Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!


Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

Gjest Danielle

Håper jeg ikke skuffer deg nå, men jeg hater deg ikke ;-) .

 

Jeg leste nok feil i sted "men det er skrevet om denne onde sirkelen av fagpersoner også" , tror du forstår hvordan jeg tolket dette. Så du kan egentlig se bortifra den kommentaren. Men følelser tar overhånd av og til og blinder litt for hva man leser, tror du forstår dette.

 

Når det gjelder

"Har du hørt om ytre locus av kontroll? Et kjent begrep for de som har lest litt psykologi. Det handler om at mennesker pga ytre påvirkninger og indre strid kan utvikle en følelse av å ikke lenger ha kontroll over sine egne handlinger."

Er ikke dette det samme som "gal I gjerningsøyeblikket"?

Jeg mener dette er høyst diskutabelt , på samme måte som at om man har foreldre som er alkoholikkere og mishandler barna sine så fører ikke dette til at barna blir alkoholikkere og barnemishandlere selv.

 

Ytre locus av kontroll er ikke det samme som å være sinnssyk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Danielle

Det at folk ikke vet at barneovergripere som regel ikke er pedofile

I call bullshit on this.

Du har blitt bedt om kilder opp til flere ganger på nøyaktig dette.

Var de ikke pedofile, hadde de ikke tatt barn, enkelt og greit.

 

Pedofile =! overgripere, men barneovergripere => pedofile.

 

Menn som forgriper seg på damer er heteroile, menn som forgriper seg på gutter er homofile, og voksne som forgriper seg på barn er pedofile.

Mener du noe annet får du komme med kilder og beviser.

 

(=! betyr ikke lik, => betyr impliserer/medfører)

 

Det er trist at det finnes folk som vet så lite som deg!

Jaggu, nå gjør du det en gang til, så lenge jeg er enig er jeg smart, så lenge jeg ikke spiller etter dine noter har jeg problemer.

Jeg er ikke den som tenner på unger, og jeg er ikke den som åpenbart har en agenda her.

Jeg må nesten spørre, sikker på at du ikke har forgrepet deg på noen? For du virker som alle jeg har sett som prøver å forsvare en handling, de ignorerer alle motargumenter, og de sier at alle andre har problemer, og at det de selv gjør egentlig ikke er så galt. Etterfulgt av en rekke ulogiske påstander uten kilder.

En agenda har du i hvert fall, jeg har spurt deg om hva den var, men da fikk jeg også beskjed om at jeg hadde problemer (go figure :roll: ), hva den er vet jeg ikke, men diskusjonsetikk mangler du totalt.

 

Kommer du med slike påstander, så er det værsågod å komme med kilder også. Derfor spør jeg igjen: Har du noen kilder? Eller er det noe du fant på fordi det passet din sak?

 

Poenget er at jeg blir så frustrert over hvor lite du vet, og måten du skriver på gjør at jeg OVERHODE ikke føler at jeg har bevisbyrden her. Du er tydeligvis såpass ignorant at du også vil hevde at de som jobber innen fagfeltet tar feil, så hvorfor skulle jeg da bruke tid på å finne kilder til deg? Vel vel, jeg får gjøre det da, så får du take it or leave it.

 

"More often, children and adolescents are sexually abused by someone who prefers to have a close, intimate, relationship with someone in their own age group. The abuser doesn’t usually have sexual feelings towards someone who is too young, but turns to the child or adolescent as a ‘substitute’ for the peer relationship that they would like to have." (Fletcher 2002)

 

"It is now widely accepted that not all child molesters are pedophiles, and not all pedophiles are child molesters" (Blanchard 2008)

 

"a large proportion of persons who have offended sexually against a child are not pedophiles. Their erotic preference is for physically mature adults, and their sexual behavior with children is caused by some other motivational state or circumstance." (Blanchard 2008)

 

"En generell erfaring når det gjelder menn som har sex med gutter i før-pubertets alder er at dette ikke alltid behøver å være uttrykk for en seksuell orientering rettet mot mindreårige barn, men at det i stedet er et forsøk på å fortrenge egen homoseksuell legning" (Hermstad 2010)

 

"A large number of studies show that a majority of child molesters are not preferentially attracted to prepubescent children or adolescents, and therefore are not pedophiles or ephebophiles." (Ames & Houston, 1990; Freund, 1981; Okami & Goldberg, 1992)

 

"Intrafamiliære overgripere er ikke forbundet med en seksuell preferanse for barn generelt" (Resaland 2008; Mossige 1997)

