforhold mellom et voksent menneske og et barn, og trådstarter er en person som kan tenkes å gjøre noe slikt.

 

Radlekatt

Ser ut som du ikke klarer å skille pedofile fra overgripere. TS krenker ingen tillitsforhold kun fordi han er pedofil. Du blir ikke automatisk en overgriper ved å være pedofil. Det er ingen grunn til å dømme en person på grunn av legning. Legning sier ikke noe om hva slags menneske man er. Men pedofile har, av åpenbare grunner, større utfordringer i livet enn heterofile/homofile/bifile. Så hva ønsker man å oppnå ved å demonisere dem og ta frem høygaflene? De er mennesker, de kommer alltid til å eksistere. Det beste er å gi dem hjelp til å takle hverdagen og gi dem støtte, slik at de ikke utvikler psykiske problemer etc. som ofte vil lede til selvmord eller overgrep. Har ikke vi lært at å fryse ut, stigmatisere, demonisere mennesker aldri ender godt?

Ikke glem at det er mennesker vi har med å gjøre, som deg og meg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Når en person skriver et innlegg i denne gruppen, der han tilkjennegir sin pedofile legning, ja da stiller han seg lagelig til for hugg, fra sånne som meg, som lar meg provosere av individer tilhørende denne "folkegruppen" som du kaller det. Så får de som lar seg provosere av at jeg blir provosert, bli provosert...

 

For er det noe i dette samfunnet som ikke er hverken greit, fint, eller flott, så er det at pedofile mennesker "lever og virker" iblant oss.

 

Og selv om trådstarter måtte være "ikke praktiserende" så reagerer jeg på denne "ufarliggjøringen" han driver med.

 

Og vær så snill, ikke bland denne diskusjonen inn i homofilidebatten, som enkelte her tydeligvis gjør. For det er stor forskjell mellom et seksuelt forhold mellom to voksne mennesker av samme kjønn, og et seksuelt forhold mellom en voksen og et barn.

 

Min tolkning av pedofili er altså den alvorligste krenkelsen man kan tenke seg av et tillitsforhold mellom et voksent menneske og et barn, og trådstarter er en person som kan tenkes å gjøre noe slikt.

 

Radlekatt

 

Hvem er det jeg krenker gjennom å være pedofil? Det er faktisk mer farlig at slike som du lever blant oss. "Det er ikke rart det er krig i verden" er kanskje et sitat du har hørt? Frykten for annerledeshet og fordommer har mye av skylda for det.

 

Det handler ikke OM man vil ha pedofile i samfunnet, det handler om hva SLAGS pedofile man vil ha i samfunnet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vet ikke om det har vært spurt om/svart på før, men trådstarter, har du noengang hatt fysisk kontakt med jevnaldrene (eller eldre) jente? Mer enn ei?, mer enn en gang, etc.? :)

 

Kan jo være at du bare ikke har støtt på rette person enda? Selv for "normal" hetrofile kan det oppleves som natt & dag når man plutselig snubler over ei/en (jvenaldrene) som gir ekstra tenning :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Vet ikke om det har vært spurt om/svart på før, men trådstarter, har du noengang hatt fysisk kontakt med jevnaldrene (eller eldre) jente? Mer enn ei?, mer enn en gang, etc.? :)

 

Kan jo være at du bare ikke har støtt på rette person enda? Selv for "normal" hetrofile kan det oppleves som natt & dag når man plutselig snubler over ei/en (jvenaldrene) som gir ekstra tenning :ph34r:

 

Joda, jeg har hatt masse sex i et lengre forhold blant annet med ei jevnaldrene. Og andre jenter også. Dette har vært problematisk og jeg ble nesten utbrendt av det pga forventningene til sex. Ikke en gang "verdens vakreste dame" er tiltrekkende, dessverre. Jeg kan synes enkelte er utrolig pene, men kroppene tenner meg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, da har det vel ingen hensikt å pese seg sjøl.

 

Men utgangspunktet ditt er vel ganske ok gjetter jeg (kropp/utseende/væremåte) siden du har rota med diverse jenter, så bare det er jo noe å være takknemlig for (kunne vært værre liksom)

 

Jeg tror du snubler over noe en dag, bare ta tiden til hjelp. Det er det med alder som gjør det vanskelig.. Eller kunne du kanskje trivdes med ei "lovlig" snuppe i stram, fast guttekropp? :) Dvs. uten typisk kvinnefigur og med bare noen små brystvorter. Finnes jo endel jenter som ser slik ut

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Kanskje et litt spesielt spørsmål, men syns du kvinner uten former i det hele tatt er «penere» enn de med kvinnelige former? (Tenker de er mer like barn.) Klarer du å «skille de» selv om de er utenfor ditt interesseområde?

 

Hehe, kanskje det hadde hjulpet et stykke på vei, men disse får jo også alderstrekk fort i 20-årene. Og det handler jo om helheten, ikke bare brystvorter. Og personlighet selvsagt.

Lenke til kommentar

Jeg er mot pedofili og forsvarer aldri menn som prøver seg på 10-12 åringer.

 

Men jeg tror ikke på at det å tenne på 11-12 åringer er helt feil, og jeg tviler svært mye på at de fleste voksne menn ikke tenner på 10-12 åringer.

