Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!


Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan hadde du følt deg dersom en voksen mann "tente" på den 8 år gamle søsteren din?

Hvordan føler en far seg når en voksen mann tenner på hans 18 år gamle datter?

Kan ikke sammenliknes. At en mann tenner på den 18 år gamle datteren er nok kjipt, men ikke uvanlig. Den 8 år gamle søsteren derimot, det er noe mye verre.

Lenke til kommentar

Man vil nok føle en større utrygghet. Om personen i begge tilfeller hadde ønske om å gjøre noe seksuellt, så ville det vært farligere for den 8 år gamle jenten enn den 18 år gamle.

Og du har rett i det at hva som foregår i hodet hans, har ikke faren med å gjøre. Men Jeg kommenterte hvordan det føles når personen tenner på disse jentene, og det føles nok hakket verre når han tenner på den lille jenten.

Lenke til kommentar

Problemet er jo at det er en del incest rundt omkring (skal ikke nevne geografiske områder :whistle: ) og prosentandelen av pedofile som også liker egen familie, vil nok være omtrent den samme som over alt ellers. Problemet er at normalt sett, så vil en like familien sin, prøve seg og få avslag, men et barn kan ikke si nei til en forelder på samme måte. Og det er derfor en del bekymrer seg for det.

 

Nå er det nok heller unormalt å like egen familie, så en "normal" pedofil vil heller ikke like egen familie, men det er de få tilfellene folk bekymrer seg for (håper jeg, ellers er de bare trangsynte)

 

Her har du manglende kunnskap. Incestovergripere er ikke pedofile.

Nei, her har du manglende kunnskap, du sier jeg har et problem hver gang jeg kommer med ubehagelige utsagn, men slik er det altså ikke. Pedofile er som alle andre mennesker både på godt OG på vondt.

 

Statistisk sett vil det være like mange prosentvis overgripere blandt pedofile, som i alle andre demografiske grupper.

Det er ingen grunn til å tro at ingen pedofile er overgripere, da de på alle andre fronter har alt til felles med alle andre grupper i samfunnet, selv om du ikke liker det.

Lenke til kommentar

Jeg tror dere to snakker over hodene på hverandre. Jeg tror Danielle trodde Flimzes mente at overgripere er pedofile.

Nei, Danielle mener at overgripere ikke nødvendigvis er pedofile. Dvs.: man trenger ikke være pedofil for å begå overgrep.

 

Hva han mener om andelen pedofile overgripere vs. ikke-pedofile overgripere har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om, men personlig ser jeg ingen grunn til at det skulle være noen forskjell på de to gruppene.

Lenke til kommentar

Som det er påpekt tidligere, man tenner ikke på sine barn selv om man er pedofil. Jeg har en lillesøster på 8, og tenner ikke på henne heller, så dette vet jeg ganske godt om meg selv.

 

Jaha, og dette kan du dokumentere?

Ser det er veldig mange påstander du kommer med i tråden, men det er på tide at du tar den et nivå lenger, nemmelig at du kommer med litt fakta.

 

Det er utrolig mye vissvass du preker om, blandt annet tar du ofte utgangspunkt i deg selv, men du må da jaggu meg huske at dette ikke kun dreier seg om deg og det som foregår akkurat nå i hodet ditt , men i hodet til alle andre menn og kvinner som tiltrekkes prepubertale barn.

 

Hvordan du i det hele tatt kan komme med slike utsagn forstår ikke jeg helt, men det er tydelig at du er for å "ufarligjøre pedofile" uten en reel forståelse for konsekvensene dette kan ha.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Gjest Unknown

Hei, har ett par spørsmål ang dette.

 

Er du tiltrukket til kvinner/menn ved siden av eller? Som f.eks meg som er kun tiltrukket i det motsatte kjønn(ikke "unge" personer) ikke er tiltrukket til samme kjønn, barn osv.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Hvordan hadde du følt deg dersom en voksen mann "tente" på den 8 år gamle søsteren din?