 

"Internasjonalt foreligger det ingen studier som viser at overgrepsatferd skyldes genetiske forhold, heller ikke at spesifikke genetiske kjennetegn skulle være identifisert i overgripernes arvestoff. Dette betyr for det første at det ikke er belegg for å knytte overgrepshandlingene til bakenforliggende strukturer i form av legning eller personlighetstype" (Hermstad 2010)

 

"35% viste seksuelle tenning i forhold til barn opp til 11 års alder. Mens de resterende fordelte seg jevnt på de fire andre kategoriene; noen viste sterkest seksuell tenning overfor voksne" (Mossige 1997, om en stor undersøkelse av hva barneovergripere er tiltrukket av)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei igjen Danielle

Flott å se at du holder ut og klarer å tenke gode tanker i den stormen du har utløst. Du har satt igang mange tanker hos en del, og i alle fall jeg har måttet gå i meg selv og tenke igjennom hva jeg faktisk mener om dette. Veldig bra innsats av deg. Men du må da begynne å bli sliten etter hvert, vil jeg tro.

 

Å være pedofil er på ingen måte ensbetydende med å være overgriper, det visste jeg egentlig, men jeg var lite gjennomtenkt på dette temaet. Og jeg var fordomsfull. Det er mange grunner til å tro at overgripere har andre trekk til felles enn tiltrekning til barn, og ofte kan andre årsaker enn pedofili ligge bak et overgrep. Det kan hende at pedofilien er av underordnet betyding hos overgripere, men at mange av oss alt for lett blander sammen dette.

 

Det er også grunn til å tro at det ikke nødvendigvis er så skapt skille mellom pedofili og interesse for personer så er mer lik i alder med en selv, som mange liker å tro, men at det heller er glidende overganger.

 

Det er heller ingen kjente behandlingsmetoder som kan kurere pedofili. Slik som det heller ikke finnes noen kur for heterofili. På 40- og 50-tallet ble det forsøkt å kurere homofili, med det resutlat at en ødela personens (følelses)liv. Det må være en tankevekker.

 

Hvis det kan skapes et nettverk av behandlere som interesserer seg for og som har respekt for pedofile, vil et slikt tilbud kunne redusere sannsynligheten for overgrep mot barn. Det tror jeg på og et slik tiltak vil jeg støtte.

 

Mvh

Dag

 

edit: Skrivefeil

Endret av dag1234
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg ikke har lest alle innleggene (kom til s. 17 før spørsmålet måtte stilles ;))

 

Du har tidligere sakt at du ikke har noen spesiell interesse i motebransjens siste påfunn; seksualiseringen av yngre barn (min tolkning av å kle dem så utfordrene som overhode mulig), i og med at det "berøver" barnligheten deres, eller ødelegger helhetsintrykket du får av dem.

 

Men hva med klær som er laget for å fremheve pikenes barnlighet/uskyld/etc?... Nå tenker jeg f. eks på prinsessekjoler, vanlige kjoler, osv (er ikke så flink med pikeklær :!: ).

Plaggene i spørsmålet trenger ikke å være spesialdesignet for å fremheve barnlighet; jeg lurer mest på hvordan effekt plaggene kan ha på deg i forhold til det seksuelle/romantiske inntrykket av piken.

 

Jeg vil også hive meg på toget å si at denne tråden har endret mitt inntrykk at pedofile, til å bli mye mer helhetlig og om det vil la seg gjøre vil jeg gjerne støtte dine fremtidige "kampanjer"

 

Til slutt vil jeg si: Som en aseksuell kan jeg tydelig identifisere meg med en del av dine problemer (stigmatisering, misforståelser, forhold, osv) og at du blir møtt med mye empati her i gården.

 

Takk og god natt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager, men det er en ting å si om sånt. Du er sjuk i huet ditt. Problemet er at du faktisk ikke klarer å se at det å gjøre et overgrep på en uskyldig stakkars gutt/jente i denne alderen er ulovlig. Jeg vet at du ikke hadde klart å motstått fristelsen til å gjøre et enkelt overgrep om du hadde hatt sjansen. (Noe som du muligens har gjort en gang?)

Du har definitivt ikke lest tråden... Les de to-tre første sidene du, så kan du komme med påstandene dine etterpå...

 

 

Da kan ihvertfall du starte å lese da, mr. wiseguy. Hadde ett av de første innleggene i tråden, men ble slettet. Påstandene mine står.

 

Just my two cents - welcome back!