 

De fleste så vidt jeg vet blir tent på 10-12 åringer, men siden det er ulike oppfatninger av hva "pedofili" er avhengig av kultur, så er det mange som ikke innrømmer at de ikke blir tent av 10-12 åringer fordi det er mot kulturens normer.

 

Men jeg er likevel mot voksne som prøver seg på barn på 10-12 år, fordi da kan bli barna misbrukt. Hadde jeg bestemt lovene, da hadde jeg hevet seksual lavalderen og ekteskap alderen til 20 eller 21 år. Dette mener jeg fordi 16 år gamle personer er ikke "voksne nok" til å ta slike avgjørelser. Og mange unge kvinner på 16 år kan bli lurt og misbrukt av menn.

Lenke til kommentar

jeg er en pedofil mann i 20-årene som gjerne tar imot spørsmål dere måtte rundt pedofili og det og leve med en slik legning. Jeg vet at pedofili er noe de fleste har sterke meninger om, men ingen vet egentlig noe. Så jeg ønsker og spre kunnskap og opplysning om dette.

 

Jeg har ingen spørsmål til deg, men ønsker å uttrykke min avsky. Ikke bare overfor deg, og andre med tilsvarende "legning", men også overfor moderator av dette forumet, som lar denne tråden få leve. Å la dette forumet være et talerør for pedofile er å gå for langt.

 

Radlekatt

 

Siden du ikke vil at dette skal være et talerør for pedofile, hva skal da være det? Når de ikke engang kan være anonyme på et forum på internett engang?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

10-12 åringer har sjelden pupper, men de har kvinnelige former. Jeg mener ikke "de blir mest tent på 10-12 åringer, men de blir LIKEVEL tent på 10-12 åringer".

 

Selv om i Norge blir det oppfattet som pedofili, blir 12 åringer oppfattet i mange andre land og kulturer som voksne kvinner.

 

Jeg tror det er holdningene til det å bli tent på 12 åringer som er grunnen til at mange ikke innrømmer at de blir tent på 10-12 åringer.

 

Da jeg var 10-12 år, så var det mange på min klasse som tente på sine jevnaldrende jenter. Så hvorfor skal de ikke fortsette å bli tent på 10-12 åringer når de blir voksne?

 

Men jeg er likevel ikke noe advokat for pedofile som overgriper eller seksuelt misbruker 12 åringer.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har sett mange kvinnelige former på så unge jenter. For meg ser de fremdeles ut som unger. Når jeg gikk på ungdomsskolen følte jeg meg voksen, når jeg nå ser bilder fra den tiden ser jeg ut som en unge. At jeg en gang i tiden forelsket meg i jenter mellom 10 og 12 år (da min egen alder) betyr ikke at jeg fremdeles gjør det.

Endret av McBitch
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Olav88: 10-12 år gamle jenter er enten kommet i puberteten eller de er helt på nippet til det. Å tenne på pubertale ungdommer kalles ikke pedofili, men hebefili. Jeg antar hebefili er mer vanlig enn pedofili, men hvor vanlig det er vet jeg ikke noe om. Jeg kan si såpass som at jeg personlig ikke har tent på jenter i den alderen siden jeg var maks et par år eldre selv. Min legning og seksuelle preferanse har vokst med meg, og jeg har lite til ingen seksuell interesse for jenter under 16-18, selvsagt avhengig av individuell modning.

 

MERK: en pedofil er ikke nødvendigvis en overgriper, og de som begår overgrep mot barn er nødvendigvis pedofile.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Jeg er mot pedofili og forsvarer aldri menn som prøver seg på 10-12 åringer.

 

Men jeg tror ikke på at det å tenne på 11-12 åringer er helt feil, og jeg tviler svært mye på at de fleste voksne menn ikke tenner på 10-12 åringer.

 

De fleste så vidt jeg vet blir tent på 10-12 åringer, men siden det er ulike oppfatninger av hva "pedofili" er avhengig av kultur, så er det mange som ikke innrømmer at de ikke blir tent av 10-12 åringer fordi det er mot kulturens normer.

 

Men jeg er likevel mot voksne som prøver seg på barn på 10-12 år, fordi da kan bli barna misbrukt. Hadde jeg bestemt lovene, da hadde jeg hevet seksual lavalderen og ekteskap alderen til 20 eller 21 år. Dette mener jeg fordi 16 år gamle personer er ikke "voksne nok" til å ta slike avgjørelser. Og mange unge kvinner på 16 år kan bli lurt og misbrukt av menn.

 

Hvorfor er du imot pedofili?

 

Er nok flere enn vi tror som tenner på yngre ja, men de fleste av de som tenner på yngre vil kanskje trekke mer mot 14-åringer, altså i kategorien hebefil. Før-pubertale er det nok litt færre av, selv om det også er et nokså utbredt fenomen.

 

Å ha en lavalder på 20 fordi jenter kan bli lurt er latterlig. Skal det væer 20-års grense for jenter da, og 16 år for gutter? Lavalderen kan godt være som den er, og at Norge får en lov som gjør det lovlig å ha sex med noen på 14 så lenge 14-åringen mener det var gjensidig. Dette for å unngå at vi har en lov som beskytter foreldrene mer enn ungdommene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Vil melde om at jeg gjør en liten spørreundersøkelse som omhandler utvikling av hjelpeapparat for pedofile/hebefile. De som opplever seg som pedofile/hebefile kan ta kontakt og svare på 3 enkle spørsmål helt anonymt. E-post: [email protected]

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...