 

Jeg hadde skjønt hvordan han hadde det. Ingen velger sånt selv, men ingen tar skade av noens fantasier.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Problemet er jo at det er en del incest rundt omkring (skal ikke nevne geografiske områder :whistle: ) og prosentandelen av pedofile som også liker egen familie, vil nok være omtrent den samme som over alt ellers. Problemet er at normalt sett, så vil en like familien sin, prøve seg og få avslag, men et barn kan ikke si nei til en forelder på samme måte. Og det er derfor en del bekymrer seg for det.

 

Med all respekt så kommer du til kort ved å foreslå at jeg har manglende kunnskap. Så sorry, du tar feil.

 

Selvsagt er det pedofile som forgriper seg også, men nå snakket vi om incest.

Nå er det nok heller unormalt å like egen familie, så en "normal" pedofil vil heller ikke like egen familie, men det er de få tilfellene folk bekymrer seg for (håper jeg, ellers er de bare trangsynte)

 

Her har du manglende kunnskap. Incestovergripere er ikke pedofile.

Nei, her har du manglende kunnskap, du sier jeg har et problem hver gang jeg kommer med ubehagelige utsagn, men slik er det altså ikke. Pedofile er som alle andre mennesker både på godt OG på vondt.

 

Statistisk sett vil det være like mange prosentvis overgripere blandt pedofile, som i alle andre demografiske grupper.

Det er ingen grunn til å tro at ingen pedofile er overgripere, da de på alle andre fronter har alt til felles med alle andre grupper i samfunnet, selv om du ikke liker det.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Som det er påpekt tidligere, man tenner ikke på sine barn selv om man er pedofil. Jeg har en lillesøster på 8, og tenner ikke på henne heller, så dette vet jeg ganske godt om meg selv.

 

Jaha, og dette kan du dokumentere?

Ser det er veldig mange påstander du kommer med i tråden, men det er på tide at du tar den et nivå lenger, nemmelig at du kommer med litt fakta.

 

Det er utrolig mye vissvass du preker om, blandt annet tar du ofte utgangspunkt i deg selv, men du må da jaggu meg huske at dette ikke kun dreier seg om deg og det som foregår akkurat nå i hodet ditt , men i hodet til alle andre menn og kvinner som tiltrekkes prepubertale barn.

 

Hvordan du i det hele tatt kan komme med slike utsagn forstår ikke jeg helt, men det er tydelig at du er for å "ufarligjøre pedofile" uten en reel forståelse for konsekvensene dette kan ha.

 

Godt forsøk, men jeg kommer bare med fakta. Men klart jeg kan gi dere noen kilder, dette er jo ingen hemmelighet, men du er jo ingen fagperson, derfor er det ikke rart du ikke vet. Så her er noen kilder som er fint for deg og mange andre å lese, så lærer du litt:)

 

«En generell erfaring når det gjelder menn som har sex med gutter i før-pubertets alder er at dette ikke alltid behøver å være uttrykk for en seksuell orientering rettet mot mindreårige barn, men at det i stedet er et forsøk på å fortrenge egen homoseksuell legning». (Hermstad 2010)

 

«A large number of studies show that a majority of child molesters are not preferentially attracted to prepubescent children or adolescents, and therefore are not pedophiles or ephebophiles (Ames & Houston, 1990; Freund, 1981; Okami & Goldberg, 1992)»

 

«De fleste barn som utsettes for seksuelle overgrep, misbrukes av et familiemedlem (Seto, 2004; Mossige, 1997).» (Resaland 2008)

 

«Intrafamiliære overgripere er ikke forbundet med en seksuell preferanse for barn generelt (Mossige, 1997).» (Mossige 1997)

 

«Ikke alle overgripere har selv vært utsatt for seksuelle overgrep, men de kan ha opplevd traumer som av ulike grunner har resultert i en seksualisering av traumene. Seksuelle overgrep har da blitt en slags overlevelsesstrategi, og for noen også en selvstendig bseksuell drivkraft.» (Hermstad 2010)

 

«Internasjonalt foreligger det ingen studier som viser at overgrepsatferd skyldes genetiske forhold, heller ikke at spesifikke genetiske kjennetegn skulle være identifisert i overgripernes arvestoff. Dette betyr for det første at det ikke er belegg for å knytte overgrepshandlingene til bakenforliggende strukturer i form av legning eller personlighetstype.» (Hermstad 2010)