Endret av EvenL
Lenke til kommentar

Poenget er at jeg blir så frustrert over hvor lite du vet, og måten du skriver på gjør at jeg OVERHODE ikke føler at jeg har bevisbyrden her. Du er tydeligvis såpass ignorant at du også vil hevde at de som jobber innen fagfeltet tar feil, så hvorfor skulle jeg da bruke tid på å finne kilder til deg? Vel vel, jeg får gjøre det da, så får du take it or leave it.

 

"More often, children and adolescents are sexually abused by someone who prefers to have a close, intimate, relationship with someone in their own age group. The abuser doesn’t usually have sexual feelings towards someone who is too young, but turns to the child or adolescent as a ‘substitute’ for the peer relationship that they would like to have." (Fletcher 2002)

 

"It is now widely accepted that not all child molesters are pedophiles, and not all pedophiles are child molesters" (Blanchard 2008)

 

"a large proportion of persons who have offended sexually against a child are not pedophiles. Their erotic preference is for physically mature adults, and their sexual behavior with children is caused by some other motivational state or circumstance." (Blanchard 2008)

 

"En generell erfaring når det gjelder menn som har sex med gutter i før-pubertets alder er at dette ikke alltid behøver å være uttrykk for en seksuell orientering rettet mot mindreårige barn, men at det i stedet er et forsøk på å fortrenge egen homoseksuell legning" (Hermstad 2010)

 

"A large number of studies show that a majority of child molesters are not preferentially attracted to prepubescent children or adolescents, and therefore are not pedophiles or ephebophiles." (Ames & Houston, 1990; Freund, 1981; Okami & Goldberg, 1992)

 

"Intrafamiliære overgripere er ikke forbundet med en seksuell preferanse for barn generelt" (Resaland 2008; Mossige 1997)

 

"Internasjonalt foreligger det ingen studier som viser at overgrepsatferd skyldes genetiske forhold, heller ikke at spesifikke genetiske kjennetegn skulle være identifisert i overgripernes arvestoff. Dette betyr for det første at det ikke er belegg for å knytte overgrepshandlingene til bakenforliggende strukturer i form av legning eller personlighetstype" (Hermstad 2010)

 

"35% viste seksuelle tenning i forhold til barn opp til 11 års alder. Mens de resterende fordelte seg jevnt på de fire andre kategoriene; noen viste sterkest seksuell tenning overfor voksne" (Mossige 1997, om en stor undersøkelse av hva barneovergripere er tiltrukket av)

Hvor lite jeg vet? Eller hvor lite du vet?

 

Mange fine navn? Hvem var dem? Hvilke undersøkelser refererer de til? Har de noe grunnlag for å uttale seg?

Lenke til kommentar

Startet med å abbonere på denne tråden, men ser nå at jeg aldri burde ha gjort det.

 

Er helt enig med Flimzes, og jeg mener det er et saklig innlegg.

Om du, Danielle, mener noe annet - så får du komme med bevis.

 

Jeg blir helt KVALM av å lese dette: "Aldersgruppen jeg tiltrekkes av er jenter i alderen 4-13. Men det hender at jeg kan bli forelsket i litt eldre, men da har jeg vanskelig for å oppfatte de som seksuelt tiltrekkende."

 

Beklager, men det er en ting å si om sånt. Du er sjuk i huet ditt. Problemet er at du faktisk ikke klarer å se at det å gjøre et overgrep på en uskyldig stakkars gutt/jente i denne alderen er ulovlig. Jeg vet at du ikke hadde klart å motstått fristelsen til å gjøre et enkelt overgrep om du hadde hatt sjansen. (Noe som du muligens har gjort en gang?)

 

Hvor er bevisene dine for at jeg er syk? Hvor har jeg skrevet at overgrep ikke er ulovlig?

 

Slike som deg er med på å få pedofile til å begå overgrep.

 

Mener du at du er normal? Ikke faen.

 

Ja, hvis det var så lett å påvirke deg til å begå et overgrep, da tror jeg ihvertfall ikke at du mener det er ulovlig! Makan...

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Hvor lite jeg vet? Eller hvor lite du vet?

 

Mange fine navn? Hvem var dem? Hvilke undersøkelser refererer de til? Har de noe grunnlag for å uttale seg?

 

Herlighet. Jeg tok rett av deg, har du generelle problemer med å se saker kun fra egen side?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Danielle

 

Hvor er bevisene dine for at jeg er syk? Hvor har jeg skrevet at overgrep ikke er ulovlig?

Slike som deg er med på å få pedofile til å begå overgrep.

 

Mener du at du er normal? Ikke faen.

 

Ja, hvis det var så lett å påvirke deg til å begå et overgrep, da tror jeg ihvertfall ikke at du mener det er ulovlig! Makan...

 

Selvfølgelig er jeg normal, pedofili er et ganske normalt fenomen i befolkningen. Jeg er litt lett å påvirke til å begå overgrep. Kanskje kommer du til å bli en barneovergriper, hvem vet?

 

Hva er det jeg ikke mener er ulovlig?

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

 

Hvor er bevisene dine for at jeg er syk? Hvor har jeg skrevet at overgrep ikke er ulovlig?

Slike som deg er med på å få pedofile til å begå overgrep.

 

Mener du at du er normal? Ikke faen.

 

Ja, hvis det var så lett å påvirke deg til å begå et overgrep, da tror jeg ihvertfall ikke at du mener det er ulovlig! Makan...

 

Selvfølgelig er jeg normal, pedofili er et ganske normalt fenomen i befolkningen. Jeg er litt lett å påvirke til å begå overgrep. Kanskje kommer du til å bli en barneovergriper, hvem vet?

 

Hva er det jeg ikke mener er ulovlig?

 

"*ikke lett" skulle det stå

Lenke til kommentar

Hvor lite jeg vet? Eller hvor lite du vet?

 

Mange fine navn? Hvem var dem? Hvilke undersøkelser refererer de til? Har de noe grunnlag for å uttale seg?

 

Herlighet. Jeg tok rett av deg, har du generelle problemer med å se saker kun fra egen side?

Nei, jeg ser den fint fra begge sider, men folk som knuser all motstand ved å kalle andre meninger ignorante og forutinntatte er vel ikke akkuratt det som velger min sympati og medvilje. Svar heller på spørsmålene i stedenfor å si at jeg vet lite, så kanskje diskusjonen kan komme forbi din propaganda-aktige fremføring.

 

Jeg sier ikke at jeg er i mot pedofili, tvert i mot, la folk sine tanker og meninger være i fred så lenge de ikke skader andre med det.

Men å kaste ut ting som om det skulle være fakta uten håndfaste kilder er jeg sterkt imot. (det gjelder veldig mye i begge sider av denne saken).

Jeg vil gjerne ha undersøkelser, og faktisk fakta om at folk som forgriper seg på unger ikke er pedofile, (eller som du nesten påstod tidligere, at ingen pedofile er overgrepsmenn) inntill du har kilder på det, så kommer din mening kun til å fremstå som din mening.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Hvor lite jeg vet? Eller hvor lite du vet?

 

Mange fine navn? Hvem var dem? Hvilke undersøkelser refererer de til? Har de noe grunnlag for å uttale seg?

 

Herlighet. Jeg tok rett av deg, har du generelle problemer med å se saker kun fra egen side?

Nei, jeg ser den fint fra begge sider, men folk som knuser all motstand ved å kalle andre meninger ignorante og forutinntatte er vel ikke akkuratt det som velger min sympati og medvilje. Svar heller på spørsmålene i stedenfor å si at jeg vet lite, så kanskje diskusjonen kan komme forbi din propaganda-aktige fremføring.

 

Jeg sier ikke at jeg er i mot pedofili, tvert i mot, la folk sine tanker og meninger være i fred så lenge de ikke skader andre med det.

Men å kaste ut ting som om det skulle være fakta uten håndfaste kilder er jeg sterkt imot. (det gjelder veldig mye i begge sider av denne saken).

Jeg vil gjerne ha undersøkelser, og faktisk fakta om at folk som forgriper seg på unger ikke er pedofile, (eller som du nesten påstod tidligere, at ingen pedofile er overgrepsmenn) inntill du har kilder på det, så kommer din mening kun til å fremstå som din mening.

 

Nå har jeg gitt deg det, har du ikke sett det? Har du fortsatt problemer med å skjønne dette nå, så er det ditt problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg gitt deg det, har du ikke sett det? Har du fortsatt problemer med å skjønne dette nå, så er det ditt problem.

Nei, du har gitt en bunke sitater, uten kilder, kildehenvisninger. For alt jeg vet har du sitert fysikklærere, som ikke har noe å basere sine utsagn på.

 

Ordentlige kilder, undersøkelser, fakta. Ikke meninger, så skal vi se om vi kommer forbi DIN ignoranse her.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Nå har jeg gitt deg det, har du ikke sett det? Har du fortsatt problemer med å skjønne dette nå, så er det ditt problem.