 

"We divided the 3,952 male child molesters into two groups: those who claimed to have no sexual fantasies of children (59%) and those who reported continual fantasies of touching a child for sexual arousal (41%)" (Abel/Harlow 2002)

 

«35% viste seksuelle tenning i forhold til barn opp til 11 års alder. Mens de resterende fordelte seg jevnt på de fire andre kategoriene; noen viste sterkest seksuell tenning overfor voksne.» (Mossige 1997)

 

Så nå orker ikke høre mer på dine meninger som bare er basert på hva du tror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Hei, har ett par spørsmål ang dette.

 

Er du tiltrukket til kvinner/menn ved siden av eller? Som f.eks meg som er kun tiltrukket i det motsatte kjønn(ikke "unge" personer) ikke er tiltrukket til samme kjønn, barn osv.

 

Mange pedofile er tiltrukket voksne i tillegg. Det kan på en måte sammenlignes med det å være bifil hvor man tenner på begge kjønn. Men jeg er kun pedofil, så tiltrekkes bare barn dessverre.

Lenke til kommentar
Hvordan hadde du følt deg dersom en voksen mann "tente" på den 8 år gamle søsteren din?

Hvordan føler en far seg når en voksen mann tenner på hans 18 år gamle datter?

Kan ikke sammenliknes. At en mann tenner på den 18 år gamle datteren er nok kjipt, men ikke uvanlig. Den 8 år gamle søsteren derimot, det er noe mye verre.

Selvsagt kan det sammenlignes. Noen tenner på noen du ikke vil at de skal tenne på. Shit happens. Lite man kan gjøre med hva man tenner på, gitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, har ett par spørsmål ang dette.

 

Er du tiltrukket til kvinner/menn ved siden av eller? Som f.eks meg som er kun tiltrukket i det motsatte kjønn(ikke "unge" personer) ikke er tiltrukket til samme kjønn, barn osv.

 

Mange pedofile er tiltrukket voksne i tillegg. Det kan på en måte sammenlignes med det å være bifil hvor man tenner på begge kjønn. Men jeg er kun pedofil, så tiltrekkes bare barn dessverre.

Hvis man ikke kun tiltrekkes av barn kan man nok ikke kalles pedofil. Man er ikke homofil eller heterofil hvis man tiltrekkes av både menn og kvinner f.eks.

Lenke til kommentar

Som det er påpekt tidligere, man tenner ikke på sine barn selv om man er pedofil. Jeg har en lillesøster på 8, og tenner ikke på henne heller, så dette vet jeg ganske godt om meg selv.

Jaha, og dette kan du dokumentere?

Ser det er veldig mange påstander du kommer med i tråden, men det er på tide at du tar den et nivå lenger, nemmelig at du kommer med litt fakta.

 

Det er utrolig mye vissvass du preker om, blandt annet tar du ofte utgangspunkt i deg selv, men du må da jaggu meg huske at dette ikke kun dreier seg om deg og det som foregår akkurat nå i hodet ditt , men i hodet til alle andre menn og kvinner som tiltrekkes prepubertale barn.

 

Hvordan du i det hele tatt kan komme med slike utsagn forstår ikke jeg helt, men det er tydelig at du er for å "ufarligjøre pedofile" uten en reel forståelse for konsekvensene dette kan ha.

Det er unødvendig av deg å bare stikke av fra tråden når folk svarer på innleggene dine og setter deg fast, for så å komme tilbake og bare kjøre den samme leksa om igjen.

 

Danielle sa ikke at noe gjelder alle. Han sa:

 

"man tenner ikke på sine barn selv om man er pedofil"

 

Eller sagt på en annen måte: At man er pedofil betyr ikke at man nødvendigvis tenner på sine barn. Akkurat som heterofile menn ikke nødvendigvis tenner på egne døtre. De finnes nok, men det er ikke automatikk i det. Det er heller unntaket.

 

Du bør ha såpass etterrettelighet at du slutter å kalle det andre kommer med for vissvass når du selv bare stikker av når det blir for hett etter at selvmotsigelsene dine blir for tydelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...