Nei, du har gitt en bunke sitater, uten kilder, kildehenvisninger. For alt jeg vet har du sitert fysikklærere, som ikke har noe å basere sine utsagn på.

 

Ordentlige kilder, undersøkelser, fakta. Ikke meninger, så skal vi se om vi kommer forbi DIN ignoranse her.

 

Har sitert noen av de ledende innen fagmiljøet, noe mer enn det orker jeg ikke for å overbevise én person, har mer enn nok med andre ting. Dette blir forresten tøvete, fagpersoner ville ledd av deg. For de som kan noe om overgrep, vet hvorfor overgrep skjer. Du kan jo lese om det i bloggen min som jeg ser det ble linket til over.

Lenke til kommentar

Gjerne post kildene i denne tråden når du har skaffet noen Danielle. Det skulle blitt spurt om kilder i denne tråden for lenge siden. Og mener du serriøst at folk som ikke støtter dere pedofile, gjør slik at dere begår overgrep slik som du har sagt mange ganger heri tråden?

 

EvenL har rett. Du er syk når du vil ta småunger. Har du noen bevis på at du ikke er syk? Pedofili er syke mennesker, uansett om det bare blir i tankene deres (takk gud for pedofili som styrer seg), eller blir overgrep.

 

Vil også si at det burde komme ett tilbud til pedofile, slik at de ikke begår overgrep mot barn.

Lenke til kommentar

Leste igjennom bloggen din og må si at jeg støtter deg veldig mye! Jeg klarer ikke en gang forestille meg hvordan dette er for deg, og du må ha hatt noen veldig tøffe år før du innså at du var pedofil!

 

Skjønner ikke at staten ikke satser mer på behandling av pedofile, og er litt mer åpen om det. Hvis det kan forhindre overgrep mot barn som du sier, burde det blitt gjort for lenge siden.

 

Stå på! :new_woot:

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Gjerne post kildene i denne tråden når du har skaffet noen Danielle. Det skulle blitt spurt om kilder i denne tråden for lenge siden. Og mener du serriøst at folk som ikke støtter dere pedofile, gjør slik at dere begår overgrep slik som du har sagt mange ganger heri tråden?

 

EvenL har rett. Du er syk når du vil ta småunger. Har du noen bevis på at du ikke er syk? Pedofili er syke mennesker, uansett om det bare blir i tankene deres (takk gud for pedofili som styrer seg), eller blir overgrep.

 

Vil også si at det burde komme ett tilbud til pedofile, slik at de ikke begår overgrep mot barn.

 

Postet kilder lenger opp, ellers får du lese bloggen min.

 

Det er ingen tvil om at samfunnets holdninger til pedofile fører til overgrep. Der er alle motstandere medskyldige i overgrep.

 

Det finnes ingen dokumentasjon på at pedofili er en lidelse, så hvordan kan du bevise at jeg er syk som du sier?

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Leste igjennom bloggen din og må si at jeg støtter deg veldig mye! Jeg klarer ikke en gang forestille meg hvordan dette er for deg, og du må ha hatt noen veldig tøffe år før du innså at du var pedofil!

 

Skjønner ikke at staten ikke satser mer på behandling av pedofile, og er litt mer åpen om det. Hvis det kan forhindre overgrep mot barn som du sier, burde det blitt gjort for lenge siden.

 

Stå på! :new_woot:

 

Tusen takk for det:)

 

Skulle vel egentlig ønske jeg aldri innså hva jeg var, for det er ikke sånn i dagens samfunn at man kan fortelle at man er pedofil, og få støtte og hjelp. Slik det BURDE være!

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg har faktisk lest alle sidene og mye av det Guest_Danielle_* skriver er veldig reflekterende og selvanalyserende. Det skal du ha kodus for. Jeg kan ikke si at jeg ikke ser tankene dine fråstøtende når det gjelder barn, men jeg kan forstå at noen blir født med dette. Slik som noen liker tanken med å ha seg med et dyr (og noen gjør det jo :p).. Så lenge det ikke ødelegger noens liv iform av overgrep er har jeg ingen ting med det du tenker på og kan på en måte forstå frustrasjonen din. Likevel må jeg som har blitt utsatt for ting selv har ingen ting til overs for overgripere men jeg kan lett skille en pedofil og en overgriper som utfyller sine fantasier om til virkelighet i form av tvang.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...